Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla model 3. For en bra bil !

Startet av Spiro, onsdag 13. mars 2019, klokken 19:57

« forrige - neste »

Spiro

Velger å starte en tråd der fornøyde tm3 eiere kan skrive poster om ting de rett og slett er stolte av
Tesla model 3 performance 2019
Leaf 30kw 2016
Mazda 6 2.2 optimum 2014 solgt

DagfinnN

Bra initiativ. Jeg skal kjøpe meg en TM3 til høsten når SR kommer. Ble overbevist etter prøvekjøring og ikke minst ladehastighet.
Det er en del som har skrevet positive ting men som ofte drukner av rapporter fra 40/50 åringer tar med seg ledlykt og lupe for fingranske bilen.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Lynkjapp

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 13. mars 2019, klokken 20:21
Det er en del som har skrevet positive ting men som ofte drukner av rapporter fra 40/50 åringer tar med seg ledlykt og lupe for fingranske bilen.
Lubne 40-50-åringer hvis man skal være nøye. :)

Magnus Hansen

Hvis du er fornøyd så har du ikke brukt sterk nok forstørrelsesglass!!!!!! Evnt ikke hatt med lang nok sjekkliste på utlevering  8)




RBK

Jeg også var/er fornøyd. Noe var det sikkert men har nå hentet 3 stk Tesla de siste 5 årene og aldri gått så nøye igjennom når det gjelder lakk etc. Mangler skal man selvfølgelig skrive ned.
Når det gjelder lakk så tar det vel ca. 10 dager så har man laget riper som er selvforskyldt så da skjønner jeg ikke helt det med lys og lupe :-)
Model 3 er super å kjøre men veldig usikker på om jeg skal beholde S for å bytte til ennå en Model 3.
Skal ned midt i Tyskland på jobbtur før påske og da får jeg samenlignet litt i forhold til S100 som jeg kjørte til Italia for et par år siden.
Alt i alt, model 3 er en super bil med noen ulemper fra modell S (bla. bagasjelokk som ikke åpner seg selv).
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Spiro

Har selv bestilt en tm3 performance. Har ennå ikke prøvd denne.

Har hørt den er sprek, god lyd og sportslige kjøreegenskaper. Gleder meg
Tesla model 3 performance 2019
Leaf 30kw 2016
Mazda 6 2.2 optimum 2014 solgt

pekle

Kjempefornøyd. Er dette normalt?

Hilsen Lubben 40+

Veldig glad jeg valgte rød i havet av svarte og grå :)

K.M.L

Sitat fra: RBK på onsdag 13. mars 2019, klokken 20:37
Jeg også var/er fornøyd. Noe var det sikkert men har nå hentet 3 stk Tesla de siste 5 årene og aldri gått så nøye igjennom når det gjelder lakk etc. Mangler skal man selvfølgelig skrive ned.
Når det gjelder lakk så tar det vel ca. 10 dager så har man laget riper som er selvforskyldt så da skjønner jeg ikke helt det med lys og lupe :-)
Model 3 er super å kjøre men veldig usikker på om jeg skal beholde S for å bytte til ennå en Model 3.
Skal ned midt i Tyskland på jobbtur før påske og da får jeg samenlignet litt i forhold til S100 som jeg kjørte til Italia for et par år siden.
Alt i alt, model 3 er en super bil med noen ulemper fra modell S (bla. bagasjelokk som ikke åpner seg selv).
Det siste fikser du på 5 minutter med er par trunklifts, en spiral og ei stoppskive.  I1Tesla på YouTube har oppskriften. Skal hente min blå LR på fredag i Lillestrøm og skal ikke ha med lupe, ei heller LED-lys. Går over raskt og får notert ned eventuelle avvik og får lovnad om fiksing. Vet ellers at Tesla er gode på å følge opp om det skulle være noen mangler. Kjenner flere med Tesla som aldri har møtt på problemer med dem, i stor kontrast til mange andre bilmerker.


Sent from my iPhone using Tapatalk
*Cybertruck Dual motor AWD - reservert nov 19
*TM3 LR AWD (MissBlue) - mars 2019
18 vinter/19 sommer, EAP, FSD

34.300 feilfrie km pr 15.12.19 - meget fornøyd

S4e

Aldri hverken kjørt eller sittet på i en like bra bil! Jeg er utdannet som software utvikler og dypt imponert over programvare i bil og app. Kjøreegenskapene er fantastiske, designet er som et romskip og bil har en aksellerasjon som får en til å smile hver gang en trykker forsiktig på gassen :-)
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

gruffalo

1. Kjøreegenskaper er sensasjonelt bra!
2. Musikkanlegg er det beste jeg har hørt
3. Bra ytelser, selvfølgelig
4. Lavt forbruk gir rask lading ved langkjøring

De som ikke liker el-bil har ikke prøvd en model 3.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

E-tron 55 sportback 2022

Svein el-freak

Sinnsykt fornøyd, rå på isføre!
Aldri følt meg sikrere på glatt føre.
Blå 2019 Model3LR, 26.03.19, (30.12.16res.)
Svart 2019 Model3LR, 04.03.19, (31.03.16res.)
Greenworks 40V snøfreser
2014 e-nv, 190 500km(pr.08/2019) noen som har gått lenger?
2013 Leaf, 162 000km(pr.03/2019)

Stop farting, drive electric!

Dani3l

Strålende fornøyd, fersk Model 3-eier her også.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

GL1

Sitat fra: Svein el-freak på onsdag 13. mars 2019, klokken 23:09
Sinnsykt fornøyd, rå på isføre!
Aldri følt meg sikrere på glatt føre.

Sikker på at jeg blir fornøyd, selv om jeg kun har kjørt fra utlevering og hjem nå i kveld..

MEN, falt for fristelsen å gi på litt for mye(kan du tenke deg det ;D ;D) på glatt motorvei, og følte da at bilen "vandret" mer enn jeg er vant til på Golfen før stabilisering slo inn. Håper det tilskrives bilens vekt og at jeg ikke kjenner bilen så godt ennå.
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

olavxxx

Sitat fra: GL1 på onsdag 13. mars 2019, klokken 23:45
Sitat fra: Svein el-freak på onsdag 13. mars 2019, klokken 23:09
Sinnsykt fornøyd, rå på isføre!
Aldri følt meg sikrere på glatt føre.

Sikker på at jeg blir fornøyd, selv om jeg kun har kjørt fra utlevering og hjem nå i kveld..

MEN, falt for fristelsen å gi på litt for mye(kan du tenke deg det ;D ;D) på glatt motorvei, og følte da at bilen "vandret" mer enn jeg er vant til på Golfen før stabilisering slo inn. Håper det tilskrives bilens vekt og at jeg ikke kjenner bilen så godt ennå.
Golf er grevling, så den understyrer. Det er pga den svinger og trekker med samme hjul, så når du da gasser med golf så går den rett frem. Mens bakhjulstrekk eller firehjulsdrift som i dualmotor, vil kunne overstyre. Særlig 3P kan det, på bane med 3P har man også track mode.

indianrunner70

Bilen er den beste jeg har kjørt noengang, unik kjøreglede og sitter som støpt på veien.. meget fornøyd med app og skjerm, faktisk mye enklere enn jeg "fryktet" 8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA