Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Jeg får ikke bestemme hvilke lys som brukes

Startet av trykkertor, lørdag 16. mars 2019, klokken 15:44

« forrige - neste »

trykkertor

Hentet TM3 i dag. Utlevering la ikke skjul på at de hadde det travelt, og helst ville ha meg ut døren asap pronte zulu.

Når jeg velger bilens lys, er hele feltet grått, og står låst på "Auto", som også er grått..
"Auto" fungerer slik den skal, men jeg foretrekker å kjøre med aktive baklykter på dagtid også.
Men får ikke lov å justere noen som helst lys. Av og til blir "slideren" som står på Auto blå og jeg kan velge, men innen få sekunder blir hele menyen grå, og "Auto" er låst.

Hva gjør jeg feil?

Har allerede foretatt hard reset av bilen. (Bremse+scroll+scroll).
(Det fikset forøvrig at ryggekamera som ikke virket begynte å virke.)

Autowinder

Gratulerer med ny bil. Tror du må velge lys på før du kjører for å kunne overstyre.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

trykkertor

Sitat fra: Autowinder på lørdag 16. mars 2019, klokken 16:24
Gratulerer med ny bil. Tror du må velge lys på før du kjører for å kunne overstyre.
Takk for svar.
Hmmmmm.... Har prøvd nå. Men ingen forskjell. De få gangene slideren blir aktiv, kan jeg flytte den, men innen kort tid smetter den tilbake til "Auto" og blir grået ut.
Jeg kan få tilgang til slideren plutselig mens jeg kjører, eller akkurat når bilen er skrudd på. Men hver enda gang smetter den på "Auto" i grått.

Har igjen prøvd en reset av bilen uten forskjell.
Nå krysser jeg fingrene for at softwareupdate kanskje kan fikse det.
Ser bilen ikke er levert med nyeste programvare.

Så i forlengelse av problemstillingen min. Noen måte jeg kan be bilen laste ned ny programvare?
Det står utenfor huset med tilgang til WiFi, men har i løpet av dagen ikke lastet ned noe.
Kjører nå med 2018.51.16 og mener det finnes noe slikt som 2019.5.25.

Autowinder

#3
Ja, mulig du får drahjelp av update, jeg fikk to i løpet av noen dager. Det løste mye småplukk. Og fortvil ikke om det ikke er på plass med en gang bilen er oppdatert, men gi den noen timer over natten...


Edit: Du kan ikke rushe updates, min første kom første leveringsdagen på hjemtur og den andre når den sto på parkeringsplass eksternt på dagtid. Faktisk ikke fått noen mens wifi er koblet til. Kan være tilfeldig det.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

geirci2

Sørg for at bilens retning (forpart) er parkert i retning mot Fremont, California og deretter rotér alle dekk slik at samtlige ventiler peker oppover.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Autowinder

Tesla har enkelte steder hevdet at høyre ventil bak skal peke nedover...
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

trykkertor

Antennene på ruteren da.....vendes mot Mekka????
Hjelper det å legge en teskje i frunken?

Berglund

Sitat fra: geirci2 på lørdag 16. mars 2019, klokken 23:29
Sørg for at bilens retning (forpart) er parkert i retning mot Fremont, California og deretter rotér alle dekk slik at samtlige ventiler peker oppover.

Morsom lesning på morraskvisten! :)
fra Ford Focus 2012 til en Tesla M3 LR. Digg? Ja.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA