Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Produksjonsdato

Startet av linus, fredag 15. mars 2019, klokken 06:56

« forrige - neste »

linus

Hei,

Er det noen som enten har klart å finne ut produksjonsdatoen på Tesla selv, eller klart å få denne fra Tesla? Har en følelse at vi ble solgt en ferdigprodusert model X da vi bl.a. ikke fikk AP 2.5 (men skulle fått det ut i fra når vi la inn bestillingen).

Motorwatt

Når bestilte du, og når fikk du bilen?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

linus

Vi bestilte helt i starten av august 2017 og fikk den i slutten av september 2017.

Motorwatt

Hvordan bestilte du bilen? Online uten kontakt med Tesla, eller snakket du med en selger? Kan virke som du har fått en "Inventory"-bil på grunn av forholdsvis kort leveringstid, men da skal det fremkomme en rabatt på fakturaen som "Adjusted Price Discount".
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

linus

Hadde mye kontakt med selger på Rud i forkant og la vel så vidt jeg husker bestillingen inn på Tesla Rud også(endret bare interiør etc. senere selv). Da nyheten om AP 2.5 ble sluppet dobbeltsjekket vi med selger om vi burde avbestille og rebestille, men ble forsikret om at dette ikke var nødvendig. Dette var dessverre på telefon, så har det ikke skriftlig.

geear

Jeg bestilte også i august (9.), men var én dag for sent ute til å havne i første produksjonsbatchen til Norge, som omtrent var pågående og ga levering i september. Den ene dagen gjorde dermed at jeg måtte vente helt til slutten av november med levering, men gjorde også at jeg fikk den nye 7-seteren og AP2.5. Min var første utleverte med nye 7-seteren i Stavanger (kanskje også i Norge), men vet ikke om den endringen også skjedde samtidig med AP2.5 eller ei. Kan virke som det var temmelig samtidig. Produksjonsdatoen skulle være 25. sept på min, men tror det ble forskjøvet et par dager.

Det skal også være sagt at jeg ba også om bekreftelse ift. AP2.5 i sept/okt, men Tesla ville ikke si noe om det - det var ikke offisielt anerkjent endring, kun rykter på nett, og da hadde jo du allerede fått bil. Utstyrskoden på min ble først endret fra APH2 til APH3 mens bilen stod på båt, i okt/nov.

mthoring

Jeg og en annen i familien bestilte S samtidig i slutten av juli 2017. Hvit bil gikk i produksjon i starten av august, sort bil ca 2 uker etterpå (ca 23 august) . Hvit fikk AP 2.0, sort fikk 2.5. Koden ble endret til APH3 etter at bilen gikk i produksjon. Så er ikke umulig at du bare fikk produsert bil i siste batch med APH2.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

linus

Tusen takk for tilbakemeldinger :)

olavxxx

Det var ca to uker ut i August så vidt jeg skjønte. Flakset selv på den med en X.

AndersS

Sitat fra: linus på fredag 15. mars 2019, klokken 06:56
Hei,

Er det noen som enten har klart å finne ut produksjonsdatoen på Tesla selv, eller klart å få denne fra Tesla? Har en følelse at vi ble solgt en ferdigprodusert model X da vi bl.a. ikke fikk AP 2.5 (men skulle fått det ut i fra når vi la inn bestillingen).

Bilen min ble produsert noen dager for tidlig til at jeg fikk MCU2. Fikk vite produksjonsdato og "rullet-ut-av-fabrikken-dato på mail fra Tesla.
"Produksjonsdato 12/02/2018"
"Actual Factory Gate Date 13/02/2018"

Hvis du har appen Remote S så kan du sjekke selv hvilken versjon du har:
"click "Remote S" on the top of the screen, then scroll all the way down and click on "Copy Vehicle Data" you should have an APHx Code listed in the long list of data that describes the config of your car.

APH2 = 2.0
APH3 = 2.5"
Tesla Model X75D (2018, AP 2,5, MCU1)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA