Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering til Trondheim

Startet av toresn, fredag 15. mars 2019, klokken 12:07

« forrige - neste »

toresn

Er det noen som vet når neste leveranse til Trondheim er ventet?

Jeg fikk i utgangspunktet beskjed om at bilen min skulle utleveres 8. mars på Flatåsen i Trondheim, men to dager før fikk jeg en kontrabeskjed der det stod at bilen min dessverre ikke var ankommet Trondheim enda, og at de dermed måtte utsette leveransen. Det som var litt dumt var at jeg timet salget av min gamle bil til denne datoen ...

Jeg anser meg selv som en over snittet tålmodig person, men jeg må innrømme at jeg begynner å kjenne litt på frustrasjonen nå. :)

Reserverte i april 2016, og bestilte bilen i desember 2018. Alt jeg ønsker er å ha en dato å forholde meg til, men det er tilnærmet umulig å komme gjennom på telefon. Satt nettopp i telefonkø i to timer og enden på visa ble at jeg kom til en svensktalende telefonsvarer.  >:(

Vel, vel ... gleder meg fortsatt til ny bil. :)

Macnus

Er i samme båt (passende ordspill.. :laugh:) som deg.. 8)
Fikk VIN for to dager siden, men ingen antydning til dato. Tro/håper at bilen er med på neste leveranse, som forhåpentligvis er her noen-og-tyvende mars? Altså neste tur til City of Amsterdam (om det er denne som kommer). Ser denne båten kun går opp til Bergen denne runden.  :-\

geirci2

#2
Fikk SMS om estimert utlevering for 18 dager siden - mellom 16/3-29/3 i Trondheim (Flatåsen).
Fikk FI (uten leveringsdato) og VIN for 16 dager siden.
Fikk SMS for 14 dager siden om oppdatering med Full Self Driving Capability.

Ingen ny info etter dette, hverken på SMS, e-post, Tesla-konto eller via telefon.

Venter...., venter......
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

jora

Jeg har tilsvarende erfaring. Reserverte i mai 2017 og bestilte når de åpnet for bestilling i desember. Jeg fikk VIN og final invoice tidlig i februar med utleveringsdato 25. februar som ble utsatt til 27. februar pga. forsinkelse med båten til Trondheim. Jeg fikk både epost og sms med dato og ble på forhånd oppringt av delivery teamet som bekreftet dato og tidspunkt for levering på Flatåsen. Dagen før jeg skulle få bil ringte det en brite fra delivery teamet som kunne fortelle at det var feil på bilen. Etter noe graving fant jeg også ut at bilen ennå var i Zeebrugge. Jeg fikk valget, enten vente på at de fikset bilen som kunne ta 1-2 måneder, eller si fra meg bilen og heller matche ny. Jeg gikk for å matche ny og skulle bli oppringt så fort dette la seg gjøre. Jeg fikk inntrykk av at dette skulle skje i løpet av dagen. Jeg ringte de tilbake på slutten av dagen og det norske teamet kunne da fortelle at det skulle ordne seg neste uke. Jeg har ennå ikke mottatt en telefon fra de, men har ringt 2 ganger for å høre om hva som skjer. Den første gangen var 4. mars hvor de verken hadde status eller ny bil. De kunne bare si at jeg kanskje får bil i løpet av mars. For en utrolig dårlig kundesupport etter over en time venting i telefonkø. På grunn av den dårlige holdningen til han jeg pratet med i fra det norske delivery teamet, i tillegg til at de ikke kunne gi meg verken leveringsdato eller VIN, så forlangte jeg tilbakebetaling av pengene. Jeg fikk selvfølgelig beskjed om at dette ikke kunne la seg gjøre, før jeg fikk ny beskjed om at det ville ta opp til 4 uker å gjennomføre transaksjonen. Dessuten, om jeg ikke hadde mottatt pengene før levering, måtte jeg betale inn enda en gang. Skal lete lenge etter så dårlig service! I dag 15. mars ringte jeg på nytt for å høre om de har glemt meg. Jeg snakket denne gangen med en trivelig brite som kunne si at jeg ikke var matchet ny bil og at bilen jeg først hadde fått var inne til service. Jeg spurte ham hvorfor ikke jeg kunne få ny bil, men det var vist sånn at om jeg skulle bli matched med ny måtte det en avbestilling til for at jeg fikk den muligheten. Altså, etter to uker siden utleveringsdato har jeg verken ny VIN, dato eller penger på konto. Lite imponert over denne prosessen. Hadde jeg fått dato i april til å begynne med, så hadde jeg vært fornøyd, men når de lover dato og presterer å rote det sånn til...uff, gleder meg til bil, men noe frustrert over manglende kommunikasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA