Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla X 75D vs 100D

Startet av AlexWef, onsdag 17. april 2019, klokken 17:31

« forrige - neste »

AlexWef

Hei!

Sikkert besvart 100 ganger før

z4rd

Prøv å les litt i denne tråden: https://elbilforum.no/index.php?topic=37131.0

Der er det diskutert mye om rekkevidde på X75D og X100D.

På generelt grunnlag vil jeg si at 180km om vinteren går helt fint med X75D. Men alt er jo relativt, temperatur, føre, kjørestil, topografi.

Kan du f.eks sette bilen rett på lading når du kommer frem? Kommer du til å kunne reise med oppvarmet bil og tilnærmet full batteri?

Hvis du har to omtrentlige punkter i Google Maps f.eks, så kan jeg dobbeltsjekke på abetterrouteplanner.com iht den aktuelle ruta. Har begynt å få god erfaring med hvordan man skal justere parameterne der for å få mest mulig korrekt visning på X75D...
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Kilroy

#2
Det vil gå helt fint uansett vær og temperatur. Har tilnærmet lik vei og høyde og det har gått helt fint i 2 vintre nå.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

jokke

har x75, den går lett 25 mil på vinterføre med 10 av milene i 110 på motorvei

geear

180km klarer du alltid (vanligvis selv med en varehenger bak). Problemet er ofte at det blir noen småturer i forkant, og de kan suge mye rekkevidde på vinterstid, så spørsmålet er hvor mye du klarer starte med.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA