Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny X nå eller satse på inventory billigere og med evt kampanjerente?

Startet av oStoreBil, fredag 15. mars 2019, klokken 23:15

« forrige - neste »

oStoreBil

Hva tenker folk? Y blir for liten, hvis det stemmer at X100 kan ta imot 200kw på SuC etter oppdatering, tenker jeg å kjøpe. Men prisen går jo opp på søndag...

Espen Hugaas Andersen

Ingen grunn til å tro at 100D kan ta 200 kW. Dessverre.

Men 145 kW er ikke umulig, og holder stort sett i massevis.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

oStoreBil

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 15. mars 2019, klokken 23:22
Ingen grunn til å tro at 100D kan ta 200 kW. Dessverre.

Men 145 kW er ikke umulig, og holder stort sett i massevis.

Ble bare opplyst om det i en annen tråd, men det er ikke det viktigste. Enig i at 145 kW er mer enn nok og ikke minst uten deling!@. Må jo rekker å få spist maten man har kjøpt også!

Men selve hovedspørsmålet er jo fortsatt ubesvart ;-)

nilsen_79

Var i samme situasjon frem til i dag. Var innom Teslabutikken i dag for å bestille en ny X 100. Trodde det var kampanjerente på disse også, men det var det ikke. Ikke så interessert å betale like mye for en inventory, når jeg uansett ikke trenger bilen før om en tre måneders tid.  De hadde ingen rabatt på Inventory X100. De fleste de hadde, hadde blitt dyrere enn den nye jeg ønsket(grunnet andre felger og oppgradert autopilot). Flere av Inventoriene var produsert i oktober.
Koker vel ned hvor raskt man ønsker bil?
Selv avventer jeg rentekampanje på nye biler, evt. større rabatter på Inventory. Xen skal vel oppgraderes innen året er omme også.

ps: Rente på Inventory var 0.49 i 3 år på X75 og 1,49 på X100 i tre år. På ny var rente 3,5. Gjelder fullfinans.

oStoreBil

Ja, jeg fant ikke mange inventory som var billigere enn en bil jeg ønsket. Men jeg er visstnok knyttet til en udugelig selger, så jeg må finne meg en måte å frigjøre meg fra ham for ingen andre vil hjelpe meg siden jeg er hans bitch.

Ja, har rammelån på 1.89 og med kampanjerente på 1.49 er det litt å spare. Ikke altfor mye, men penger er det. Jeg trenger ikke bol før august egentlig, men kunne tenke meg stor bil asap, senest innen august, men helst etter evt oppgradering. Hmmmmmrf

Joachim@sancon.no


oStoreBil

Sitat fra: Joachim@sancon.no på søndag 17. mars 2019, klokken 10:27
Tesla dumpa prisene på et parti x75d white med white seter i natt.. 717k.

Ikke gærnt.

https://www.tesla.com/no_NO/used/5YJXCCE28JF131892

Hvor er det du finner slikt? Kommer ikke opp på Tesla sine sider...



nilsen_79

Sitat fra: Joachim@sancon.no på søndag 17. mars 2019, klokken 10:27
Tesla dumpa prisene på et parti x75d white med white seter i natt.. 717k.

Ikke gærnt.

https://www.tesla.com/no_NO/used/5YJXCCE28JF131892

Hva var original pris på den da 75 fantes? Vurderer å gå for 75 nå egentlig, istedenfor for 100.
Er ikke den prisen så og si fullpris da?

Eimbått

Min selger sa det ikke var noen midnight silver MX 75d igjen på fredag av inventory.
tesla-info.com ligger det jo ute mange... jeg visste ikke om den siden fra tidligere.
https://tesla-info.com/NO/detail.php?ref=f1471442197585a7d81250749e778961

Stemmer dette da?

Joachim@sancon.no

Viktigste er å trykke på linken i bunnen der man blir sendt til Tesla sin side. Er bilen der fremdeles så skal den være tilgjengelig.

Alle Tesla selgere ser alle inventory. :)

Tin

Sitat fra: Joachim@sancon.no på søndag 17. mars 2019, klokken 14:29
Viktigste er å trykke på linken i bunnen der man blir sendt til Tesla sin side. Er bilen der fremdeles så skal den være tilgjengelig.

Alle Tesla selgere ser alle inventory. :)

Trodde det fremdeles var 0,49 rente på X75d, men virker som de har satt den opp til 1,99 nå. (Gjelder da 3 år)

JorEl

Fikk bekreftet av Tesla at på model S75D var inventoryrenten nå 1,99%.
Edit; Jeg spurte om 10års%..
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA