Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Nürburgring  (Lest 7060 ganger)

knut.aulie

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7779
    • Vis profil
Sv: Nürburgring
« Svar #75 på: Torsdag 10. ſeptember 2020, klokken 13:48 »
Kan ikke være det beste utgangspunktet å starte med varmt batteri. Forstår at en gjør det men en forsterker da en utfordring alle elbiler har på banekjøring. Til og med Taycan blir for varm etter en snau runde på ringen.

Stock bremser på bane er å be om problemer med en bil som er satt opp for vanlig kjøring og hvor det leveres kit fra produsenten for banekjøring.

hemi

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2341
    • Vis profil
Sv: Nürburgring
« Svar #76 på: Torsdag 10. ſeptember 2020, klokken 16:15 »
Enig, men Performance har "store" bremser vs vanlig, og.. heter performance, og ringen er VELDIG snill på bremser.

knut.aulie

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7779
    • Vis profil
Sv: Nürburgring
« Svar #77 på: Torsdag 10. ſeptember 2020, klokken 18:46 »
Ja en kunne godt forvente litt mer av bremsene i stock versjon også. Spørs om ikke det er økonomi som ligger bak valget av klosser, bremseveske og at det ikke er stålstrømper på slangene.
Det er nok ikke mange prosentene av preformance modellene som brukes på bane, så det blir nok ikke så høyt prioritert.

hemi

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2341
    • Vis profil
Sv: Nürburgring
« Svar #78 på: Torsdag 10. ſeptember 2020, klokken 19:29 »
Jeg tipper klossene er så ræva fordi vi allerede har mases folk med rustne skiver på vanlige, og performance, og at ytterpunktene derfor er enda større.

Få/ingen biler har stålomspunnede slanger org. Kun typ radical, og ymse seven ting. (man ser ikke slitasje/skader på de så lett)

Bedre bremsevæske kunne de uten tvil spandert.

model3citizen

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 936
    • Vis profil
Sv: Nürburgring
« Svar #79 på: ſøndag 13. ſeptember 2020, klokken 13:11 »
Modifisert M3P på ringen

https://www.youtube.com/watch?v=I-LI_jeytBI

Nå er Misha helt overbevist.

'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

hemi

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2341
    • Vis profil
Sv: Nürburgring
« Svar #80 på: ſøndag 13. ſeptember 2020, klokken 13:45 »
lol til passasjeren :p

kan aldri ha kjørt bane/ringen før.

Bremsene er også uberjalla, stort != bra 

lightscribe

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 95
    • Vis profil
Sv: Nürburgring
« Svar #81 på: ſøndag 13. ſeptember 2020, klokken 16:04 »
I slutten av filmen forteller Misha at en pilot fra Tesla påstår å ha klart hele runden på 7:52 med oppgraderinger (cup2 dekk, klosser, bremsevæske).  Da blir jo BTG tiden en god del mindre...

« Siste redigering: ſøndag 13. ſeptember 2020, klokken 20:17 av lightscribe »

daktari

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2017
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4373
    • Vis profil
Sv: Nürburgring
« Svar #82 på: ſøndag 13. ſeptember 2020, klokken 17:40 »
Kul video det der! Passasjeren lager samme lydene jeg lagde i "Orkanen" på Fårup. Tyder jo på at standard er tilstrekkelig for de fleste, men for de som vil kjøre rundt i sin private berg-og-dalbane bør man ha litt ekstra. 
Mine videoer av autopilot 2 på YouTube
Mine I-Pace videoer
2021 Model 3 LR
2019 Audi e-tron
2019 I-Pace
2017 S90D

lightscribe

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 95
    • Vis profil

knegg

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 404
    • Vis profil
2020 Model 3

hemi

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2341
    • Vis profil
Sv: Nürburgring
« Svar #85 på: Onsdag 16. ſeptember 2020, klokken 14:13 »
hirr, kjørt mye isbane med porsche, og det er alltid drit. then again, skjer egentlig uansett hvilken bil.

Porsche har generelt veldig bra bremser på bilene sine, bra nok til at du kan kjøre bane, unntak siste 20 år er 996 turbo, gjerne fordi alle har trimma, og gjort 0 med bremsene.

lightscribe

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 95
    • Vis profil
Sv: Nürburgring
« Svar #86 på: Torsdag 17. ſeptember 2020, klokken 14:37 »
MP3 eieren likte ikke «uberjalla» bremsene og har allerede byttet til noe annet!

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-3-on-the-nurburgring-vs-taycan.205120/

hemi

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2341
    • Vis profil
Sv: Nürburgring
« Svar #87 på: Torsdag 17. ſeptember 2020, klokken 15:00 »
Han bytter vel til ap radical/ferodo DS3.12, samme som jeg pleier bruke (og har nå på den jeg bruker på bane, du kan bare kjøre og bremse så hardt du bare orker/vil, selv som nybegynner som drar bremser klarer du ikke koke/drepe noe.

lightscribe

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 95
    • Vis profil
Sv: Nürburgring
« Svar #88 på: Mandag 09. November 2020, klokken 21:23 »

lightscribe

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 95
    • Vis profil
Sv: Nürburgring
« Svar #89 på: Tirsdag 10. November 2020, klokken 13:18 »
https://youtu.be/QCs0HrwM7Iw

De har 50km fartsgrense forbi Adenau men tror ikke han taper mye tid der