Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kone trøbbel (Samletråd for issues med Kona)

Startet av Woffser, onsdag 13. mars 2019, klokken 22:52

« forrige - neste »

tuono

Om slike systemer er så viktig for deg, desto viktigere er det sette seg inn i hvordan de fungerer på akkurat den bilmodellen du har valgt å bruke.

Navl1

Noen som har opplevd av VESS slutter å virke på bilen? Stusset på det i går, da sambo sa hun ikke hørte bilen når jeg kjørte inn på tunet. I dag la jeg merke til at VESS er helt død, ikke skjer det noe når jeg trykker på knappen heller.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Samco


Håkon77

Endelig har jeg fått ac of varmepumpe i bilen. De måtte ut med dashbordet for å reparere det. Dermed er det stygge hakk på siden av dasch ved overgang til midtkonsoll. Og ett noe slarkete deksel over/på baksiden av infoskjermen. Kan ikke si jeg er spesielt fornøyd. Jeg angrer ihvertfall på kjøpet av Hyundai. Burde ventet på Tesla 3..
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

andy99

Sitat fra: Håkon77 på fredag 06. september 2019, klokken 13:12
Endelig har jeg fått ac of varmepumpe i bilen. De måtte ut med dashbordet for å reparere det. Dermed er det stygge hakk på siden av dasch ved overgang til midtkonsoll. Og ett noe slarkete deksel over/på baksiden av infoskjermen. Kan ikke si jeg er spesielt fornøyd. Jeg angrer ihvertfall på kjøpet av Hyundai. Burde ventet på Tesla 3..
Ikke bra. Auto Råbekken?
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Håkon77

Ikke Auto Råbekken. Er egentlig ikke så viktig hvor, men at bilen er konstruert sånn at den ikke lar seg demontere uten at det blir stygge merker. Jeg ga dem beskjed om at det var merker når jeg kom for å hente bilen, uten noen annen respons enn at de skulle ta regningen for at en detailer skulle fikse det. Etter samtale med forsikringsselskapet så blir det til at jeg sender inn klage/reklamasjon på skadene og så får det gå sin gang. Skadene er av en sånn art at det nok ikke lar seg reparere, men må heller bytte ut dashbordet. Ser ut som at det er brukt noe lignende skrutrekker.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Powerflux

Sitat fra: Navl1 på fredag 26. juli 2019, klokken 11:22
Noen som har opplevd av VESS slutter å virke på bilen? Stusset på det i går, da sambo sa hun ikke hørte bilen når jeg kjørte inn på tunet. I dag la jeg merke til at VESS er helt død, ikke skjer det noe når jeg trykker på knappen heller.
Det ville jeg forsåvidt vært glad for da jeg ikke liker lyden og slår den av umiddelbart etter start ;D
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

andy99

Sitat fra: Håkon77 på fredag 06. september 2019, klokken 17:58
Ikke Auto Råbekken. Er egentlig ikke så viktig hvor, men at bilen er konstruert sånn at den ikke lar seg demontere uten at det blir stygge merker. Jeg ga dem beskjed om at det var merker når jeg kom for å hente bilen, uten noen annen respons enn at de skulle ta regningen for at en detailer skulle fikse det. Etter samtale med forsikringsselskapet så blir det til at jeg sender inn klage/reklamasjon på skadene og så får det gå sin gang. Skadene er av en sånn art at det nok ikke lar seg reparere, men må heller bytte ut dashbordet. Ser ut som at det er brukt noe lignende skrutrekker.
Jeg mener det er relevant hvilken forhandler. Sånn jeg leser det er det et verksted som ikke vet hva de driver med. Alt kan tas fra hverandre, hvis en vet hvordan. Alternativt bytte ut alt. Men her er det i tillegg et verksted som ikke rydder opp. Slike aktører bør vi styre unna.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Moas

For mange år siden klaget jeg til Hyundai sentralt på en merkeforhandler som gjorde ting som var svært dårlig håndverk og skyldte på kundene. Den forhandleren finnes ikke mer nå etter mange år i bransjen.

Kanskje du bør ta kontakt med Hyundai Norge om saken?
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

elKona

Sitat fra: andy99 på lørdag 07. september 2019, klokken 09:24
Sitat fra: Håkon77 på fredag 06. september 2019, klokken 17:58
Ikke Auto Råbekken. Er egentlig ikke så viktig hvor, men at bilen er konstruert sånn at den ikke lar seg demontere uten at det blir stygge merker. Jeg ga dem beskjed om at det var merker når jeg kom for å hente bilen, uten noen annen respons enn at de skulle ta regningen for at en detailer skulle fikse det. Etter samtale med forsikringsselskapet så blir det til at jeg sender inn klage/reklamasjon på skadene og så får det gå sin gang. Skadene er av en sånn art at det nok ikke lar seg reparere, men må heller bytte ut dashbordet. Ser ut som at det er brukt noe lignende skrutrekker.
Jeg mener det er relevant hvilken forhandler. Sånn jeg leser det er det et verksted som ikke vet hva de driver med. Alt kan tas fra hverandre, hvis en vet hvordan. Alternativt bytte ut alt. Men her er det i tillegg et verksted som ikke rydder opp. Slike aktører bør vi styre unna.
Helt enig. Dette virker som om verkstedet har gjort feil, og da er det fint om andre vet hvilket det er. Deler er ment for å kunne demonteres og monteres igjen.


Håkon77

Jeg har mest lyst til å se hvordan de tar reklamasjonen først. Den må uansett tilbake da vindusspyler nå er defekt (ikke tom, sjekket det først) og vindusvisker slo mot a-stolpen når den gikk på fullt i fossregnet.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

andy99

@Håkon77. Virker som du har hatt maks uflaks med din bil. Virkelig kjedelig. Litt «mandagsbil»? Hvilket prod nummer har du? Er det en tidlig produsert? Min er 5800 og uten store feil foreløpig. Bare Aktuator til ladeluke og 2xfrontrute.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Håkon77

Vet ikke om det er en mandagsbil. Har egentlig bare hatt trøbbel med ac. At folk blinker med lys ser jeg flere opplever og nå har det skjedd så mange ganger at jeg ikke tenker over det. Men at bilen er hjemsøkt eller har dårlig karma er jeg sikker på. Skal i gang med seriøs lakk-fiksing etter å ha møtt en håndverker-satan med løsmasser på henger. Gikk fra 0 steinsprut til 70 på ett mikrosekund og uten dashcam står jeg tilbake med regningen alene. Lakken i seg selv virker sterk for den er utrolig nok ganske intakt. Værre er det med plasten i fronten og frontruta. Skadene i daschbordet blir reparert. Verkstedet har bestilt ny del og tonen var god til tross for at jeg var vel rask til å fyre meg opp og sende sint mail. Men som jeg sa til dem så er jeg gammel Møller-kunde så jeg er vant til å bli pissa på. Ikke for det, jeg opplevde at kundebehandler hos Nissan verksted hardnakket påstod at Europagarantien ikke gjaldt i Norge ved reklamasjon på svensk bil. Og Nissan har fakturert meg for 3,5 liter spylevæske som jeg fylte så full att det rant over rett før levering. Var med stor skepsis jeg signerte kontrakten når Hyundai-forhandleren ble kjøpt opp av samme firma, og jeg angrer på ikke å ha fulgt intuisjonen der.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Geble

Noen som har opplevd feil på batteriet?
Etter 1200km falt kjørelengden kraftig og nå er jeg på 245km fullladet.
Nytt batteri har antatt levering uke 43.
Lurer på om batteriet har vært dårlig fra dag 1, da antatt kjørelengde ikke har vært i nærheten av kapasitet/forbruk..

Håkon77

Jøss, må nok ha vært en feilproduksjon ettersom det mistet så mye kapasitet så tidlig. Har kjørt 3300mil og bruker samme mengde prosent på samme pendlerstrekke. Litt avhengig av trafikken og tempo når det ikke er trafikk. 130km/t drar mye strøm mot å sige bak en lastebil eller buss. Men ikke urovekkende mye.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA