Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Citroen C-Zero

Startet av ToWalkOrDrive, tirsdag 07. januar 2020, klokken 12:22

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Hei,
Er Citroen C-Zero anbefalt til å ralle rundt i en storby i? Er det mye feil med de? Hva er ca praktisk vinterrekkevidde (-5 grader)? Vurderer leasing på en som er kjørt 3500km, 2019-modell. Prisen virker veldig lav.
Tesla Model Y                         2021-

elekTrond

Jeg har rallet rundt 50' km over 3,5 år i en småby langs Mjøsas strand. Fint lite feil generelt til de når en 6-7'ish år. Ikke regn med mye over seks mil med varme på. Tar du flere kaldstarter med full varme på, blir det enda kortere rekkevidde.

Hva må du ut med i innskudd og månedsleie?

EDIT: Endre gjerne trådtittel til noe som har med 'leasing' å gjøre.  :laugh: :+1:
'13 Mjau

ToWalkOrDrive

Sitat fra: elekTrond på onsdag 08. januar 2020, klokken 21:11
Jeg har rallet rundt 50' km over 3,5 år i en småby langs Mjøsas strand. Fint lite feil generelt til de når en 6-7'ish år. Ikke regn med mye over seks mil med varme på. Tar du flere kaldstarter med full varme på, blir det enda kortere rekkevidde.

Hva må du ut med i innskudd og månedsleie?

EDIT: Endre gjerne trådtittel til noe som har med 'leasing' å gjøre.  :laugh: :+1:

Takk for det. Hørtes bra ut. Det er 20.000 i innskudd, 900 i måneden, og varighet over 3,5 år....så det blir en 50-lapp til dagen, om jeg regner rett...
Tesla Model Y                         2021-

edyrli

C-Zero har jo enda mindre batteri en elekTrond sin i-Miev. 14,5 kWh vs 16 kWh. Jeg hadde en 14,5 kWh iOn. Den gikk 5-6 mil på vinter med by/blandet kjøring. På langkjøring med meget forsiktig gassfot kom jeg 9 mil ved 5 grader pluss.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

arthur

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 09. januar 2020, klokken 08:33
Sitat fra: elekTrond på onsdag 08. januar 2020, klokken 21:11
Jeg har rallet rundt 50' km over 3,5 år i en småby langs Mjøsas strand. Fint lite feil generelt til de når en 6-7'ish år. Ikke regn med mye over seks mil med varme på. Tar du flere kaldstarter med full varme på, blir det enda kortere rekkevidde.

Hva må du ut med i innskudd og månedsleie?

EDIT: Endre gjerne trådtittel til noe som har med 'leasing' å gjøre.  :laugh: :+1:

Takk for det. Hørtes bra ut. Det er 20.000 i innskudd, 900 i måneden, og varighet over 3,5 år....så det blir en 50-lapp til dagen, om jeg regner rett...

Totalt cirka 60.000 i løpet av perioden medregnet litt renter på innskuddet som vel er omtrent hva du må betale for en fem år gammel bil i god stand og med lav kilometer? Ulempen er at du da har en noe eldre bil, men du står helt fritt mht å selge denne når du måtte ønske heller enn å være bundet av en avtale i 3,5 år med mindre du får en rett til å gå ut av kontrakten eller overføre denne til andre uten (store) omkostninger.

Har selv en Mitsubishi fra 2014 og har ikke hatt noen problemer med denne av noen art. Skal selges til våren, men ikke helt enda.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA