Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 - skuffet!!

Startet av Knokkel knokkel, fredag 15. mars 2019, klokken 00:13

« forrige - neste »

Knokkel knokkel

Jeg har denne uken hentet min M3P og er svært skuffet over denne bilen. Bra kjøregenskaper, men er en plastikk iPad av episke proposjoner!! Byttes inn noen ny X

vegardg


fnatiC

#2
Ler av alle trådene dine på forumet her. Er du kun her for å trolle? Fjollete innlegg gang på gang.

MODERATOR

Knokkel knokkel har på  dette tidspunkt to tråder på forumet og ni innlegg.
Den ene tråden er denne, den andre tråden er: Tesla Model 3 - Fattigmanns Tesla?
Dette kunne du lett ha sjekket ved å klikke på "nikket" hans og deretter klikke på "Vis innlegg".
Det overbeviser meg om at du ikke har dekning for det du skriver i innlegget ditt.

Forsøk å ta ballen, ikke mannen neste gang.

MVH
Moderator

Vhagar

Om du virkelig er skuffet over model 3 så ville jeg i hvertfall ikke gått for model X i håp om at høyere pris tilsvarer høyere kvalitet... Det er bare å sette seg ned og lese om erfaringer her inne. Ville heller trolig valgt model Y (model S og 3 er ikke aktuelle for meg).
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Asarin

Synd bilen ikke passet deg, om du faktisk har kjøpt en. Uten noe mer fornuftig datagrunnlag enn det du har gitt her så er det ikke så mye mer å diskutere.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

ganton

Sitat fra: fnatiC på fredag 15. mars 2019, klokken 00:44
Ler av alle trådene dine på forumet her. Er du kun her for å trolle? Fjollete innlegg gang på gang.
Da synes jeg det er lav takhøyde på dette forumet. Har lest gjennom disse innleggene og kan ikke se noe "trolling". Med mindre du vet at Knokkel Knokkel også opererer under andre profiler så forstår jeg ikke hva du mener med "Ler av alle trådene dine på forumet her". Men: Mulig det var "unødvendig" å starte denne tråden i det hele tatt for å ytre det han ville si (finnes mange  velge i som kunne passet under model 3)


BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

sylwester

TM3 skal jo være folkebilen og jeg tenker at plast er greit å vaske og de andre bilene den skal konkurrere mot er for det meste plast det også.
Tesla gjør nok mye for at de andre modellene skal være mer eksklusive og muligens bedre så hvis du vil heller ha en TMX så har Tesla gjort det riktig. Hvis det derimot står mellom en Kia e-Niro og TM3 så tror jeg du ikke kan gå for Kona fordi TM3 er for mye plastic fantastic.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Counterpointer

#7
Sitat fra: Knokkel knokkel på fredag 15. mars 2019, klokken 00:13
Jeg har denne uken hentet min M3P og er svært skuffet over denne bilen. Bra kjøregenskaper, men er en plastikk iPad av episke proposjoner!! Byttes inn noen ny X
Bra du har returrett. Hyggelig at du likte kjøreegenskapene. Tviler veldig på om X er riktige veien å gå, det er jo IPad pro (den store typen).

fnatiC

#8
Sitat fra: ganton på fredag 15. mars 2019, klokken 10:03
Sitat fra: fnatiC på fredag 15. mars 2019, klokken 00:44
Ler av alle trådene dine på forumet her. Er du kun her for å trolle? Fjollete innlegg gang på gang.
Da synes jeg det er lav takhøyde på dette forumet. Har lest gjennom disse innleggene og kan ikke se noe "trolling". Med mindre du vet at Knokkel Knokkel også opererer under andre profiler så forstår jeg ikke hva du mener med "Ler av alle trådene dine på forumet her". Men: Mulig det var "unødvendig" å starte denne tråden i det hele tatt for å ytre det han ville si (finnes mange  velge i som kunne passet under model 3)

Da foreslår jeg at du leser over innlegg for innlegg en gang til. Innleggene er fjollete, lite informative og ser mer ut som om de er skrevet av et troll av en selvopptatt 15 åring. Personen er kun ute etter å skape reaksjoner noe som ikke hører hjemme her etter min mening.

olavxxx

Når selv eTron får trekk for litt mye plast i interiøret ( https://www.nettavisen.no/livsstil/test-audi-e-tron-55-quattro/3423586003.html ), må det være grenser for hva man skal forvente av en bil til vesentlig lavere pris.

Råde

Jo, leste den selv og undret meg. Var det samme avis som hadde test av TMX, iPace og etron og konkluderte at interiøret i TMX bar bedre enn sitt rykte?

Ble jo glad for å høre det, og synes ikke det er så værst, men det knirker fremdeles. Det tror jeg bestemt ikke skjer i etron...
e-Golf | X75D

geear

Hvor knirker det? Seteryggen på 2. rad mot FWD? Utenom det (som jeg, iallfall midlertidig, løste med litt silikonspray), så syns jeg det er lite lyder i interiøret - hadde mer lyder i interiøret i X5en jeg hadde før (spesielt dashbordet lagde masse lyder der, av en eller annen grunn).

Råde

Solskjermer (klaprer er vel mer riktig) er mest fremtredende når man kjører, men det er ikke lydløst bakfra på middels til dårlig fylkesvei. Knirking er vel mest fremtredende når man trykker tommel mor interiør.

Jeg er overhodet ikke misfornøyd (kanskje bortsett fra solskjermene som virkelig lett kunne vært dempet bedre). Jeg mener bare at VAG faktisk er bedre på akkurat dette.
e-Golf | X75D

Knokkel knokkel

Kona ønsket å bytte ut i3'n så vi, hun, valgte å beholde M3P'n. Jeg fikk en Tesla X levert på 2 dager som jeg er svært fornøyd med. Jeg syntes helt klart X overgår M3(P).

o.b.lix

Sitat fra: Knokkel knokkel på onsdag 27. mars 2019, klokken 04:27
Jeg syntes helt klart X overgår M3(P).

Det synes jeg også.


Men så er det to helt forskjellige type biler
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA