Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Eco Tree

Startet av BE, onsdag 07. desember 2011, klokken 09:52

« forrige - neste »

BE

Er det noen som har forstått logikken på hvordan disse Treene bygges? Det må være basert på visse faktorer slik som akselerasjon, bremsing o.s.v.

Tydeligvis høster jeg massevis av virtuelle trær med min kjørestil, og ligger akkurat nå på 52. plass i verden, og troner øverst på Norge. Men jeg har ikke aning om hvorfor, jeg er langt i fra øverst på f.eks. energi økonomien. Jeg er ikke en sinker i trafikken heller...
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

eivisa

Ser at trærene bygges fortere hvis du bruker lite cruise control. ???
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 236000km 11.02.2021
Hundai Kona 2020mod. Levert 19.10 20  9000km 11.02.2021
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

BE

Jeg bruker ganske mye cruisekontroll.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

MrMagu

Jeg får et tre hvis det er mye trafikk (kø) på vei hjem fra jobb

Mortenmann

Sitat fra: BE på onsdag 07. desember 2011, klokken 09:52
Er det noen som har forstått logikken på hvordan disse Treene bygges? Det må være basert på visse faktorer slik som akselerasjon, bremsing o.s.v.

Tydeligvis høster jeg massevis av virtuelle trær med min kjørestil, og ligger akkurat nå på 52. plass i verden, og troner øverst på Norge. Men jeg har ikke aning om hvorfor, jeg er langt i fra øverst på f.eks. energi økonomien. Jeg er ikke en sinker i trafikken heller...

Her er noe:
http://www.advancedenergy.org/transportation/blog/eco-trees-2
Tipper det er mye bakkekjøring og regen som gjør oss på Vestlandet så gode til dette  ;)
SølvLeaf

Rilum

Kjørte sandefjord-notodden forje helg, total 116km. kjørte da så økonomisk jeg "kunne", og fikk da "fult hus" med 4 små og 1 stort tre. Etter det siste store treet var ferdig kjørte jeg ca 5 km til, men virket ikke som at det ville skje noe mere.


Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Får flere trær når jeg står i ro i rush tid enn hvis jeg ruller fremover......

leafen

mange tree går det ann å bygge
fikk min leaf i dag 31.01

daggad

Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

MrMagu

Sitat fra: daggad på torsdag 15. desember 2011, klokken 11:51
Ett stort og fire små

Så man bør skru bilen av / på når man får det fjerde treet slik at statistikken blir bra :-)

daggad

Men det er en skandale at ikke Nissan har lagt inn software som pynter treene i desember med lys, kuler og stjerne i toppen !!  >:(
;)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

akseln

Regner med at det er slik at jo flere streker som vises rundt det store treet, jo raskere går det å bygge nye trær?

Det er som litt synd er at antall streker reduseres når cruise-control skrus på. Lurer på om dette faktisk er reelt dvs. at det er mindre økonomisk å kjøre på cruise enn "manuelt"? Kan det være at cruise-controllen faktisk bruker en del energi?

Aspiranten

Det jeg merker er at man hele tiden må holde gasspedalen bittelitt inne for å få optimal "rennefart" når man kun har èn prikk på regen/power rekka. Med cruisecontrol er det kanskje mer av/på mtp. motoren? Jeg har fremdeles ikke lest brukermanualen, så har ikke fått prøvd cruise enda. Prøvde å trykke litt på den for å finne ut av ting selv (jeg elsker skattejakt  ;D ) men jeg fant ikke ut av det.
Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA