Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

14 dagers returrett - noen erfaring?

Startet av Mippen, fredag 15. mars 2019, klokken 22:24

« forrige - neste »

Mippen

Hentet ut min Model 3 for 10 dager siden. I det siste har det vært mye rot med priser og utstyr. Nå ser det også ut til at den vil bli levert med hengerfeste. Jeg har ønsket det siste fra dag en, og er litt redd for at det ikke kan ettermonteres, eller at det kan bli ganske dyrt i forhold til å bestille med ny bil. Er også redd for at det kan ta måneder å få dette ordnet?Etter montering originalt koster fort 15-20.000 på andre bilmodeller. Jeg vurderer derfor å levere inn bilen min på 14 dagers angrerett og avvent litt ny reservasjon. Er det noen som har erfaring med å bruke angreretten? Trekker de mye nå bilen har vært brukt? Har ikke rullet 400 kilometer ennå pga. mye jobbing.
Fremtiden er elektrisk.

Sverre Hasvold

Sitat fra: Mippen på fredag 15. mars 2019, klokken 22:24
Hentet ut min Model 3 for 10 dager siden. I det siste har det vært mye rot med priser og utstyr. Nå ser det også ut til at den vil bli levert med hengerfeste. Jeg har ønsket det siste fra dag en, og er litt redd for at det ikke kan ettermonteres, eller at det kan bli ganske dyrt i forhold til å bestille med ny bil. Er også redd for at det kan ta måneder å få dette ordnet?Etter montering originalt koster fort 15-20.000 på andre bilmodeller. Jeg vurderer derfor å levere inn bilen min på 14 dagers angrerett og avvent litt ny reservasjon. Er det noen som har erfaring med å bruke angreretten? Trekker de mye nå bilen har vært brukt? Har ikke rullet 400 kilometer ennå pga. mye jobbing.

De trekker ingen ting med mindre du har skader. De sjekker at bilen er hel og fin og at alt er med så er det greit.

Mippen

Ok, har du gjort det selv? Hva tenker dere andre om å returnere bilen? Er det sannsynlig at vi får ettermontert hengerfeste innen rimelig tid til en ok pris, eller vil dette ikke være mulig når bilen alt er typegodkjent uten hengerfeste, og med maks nyttelast på 374 kilo?
Fremtiden er elektrisk.

Sverre Hasvold

Sitat fra: Mippen på fredag 15. mars 2019, klokken 23:58
Ok, har du gjort det selv? Hva tenker dere andre om å returnere bilen? Er det sannsynlig at vi får ettermontert hengerfeste innen rimelig tid til en ok pris, eller vil dette ikke være mulig når bilen alt er typegodkjent uten hengerfeste, og med maks nyttelast på 374 kilo?

Jeg leverte inn min siden de ikke kunne holde løftet om gratis oppgradering til AP. Veldig grei og ryddig prosess. Bestilte ny identisk samme kveld og sparte 25000. Veldig fornøyd med bilen og med SC på Skøyen, men de fikk ikke lov av Tesla å legge inn AP så da ble det retur. Koster Tesla tid og penger så jeg skjønner ikke helt hvorfor de ikke lot SC holde løftet sitt...

Ny bil kommer ifølge delivery i løpet av mars.


trykkertor

Sitat fra: Sverre Hasvold på lørdag 16. mars 2019, klokken 00:10
Sitat fra: Mippen på fredag 15. mars 2019, klokken 23:58
Ok, har du gjort det selv? Hva tenker dere andre om å returnere bilen? Er det sannsynlig at vi får ettermontert hengerfeste innen rimelig tid til en ok pris, eller vil dette ikke være mulig når bilen alt er typegodkjent uten hengerfeste, og med maks nyttelast på 374 kilo?

Jeg leverte inn min siden de ikke kunne holde løftet om gratis oppgradering til AP. Veldig grei og ryddig prosess. Bestilte ny identisk samme kveld og sparte 25000. Veldig fornøyd med bilen og med SC på Skøyen, men de fikk ikke lov av Tesla å legge inn AP så da ble det retur. Koster Tesla tid og penger så jeg skjønner ikke helt hvorfor de ikke lot SC holde løftet sitt...

Ny bil kommer ifølge delivery i løpet av mars.
Måtte du avklare retur av bil med Tesla før du leverte inn, eller var det bare å stille med bilen på Service Center og gi nøkkelkort og angreskjema?
Evt. hvem avklarer man med først? (epostadresse, telefonnummer....)

18650

Sitat fra: Sverre Hasvold på lørdag 16. mars 2019, klokken 00:10
Sitat fra: Mippen på fredag 15. mars 2019, klokken 23:58
Ok, har du gjort det selv? Hva tenker dere andre om å returnere bilen? Er det sannsynlig at vi får ettermontert hengerfeste innen rimelig tid til en ok pris, eller vil dette ikke være mulig når bilen alt er typegodkjent uten hengerfeste, og med maks nyttelast på 374 kilo?

Jeg leverte inn min siden de ikke kunne holde løftet om gratis oppgradering til AP. Veldig grei og ryddig prosess. Bestilte ny identisk samme kveld og sparte 25000. Veldig fornøyd med bilen og med SC på Skøyen, men de fikk ikke lov av Tesla å legge inn AP så da ble det retur. Koster Tesla tid og penger så jeg skjønner ikke helt hvorfor de ikke lot SC holde løftet sitt...

Ny bil kommer ifølge delivery i løpet av mars.

Har du fått pengene tilbake også? Jeg fikk vite at jeg måtte vente inntil 60 dager før pengene var returnert. Ikke veldig happy med det.

Sverre Hasvold

Det meste går til den nye bilen.

Leverte inn på mandag og har ikke sjekket enda.

valgrind

Har du noen sikker kilde at den kommer med hengerfeste?

hpe

Returnerte min på 14 dagers angrerett fredag 8. mars. Pengene har fortsatt ikke kommet på konto, men det ble antydet at det kunne ta opptil 45 dager. Bestilte ny bil idet jeg gikk ut døra hos forhandler, så det hadde vært fint om pengene kommer på konto før den nye bilen blir levert.

anorway

Sitat fra: hpe på lørdag 16. mars 2019, klokken 15:03
Returnerte min på 14 dagers angrerett fredag 8. mars. Pengene har fortsatt ikke kommet på konto, men det ble antydet at det kunne ta opptil 45 dager. Bestilte ny bil idet jeg gikk ut døra hos forhandler, så det hadde vært fint om pengene kommer på konto før den nye bilen blir levert.

Vil det si du hentet den ut? Også hadde den noen dager før du leverte den? Hvordan gikk denne prosessen i praksis.

Sverre Hasvold

Sitat fra: hpe på lørdag 16. mars 2019, klokken 15:03
Returnerte min på 14 dagers angrerett fredag 8. mars. Pengene har fortsatt ikke kommet på konto, men det ble antydet at det kunne ta opptil 45 dager. Bestilte ny bil idet jeg gikk ut døra hos forhandler, så det hadde vært fint om pengene kommer på konto før den nye bilen blir levert.

De trenger egentlig ikke det. Du fikk sikkert kredittpapirer samme dag som du leverte den inn (Det fikk jeg) og det brukes til å betale den nye hvis de ikke har kommet inn på kontoen din enda. Delivery mente pengene kom til meg fortere enn bilen og den mente de kom om et par uker.

hpe

Sitat fra: anorway på lørdag 16. mars 2019, klokken 16:41
Vil det si du hentet den ut? Også hadde den noen dager før du leverte den? Hvordan gikk denne prosessen i praksis.
Ja, jeg benyttet meg av 14 dagers angrerett grunnet mange småfeil (lakkskader etter feilmonterte skruer under skiltplate, knekk på list i taket, manglende lakkering enkelte steder) på bilen. Jeg kunne nok levd med å få dette reparert, men når de i tillegg reduserte prisen med over 40 000 så endte jeg med å returnere den.

Sitat fra: Sverre Hasvold på lørdag 16. mars 2019, klokken 16:47
De trenger egentlig ikke det. Du fikk sikkert kredittpapirer samme dag som du leverte den inn (Det fikk jeg) og det brukes til å betale den nye hvis de ikke har kommet inn på kontoen din enda. Delivery mente pengene kom til meg fortere enn bilen og den mente de kom om et par uker.
Jeg fikk kun kopi av skjemaene som selger sendte inn til Tesla, og der stod det kun data om bilen (VIN, km.stand. osv.), samt at jeg oppga kontonummer.

Var det selger som ga deg disse kredittpapirene? Bilen min ble betalt kontant. Jeg vet ikke om det har noe å si?

Sverre Hasvold

Fikk det som vedlegg på mail rett etterpå. Betalte kontant jeg også.

hpe

Sitat fra: Sverre Hasvold på søndag 17. mars 2019, klokken 10:43
Fikk det som vedlegg på mail rett etterpå. Betalte kontant jeg også.
Interessant! Jeg har ikke fått noe slikt. Hvilken forhandler returnerte du bilen til? Jeg får etterlyse tilsvarende om det skulle bli slik at de ber om betaling av ny bil før jeg har fått tilbakebetalt den gamle.

Sverre Hasvold

Skøyen. Veldig kjappe og greie der. Svarer på telefon og mail mer eller mindre med en gang også.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA