Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Har dere Creep på eller av?

Startet av Noppo, fredag 15. mars 2019, klokken 10:55

« forrige - neste »

Sulle

Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

jlan

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

hgs

På. Liker det best på trange plasser.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Autowinder

Sitat fra: jlan på lørdag 16. mars 2019, klokken 19:14
Sitat fra: Sulle på lørdag 16. mars 2019, klokken 18:40
Av. Har trang garasje;)
Noen bruker Summon:

Jeg har ikke testet Summon mer enn sett det slår inn og flytter bilen noen centimeter. Det så ikke ut som fyren hadde mobil i hånden selv, så det må ha vært en annen som trykket på knappene.. Det er nok som regel brukerfeil i slike tilfeller ;)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Handyman

Sitat fra: Autowinder på lørdag 16. mars 2019, klokken 20:20
Sitat fra: jlan på lørdag 16. mars 2019, klokken 19:14
Sitat fra: Sulle på lørdag 16. mars 2019, klokken 18:40
Av. Har trang garasje;)
Noen bruker Summon:

Jeg har ikke testet Summon mer enn sett det slår inn og flytter bilen noen centimeter. Det så ikke ut som fyren hadde mobil i hånden selv, så det må ha vært en annen som trykket på knappene.. Det er nok som regel brukerfeil i slike tilfeller ;)
Ser ut til at han benyttet FOB, og at bilen kom litt lengre inn enn han ville. Han kjørte de så litt frem til den stoppet fordi han stod i veien. Når han flytte seg antar jeg at bilen merket at hindringen var borte og begynte å kjøre videre fremover igjen før porten kom langt nok ned til at parkeringssensorene fanget den opp.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Autowinder

Må ikke knapp på FOB eller i app holdes for å flytte bil, dvs. slipp=stopp?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

trikola

Ja - når du slipper knappen på mobilen stopper bilen (M3)

Har Creep på - har kjørt sånn siden 70-tallet og ønsker ikke å ha ulik oppførsel mellom min bil og evt andre (leie-)biler. Er også veldig enig at det er bedre å kunne ha foten på bremsen ved sakte fart.
TM3LR EAP+FSD 3.2019 "el Tekno Gigante"

Inop

Creep av :)

Tenker creep er der for å emulere automatkasse (70-tals teknologi) og er der kun for at det ikke skal bli for stor overgang for den gjengse amerikaner - litt tilsvarende automastikka som er i eGolf og eUp. Nå er vi i 2019 og kan legge dette bak oss :D

Artig å se hvor mye engasjement det er i denne tråden for én enkel setting som ikke har noen praktisk betydning. Kun smak og behag for den enkelte.
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Inop

Sitat fra: Autowinder på lørdag 16. mars 2019, klokken 23:12
Må ikke knapp på FOB eller i app holdes for å flytte bil, dvs. slipp=stopp?
På model 3 kan du velge om du må holde knapp nede i appen eller ikke. Masse warnings hvis du velger å skru av det at du må holde den nede.
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Daniel80

Jeg har problem med at bilen triller bakover i slakk bakke, i drive, med creep påslått. 2020 Model 3 LR AWD.
Var ikke sånn på Model S og X.
Er dette en model 3 greie, eller er det noe feil?
Sykt irriterende ihvertfall..
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

Handyman

Sitat fra: Daniel80 på mandag 09. november 2020, klokken 18:41
Jeg har problem med at bilen triller bakover i slakk bakke, i drive, med creep påslått. 2020 Model 3 LR AWD.
Var ikke sånn på Model S og X.
Er dette en model 3 greie, eller er det noe feil?
Sykt irriterende ihvertfall..
Skjer det også når du bruker "Hold-funksjonen" på bremsene også?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ok67

Berre å trykke inn bremsa slik at "hillholdaren" går på
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Daniel80

Var ikke sånn på S og X. Da holdt den til jeg gav gass.
Om jeg står i slakk bakke og skifter fra P til D (med bremsepedalen inne), så triller den bakover istedefor å stå iro eller krype frammover før jeg rekker å gi gass når jeg flytter foten fra brems til gass. Håpløst om noen står i kø bak meg etc..
Samme i "hold".
Men bremsene er gode ved kjøring, så virker som den gir for lite effekt til motor i creep og hold.
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

Noppo

Sitat fra: Daniel80 på mandag 09. november 2020, klokken 23:48
Var ikke sånn på S og X. Da holdt den til jeg gav gass.
Om jeg står i slakk bakke og skifter fra P til D (med bremsepedalen inne), så triller den bakover istedefor å stå iro eller krype frammover før jeg rekker å gi gass når jeg flytter foten fra brems til gass. Håpløst om noen står i kø bak meg etc..
Samme i "hold".
Men bremsene er gode ved kjøring, så virker som den gir for lite effekt til motor i creep og hold.

Det er litt utydelig om du har på creep eller ikke, fordi bilen oppfører seg litt annerledes. Men den burde uansett ikke gli bakover i slak bakke.
Har du creep på må mann trykke ganske hardt på bremsen før Hold slår inn. Hold er det samme som parkeringsbrems og du ser det med en liten H i displayet. Hvis bilen da fremdeles triller er det noe galt.

Med creep av, slår hold seg på nesten med en gang du stopper.
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2012.

Woodbear

Startet med creep, men endret for til av, og blitt helt forelska i one pedal driving. Både min sønn og dama har også det.
Bremsene slår inn for å stoppe bilen helt, så slapp av folkens, du får fjerna litt rust på skivene da og.
Bare å lære at pedalen er superfølsom, man må liksom ikke vente på turtall, så har null problemer på parkeringer ol.

Men slet litt med å venne meg til en pedal som reagerte på mm trykk etter årevis med automat.

Syns creep er for rask og bremsen såpass hard at det er mye mere behaglig med av.

Krever litt kjøring og man blir utrolig dyktig til å justere «akkselerasjonspedalen» perfekt mot alt av kryss og rundkjøringer. Istedenfor gammeldags, slipp gass, trill og brems, så justerer man bare opp og ned med en fot.

Anbefaler å øve litt med det, de fleste går ikke tilbake til creep .. dvs ingen av mine teslavenner har gått tilbake etter litt kjøring med det.

Men jeg startet, som de fleste med creep på ;-)

2021 model 3 hvit performance.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA