Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elon Musk og «nye» stunt

Startet av Bmw_Tryne, torsdag 14. mars 2019, klokken 07:11

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

#1
Utfordringen er at det er vanskelig å si hva som er sant, om det er noe av dette som er sant.

Alt man har er løse påstander fra Tripp, som aktivt samlet inn og lekket data til media og muligens også konkurrenter/shortselgere. (Og som nå har flyktet til Ungarn.) Og så har man løse påstander fra Gouthro, som fikk sparken.

En ting jeg tror kan ha en kjerne av sannhet er at det er ansatte hos Tesla som bruker og selger stoff. Sånt er ganske uungåelig når man har over 40.000 ansatte. Sex er også noe som ikke er helt unormalt at skjer både her og der. Har hørt litt av hvert om ting som har skjedd på jobb, og da ikke bare på julebord.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

hELgenen

At noen har inhalert noe de ikke skulle kommer jo ganske tydelig frem når en går over enkelte av de TM3 som nå leveres kunder i Norge. Jeg nekter å tro at det er vanlig, slik at majoriteten av TM3 er nok ok - men det er så mye halvgjort som dukker opp som helt klart kan tolkes dithen at ikke alle som har skrudd sammen dette var i vater.
Dermed opplever en dessverre ville tilstander der halvfeite mannfolk flyr rundt med lommelykter,vater, tommestokker og fullt pokemon go utstyr mens de kryper høyt og lavt rundt sin TM3 i jakten på feil.  Hvor mye - og jeg må nesten være ærlig og si - fortjent pepper i dette tilfelle, Tesla må tåle før de tar grep vet jeg ikke. Men når de har en sjef som også har en, etter min mening, feil holdning til det å inhalere, så kan det fort gå galt. Jeg blir rett og slett forbannet av å se folk ødelegge for seg selv på den måten.  Jeg har bestemt meg for å skrive meg på listen på Y dersom den blir "normal" mhp. design fordi jeg mener kvalitetene til Tesla ikke ligger i designet, men i motor/teknikk osv. Og ved å lage en "normal" bil så er risikoen for feil mindre.

JorgenM

Stoff finner man i alle yrker i USA, og det er sjokkerende vanlig. Spesielt kokain. Ikke noe spesielt med Tesla tipper jeg. Har selv bodd i USA og jobbet i flere amerikanske firmaer (noe jeg fortsatt gjør).

Hva gjelder Musk så hadde nok Tesla hatt lysere tider i møte hvis de hadde kvittet seg med han. Aldri likt han og han og han oppfører seg litt som en klovn av og til. Tesla trenger en mer seriøs leder.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA