Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spekulering - når kommer den første kundebilen?

Startet av Superelbilen, lørdag 16. mars 2019, klokken 14:15

« forrige - neste »

Lepet65


sjokomelk

Sitat fra: Lepet65 på fredag 12. februar 2021, klokken 22:56
Er det nederlandske skilter?
De er gule med svart skrift som de nederlandske. Og så står det "NL" og EU-stjernene på de som de nederlandske.
Så da er de nok fra Burkina Faso :P

<ironi>
Samtidig må jeg si at jeg føler meg dypt krenket på vegne av enkelte i denne tråden over at det finnes Model Y i Europa uten at absolutt alle som har reservert en bil har fått sin først... Det er rett og slett svindel. Tesla må saksøkes opp og ned siden de holder folk for narr på denne måten.
</ironi>
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

MaxQ

Gleder meg til å prøvekjøre denne bilen. Den ser litt høyere ut på bildene enn jeg har fått inntrykk av fra før av.

Under 2cm som skiller Y fra X i takhøyde i førersetet så vidt jeg skjønner, det skal jeg leve med tror jeg. Kommer farlig nær glasstaket riktignok om ikke setet er senket tilsvarende.

Skulle ønske å vite høyden på sitteputen fra bakken på Y vs X. Det ser ut til å være ca 6cm i høydeforskjell på bilene, så trolig ikke den helt store forskjellen. Men av og til merkes centimetrene mer enn de måles. Felgdimensjon etc spiller jo også inn.

Tror fortsatt levering ikke skjer før nærmere jul men håper å få testet en stund før det.

Polestar

2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

anorway


DeepFu

Hovedkontoret til Tesla i Europa ligger vel i Amsterdam? Vil vel nesten forvente at de har en TMY der.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Electric cars in Norway

Se her ja. Da er jo Y endelig kommet. Så nå gjelder det å følge med i trafikken fremmover. Og ha kameraet klart :+1: Herlig bil.

anorway

Tesla Norge (Avd. Rud) låner bil fra Nederland for testing/opplæring av mekanikere... ?

Electric cars in Norway


Radial

Jeg tenker denne Y'en testes av journalister... Siden den bare opererer her på østlandet tydelig vis.

Mekanikere i Brumunddal trenger opplæring de også, så det er vel noe mer generelt.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Lepet65

En amerikansk versjon da antakelig, passer ikke helt med opplæring av mekanikere da Berlin-produsert Y blir helt forskjellig.

sjokomelk

Tåkebaklyset stikkende ut av midten av støtfangeren tyder på at de har tatt en "quick and dirty" for å få nederlandske skilter. Spesielt hvis den ble registrert i august i fjor. Hvis jeg har forstått ting rett, så har Model Y i USA like baklykter som europeisk Model 3 nå med gule blinklys. Så da er det kanskje sannsynlig at lyktene på bakluka også har fått tåkebaklyset i seg, men bare ikke aktivt i software i USA.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Sandvika

Sitat fra: Lepet65 på lørdag 13. februar 2021, klokken 21:45
En amerikansk versjon da antakelig, passer ikke helt med opplæring av mekanikere da Berlin-produsert Y blir helt forskjellig.
"Helt forskjellig" blir vel å dra det litt langt. Det som er fremkommet er vel at karosseriet har noen færre sveis  og mann bruker annen maleprosedyre? Lite som indikerer at dette har noen implikasjon for de som skrur

Electric cars in Norway

#703
At det blir forskjellige biler det vet vi jo.

Men i praksis mye likt.

Kopi:

The Tesla Model Y Made In Germany Will Be Quite Different

"The fundamental architecture of Model Y will be different in Berlin," Elon Musk said this week.
BY
PATRICK GEORGE
JULY 24, 2020
https://www.thedrive.com/tech/35076/the-tesla-model-y-made-in-germany-will-be-quite-different

ToWalkOrDrive

Sitat fra: MaxQ på lørdag 13. februar 2021, klokken 02:47
Gleder meg til å prøvekjøre denne bilen. Den ser litt høyere ut på bildene enn jeg har fått inntrykk av fra før av.

Under 2cm som skiller Y fra X i takhøyde i førersetet så vidt jeg skjønner, det skal jeg leve med tror jeg. Kommer farlig nær glasstaket riktignok om ikke setet er senket tilsvarende.

Skulle ønske å vite høyden på sitteputen fra bakken på Y vs X. Det ser ut til å være ca 6cm i høydeforskjell på bilene, så trolig ikke den helt store forskjellen. Men av og til merkes centimetrene mer enn de måles. Felgdimensjon etc spiller jo også inn.

Tror fortsatt levering ikke skjer før nærmere jul men håper å få testet en stund før det.

Jeg som er nesten 2 meter høy har bedre hodeplass i Model 3 enn i Model X. Det viser mange tester også, så Model Y, med enda lenger plass i lengden på baksetet, og bedre høyde, må være perfekt... Det er de tjukke takbjelkene på Model X, pga falkedører, som ødelegger takhøyden for oss som kjører setet helt bak.
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA