Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2019.5.25 for Model 3 (inkl Navigation on Autopilot)

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), torsdag 14. mars 2019, klokken 10:57

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Har hatt denne utgaven noen dager nå. Samme release notes som for 2019.4.3.1, dvs:
- Navigation on AutoPilot (NoA)
- Autfold mirrors on location


Merker forbedringer på "auto-avkjøringer" med NoA, selv om jeg fortsatt bare har prøvd på E39 (motorveien) mellom Stavanger og Sandnes.

- Både med ACC og NoA synes jeg bilen ligger for mye mot venstre side i feltet, og med doble sperrelinjer ser det ut som det er midten av disse som bilen legger seg mot og dermed faktisk kjører oppå høyre del av selve sperrelinjen (men erfart tilsvarende med TMS, I-Pace, Kona og e-Niro)
- Med NoA er filskiftforslagene fortsatt "korttenkte" da den foreslår filendring selv om et blikk i speilet viser at kjørefeltet vil bli blokkert et lite sekund senere (har ikke prøvd Mad Max mode enda).
- Når det gjelder avkjøring så fungerer dette fint i 8/10 tilfeller, men også her synes jeg den kunne starte prosess emd blinklys 1-2 sekund tidligere og vært tydeligere i forhold til annen trafikk. Med forrige sv versjon "bommet" NoA på avkjøring et par ganger fordi den satte i gang for seint. Endte opp med at bilen avsuttet NoA og ACC og jge måtte fortsette på motorveien til neste avkjørsel.

GeirHM

#1
Jeg trodde ikke NoA var kommet til Europa enda?

Jeg har TMX med EAP/FSD med 2019.4.3 og jeg venter utålmodig på muligheten for å kjøre langturene på NoA. Er det slik at funksjonen bare er aktivert på M3?

Edit: Ser at dette er diskutert i en annen tråd. Himmelropende urettferdig at NoA bare er å finne i model3 her til lands. Jeg protesterer!

o.b.lix

Sitat fra: GeirHM på fredag 22. mars 2019, klokken 07:02
Er det slik at funksjonen bare er aktivert på M3?

Ja... (I alle fall i Norge, men tror det er slik i hele Europa)
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

GeirHM

Ubegripelig urettferdig! Men antakelig ikke grunnen til at alle onga våre går i protesttog?

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

TeslaModelX

Sitat fra: GeirHM på fredag 22. mars 2019, klokken 11:39
Ubegripelig urettferdig! Men antakelig ikke grunnen til at alle onga våre går i protesttog?

Sånn er det å kjøpe premium-modellene, vi må vente til slutt  8)

Råde

Sitat fra: o.b.lix på fredag 22. mars 2019, klokken 12:23
Nei protesttog er fordi ikke alle kjører elbil.
I alle fall ikke fordi vi ikke allesammen sykler. Jeg syklet forbi en gjeng fra jobb i dag og fikk plakater og skyllebøtter i trynet.

Får visst starte dieselen igjen...
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA