Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tabbe med speedometer

Startet av elektrolux, mandag 04. mars 2019, klokken 07:26

« forrige - neste »

elektrolux

Og da ble det nok en gang bekreftet at å sette ut arbeid ikke er så smart:

Den lokale Smartbil "puscheren" hadde noen lekre tallskiver til speedometeret med km visning i stedet for miles som vår US import kom med.

Tenkte Smartbilen vår kunne fortjent litt kos og oppgradering og fikk dette montert av et lokalt verksted som "gjør dette på 2 sekunder"

Selvfølgelig ble det ikke 2 sekunder. Bilen måtte leveres inn, noe jr. gjorde og ved henting sendte han vedlagte bilde av "oppgraderingen".

For å korte ned historien er nå originale tallskiven tilbakemontert av undertegnede. Jevnt lys og lesbarhet er tilbakeført.

Erfaringen kostet meg 1000+ kr hull i lommeboka, 2 timer av livet mitt på å organisere levering/henting, noe småskadet tallskive, samt bekreftelse på at selvgjort er velgjort.

I dette tilfellet ville jeg ved egen montering oppdaget problemet med lysspredningen og kansellert monteringen før også km tallskiven ble ødelagt.

P. S. Feilmeldingen på displayet oppstod som følge av at 12V batteriet ble utladet. Dermed lagret bilen permanent feil på dekktrykksensorene (som ikke er montert)

Måtte fyre opp Zentry diagnosen for å få dette slettet. Antar det også lett kunne kostet en stor lapp på et verksted...

Nå gjenstår bare å få tilbake km på infodelen, etter at (ja) verkstedet byttet til miles.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA