Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prisendring og AP/EAP/FSD - Hvordan blir dette etter prisendringen?

Startet av Bjoris, onsdag 13. mars 2019, klokken 15:46

« forrige - neste »

Bjoris

Jeg har prøvd å lese meg opp på dette temaet for å finne ut hvor mye det er å spare på å evt hoppe ned fra gjerdet og bestille nå før 18.3. Klart jeg kan kansellere innen 14 dager så ingen krise, men liker å vite før jeg bestiller, jeg har ikke noen planer om å kansllere om jeg først bestiller.

Prisen var før: 454.800
Prisen nå er: 429.800

Reduksjon på 5,5%

Nå skal bilen opp igjen med 3%

Ny bilpris: 442.694 eller prisøkning på kr 12.894,-

Dette er greit, MEN hva nå med AP? Spørsmål:

1. Forsvinner AP slik at det nå blir EAP?
2. Dersom JA over, antar jeg det da blir 41.200 som blir prisen på dette
3. Dersom NEI over, er det noen som kan forklare meg hva som skjer?

Det jeg forventer er:

Bilprisen går opp med nesten 13.000
AP blir EAP og en må ut med  16.200 mer for AP, men får da Summon og Autopark, men ikke FSD

Jeg regner altså med at en får bilen 29.200 rimeligere nå og kun gir avkall på Summon og AutoPark. Dersom en også glipper FSD til denne justeringen er det jo ikke så smart lengre, dvs om en for 41.200 nå plutselig får FSD også...

Beklager om dette er tatt opp 1000 ganger, men jeg finner som sagt ikke noe klart svar på dette...

Inop

Ingen vet svaret på dette nå dessverre. Kanskje Elon, men ingen andre tror jeg.

Et annet spørsmål er oss som har bestilt EAP og som ligger an til å få FSD men vi kke har final invoice som viser FSD. Time will show...

Sent fra min ONEPLUS A6000 via Tapatalk

Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

tmn

Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

Magnus Hansen

#3
Sitat fra: Inop på onsdag 13. mars 2019, klokken 16:49
Ingen vet svaret på dette nå dessverre. Kanskje Elon, men ingen andre tror jeg.

Et annet spørsmål er oss som har bestilt EAP og som ligger an til å få FSD men vi kke har final invoice som viser FSD. Time will show...

Sent fra min ONEPLUS A6000 via Tapatalk

De har vel sendt melding til deg om at du blir oppgradert kostnadsfritt? Tror nok ikke de kan gå tilbake på det nå

Inop

Har fått det muntlig, men ikke skriftlig. Har ikke fått final invoice enda men skal passe på å få det med der.
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Remyi3M3

Har fått SMS på at min bil er oppgradert til FSD uten ekstra kostnad. Denne kom 1/3, men FI kom 28/2 med forventet levering 15/3....Den inneholder da selvfølgelig ingen informasjon om FSD. FI er ikke oppdatert i ettertid heller. Tror ikke Tesla kan gå tilbake på dette nå.

Har ikke hørt noe fra Tesla siden melding om FSD. Begynner å bli litt utålmodig! Kontaktet de i dag og ga beskjed om at det ikke var aktuelt å betale noenting før jeg hadde en bekreftet leveringsdato.
Biler:
i3 - 2014
M3 - 2019?

Inop

Når (hvis) man får bilen, er det mulig å se noe sted i skjermen om man har FSD eller ikke?
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

thorerik

Pratet med delivery i dag og de sa at alle som har EAP på fakturaen, vil få oppgradering til FSD.
De uten noen ting på fakturaen får AP.

GreenEyez

Herregud så mange topics om dette...


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

ElbilJohn

Sitat fra: GreenEyez på søndag 16. juni 2019, klokken 08:41
Herregud så mange topics om dette...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, og da er det unødvendig å dra opp flere tråder som ikke er brukt på månedsvis.
Tesla Model 3, 2019, LR, AWD, AP, red multi-coat, 18 Aero

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA