Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering av demo bil og vinterdekk?

Startet av Joachim@sancon.no, søndag 17. mars 2019, klokken 01:11

« forrige - neste »

Joachim@sancon.no

Jeg har bestilt meg en demo X100d som i følge selger hos Tesla blir levert innen utgangen av måneden.

Ved bestilling av bilen så valgte jeg ikke å kjøpe vinterdekk til 25 lapper både pga kostnad og pga at jeg ønsker felger som ser annerledes ut en standard felgene. Bilen har per spec 20 toms Sonic Carbon felger.

Siden bilen er produsert i OKT 2018 så regner jeg med at den ikke har gått som demo bil med sommerdekk nå i vinter. Noen som vet hva Tesla pleier å gjøre ang dekk på demo biler? Legger de om til vinterdekk på samme felgene som bilen ble levert med? Eller tar de ett sett med lager dekk/felger og setter på?

Det ideelle hadde jo vært at Tesla leverte ut bilen med vinterdekk og ett sett med sonic Carbon med ubrukte sommerdekk.  :laugh:



turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Joachim@sancon.no

Jeg leste den tråden jeg også. Jeg tror vel også at om jeg hadde bestilt vinterdekk, så hadde jeg fått dekka som bilen hadde blitt kjørt 6000km i vinter. Det fristet ikke så mye bruke 25 lakser på dekk gått en sesong.

Fasit får jeg vel om underkant 2 uker tipper jeg.

Siden jeg har 3 biler fra før og utlevering blir rett før 1 april, så er det vel greiest å bare få på sommerdekk nå. Bor bare noen km fra der bilen blir utlevert.

Ilizarov

Er litt i samme situasjon som deg, har dog bestilt et ekstra hjulsett. Får håpe de ikke leverer to hjulsett med vinterdekk på begge. Dette er også demobil med levering mot slutten av denne måneden.

Joachim@sancon.no

Får du 2 hjulsett med vinter så kan jeg være aktuell kjøper av det ene. :)


Joachim@sancon.no

Bilen ble i dag utlevert med noen låne standard felger på sommerdekk. De har rota bort mine, men jeg blir kontaktet når de finner mine nye Sonic Carbon felger.

Ingenting som haster for min del. Skal på 3000km langtur i påsken og kjører gjerne på låne dekk. :)

Joachim@sancon.no

Har ennå ikke fått felgene mine. Har purret selger 3 ganger, to ganger via SMS og en gang via oppmøte i butikken. Har også sendt en melding fra MyTesla portalen for en uke siden hvor jeg etterlyser mine felger. Selger sier han skal ta det videre med delivery.

Noen som vet hvor jeg kan sende Mail til delivery? Tenkte å begynne å pushe litt hardt nå. Felgene mine blir jo ikke levert lenger nå.




© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA