Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Smart ForTwo levert tilbake til forhandler

Startet av Ernie, fredag 15. mars 2019, klokken 17:49

« forrige - neste »

Ernie

Smart ForTwo EQ cabrio som jeg kjøpte i oktober ble i januar levert tilbake til forhandleren.

Dette er den fjerde nybil jeg har kjøpt ila. ca. 20 år. Jeg har selvfølgelig forståelse for at biler kan ha feil. Tidligere har forhandlerne ordnet opp i det som er galt. Hos Bertel O. Steen opplever jeg noe annet.

Bilen hadde følgende feil:
1. airbag feil: rettet av forhandler (bilen var 3 uker på verksted)
2. tidsinnstilt oppvarming fungerer bare av og til = kald bil om morgenen ca. halvparten av tiden
3. dørhåndtak, førerdøren: fungerer bare av og til = måtte åpnes fra innsiden
4. DAB radio henger seg opp slik at kanal/lydnivå ikke kan endres
5. feilmelding "12V - stop - see owners manual". Bilen kunne ikke startes. Feilen forsvant etter noen timer.
6. tidsinnstilt lading fungerer bare av og til = bilen var ikke ladet og kunne ikke brukes
7. bilen går i dvalemodus uten grunn "Your smart is taking a break" - ikke mulig å bruke appfunksjoner som oppvarming når bilen er i dvalemodus

Det var kjempegøy å ha bilen når den fungerte. Jeg regner med at vi var uheldig med denne bilen og de fleste Smart ikke har slike problemer.
Bergen - El-bil: i-MiEV fra Sept 2011   El-sykkel: Over 15000km siden 2008

DagfinnN

Jøss - var nå helt sikker på at det bare er ett bilmerke som har feil på biler. Tesla blir jo snakket nord og ned hele tiden.
Men liten trøst for deg såklart. Håper du får fikset dette raskt.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA