Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model Y - Bilder

Startet av xderia, fredag 15. mars 2019, klokken 05:45

« forrige - neste »

xderia

Model Y
70D Deep Blue

telcontar

Noen bilder av hvordan bakluka åpnet seg og mye plass det er der?

Samco

Bak luka på Model 3 må være århundrets design feil. Krysser fingrene Y er en hatchback design.

Strøm Tycoon

Sitat fra: Samco på fredag 15. mars 2019, klokken 06:28
Bak luka på Model 3 må være århundrets design feil. Krysser fingrene Y er en hatchback design.

EDIT: Når jeg ser nøyere etter, så tror jeg det er en hatchback likevel.

1000kwh

Synes den er lekker!

Enkelt og moderne design. Sterk konstrast til tyskernes tåpelige griller som de snart på pensjonere.

s3xy

Ikke veldig fin på bilder dessverre. I forhold til Skoda Vision iV ser denne ut som ei lirekasse

hELgenen

Sitat fra: 1000kwh på fredag 15. mars 2019, klokken 06:35
Synes den er lekker!

Enkelt og moderne design. Sterk konstrast til tyskernes tåpelige griller som de snart på pensjonere.

Synes bil uten grill har en tendens å ligne tåtesmukker,ikke pent.
Dørhåndtakene er de samme som for TM3,fronten har en delvis nedsunket profil. Disse to designelementene likte jeg spesielt dårlig på TM3,og dessverre dukker de opp her også.

z4rd

#7
Sitat fra: s3xy på fredag 15. mars 2019, klokken 06:57
Ikke veldig fin på bilder dessverre. I forhold til Skoda Vision iV ser denne ut som ei lirekasse

Sammenligner du en produksjonsmodell med konsept? Og lirekasse? Saklig.
Har jo sett hva VAG leverer tidligere, mtp transformasjonen bilene derfra gjør fra konsept til ferdig bil. Ser jo ut som en helt annen bil, hver gang.

Lirekasse:
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

ProsjektX

Sitat fra: s3xy på fredag 15. mars 2019, klokken 06:57
Ikke veldig fin på bilder dessverre. I forhold til Skoda Vision iV ser denne ut som ei lirekasse
Må si meg enig her. Føler tiden har løpt fra Tesla når denne kommer på markedet. Møter den f.eks noe som er tro til Skoda E /IV, Byton M, og diverse andre så føles TMY ganske gammeldags... Hadde sett for meg denne men står nok glatt over, som med TM3. Skuffet...
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Enlace

Designmessig framstår den som litt kjedelig. Crossover - ikke SUV - som 7 seter da er det vel kun plass til 7 tannbørster i bagasjen. Situasjonen er nå annerledes i forhold til da S og X ble lansert. Det kommer stadig nye flotte elbiler på markedet. Fra i år og framover vil konkurransen tilspisse seg, og Tesla vil bli pushet av kaptialsterke bilprodusenter som kan prise seg inn i massemarkedet for å tilrive seg de nødvendige markedsandeler.

Mod 3 ser bedre ut og gir bedre kjøreegenskaper, her får du litt høyde, bedre lasterom og kortere kjørelengde. du må også betale ca. kr. 43 tusen mer på grunnmodellen. Hadde Y kommet før E ville lanseringen blitt oppfattet mer positiv.

1000kwh

7 seter + hengerfeste + AWD + ladenettnettverk = liten/ingen konkurranse.

Synes Y virker vesentlig mer moderne i både design og egenskaper enn alt man ser av konsepter og prototyper fra andre produsenter.

SurSnasen

Ingen nakkestøtte på tredje seterad?

batterimannen

Sitat fra: ProsjektX på fredag 15. mars 2019, klokken 07:20
Sitat fra: s3xy på fredag 15. mars 2019, klokken 06:57
Ikke veldig fin på bilder dessverre. I forhold til Skoda Vision iV ser denne ut som ei lirekasse
Må si meg enig her. Føler tiden har løpt fra Tesla når denne kommer på markedet. Møter den f.eks noe som er tro til Skoda E /IV, Byton M, og diverse andre så føles TMY ganske gammeldags... Hadde sett for meg denne men står nok glatt over, som med TM3. Skuffet...

Jeg synes at ID Crozz ser best ut av de SUVaktige bilene som kommer i 2020/2021.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

turfsurf

Sitat fra: 1000kwh på fredag 15. mars 2019, klokken 06:35
Synes den er lekker!

Enkelt og moderne design. Sterk konstrast til tyskernes tåpelige griller som de snart på pensjonere.
Må si meg enig. Liker design som reflekterer funksjonalitet. Dvs aerodynamikk og plass i dette tilfellet. Skjønner ikke hvorfor tyskerne skal henge igjen med det tåpelige designet sitt. Etron ser jo helt latterlig ut med den svære plastikkgrillen uten funksjon.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Strøm Tycoon

Sitat fra: turfsurf på fredag 15. mars 2019, klokken 08:13
Sitat fra: 1000kwh på fredag 15. mars 2019, klokken 06:35
Synes den er lekker!

Enkelt og moderne design. Sterk konstrast til tyskernes tåpelige griller som de snart på pensjonere.
Må si meg enig. Liker design som reflekterer funksjonalitet. Dvs aerodynamikk og plass i dette tilfellet. Skjønner ikke hvorfor tyskerne skal henge igjen med det tåpelige designet sitt. Etron ser jo helt latterlig ut med den svære plastikkgrillen uten funksjon.

Hvis du henger et bilde på en blank vegg. Er det uten funksjon også?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA