Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Verkstedmontert DAB-adapter - Spilleliste

Startet av Rekkeviddeangst, fredag 15. mars 2019, klokken 22:03

« forrige - neste »

Rekkeviddeangst

På vår 14-modell fikk vi versktedmontert DAB-adapter hos Nissan da de hadde kampanje på dette. Den  er da tilkoblet USB-kontakten, og fungerer ved at originalradioen tror at det spilles MP3, da adapteret gjør om DAB-kanalene til MP3-strømming. Så langt alt vel, det er gode mottakerforhold med vindusantennen. Men det som er irriterende er at når jeg skal bytte kanaler må jeg inn i "spillelisten" for MP3 for å velge kanal, og da er kanalene listet slik adapteret har skannet dem inn. Og da er selvsagt mine to favorittkanaler langt fra hverandre, slik at jeg må rulle gjennom flere skjermbilder på lista for å komme frem til ønsket kanal. Det er ikke så veldig gildt mens man kjører... Vet noen om det er mulig å lagre spilleliste, som i praksis da ville blitt forvalg av favorittkanaler?

lxm

Tesla Model 3 Standard Range Plus 2021
Melhus, Sør-Trøndelag

Trekkoppbil

Ett alternativ til DAB er internetradio. Det finnes mange apper for androidenheter som du kan bruke over blåtann.

Det kan være mer fleksibelt med raskere swappetider, flere kanaler, bedre dekning, mere detaljert info på skjermen i bilen, hvor du kan lese av navn på artister, programmer, og du kan se datarate mm.

Dersom du har 2 favrittkanaler, og hvis du er så heldig at en av dem er tilgjengelig på FM, så kan du swappe mellom FM og USB. Det finnes også noen enkle billige DAB-adaptere med AUX-port. Med en sånn kunne du høre på den ene kanalen via aux-port og den andre via USB, så kan du veksle mellom AUX og USB når du skal swappe, men da kan det bli mer enn ett trykk.




© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA