Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Admin takker for seg

Startet av moderator 2, onsdag 13. mars 2019, klokken 11:08

« forrige - neste »

moderator 2

Da er tiden kommet for å overlate driften av elbilforumet til Elbilforeningen.

Forumet ble i februar flyttet over på ny server, og diverse buggs ble fikset. Nå skal Magne, som er medlemskonsulent i elbilforeningen, være administrator.

Magne Storebø, ny forum admin

Elbilforumet ble startet av undertegnede januar 2005. På den tiden hadde Elbilforeningen 200 medlemmer og det var 1193 registrerte elbiler i Norge. Det var vanlig for elbilsjåfører å hilse på hverandre når vi møttes i trafikken.
Etter diverse problemer med forumsystemet vi først brukte, (PHP-Nuke) skiftet vi over til dagens system i 2007. Det er dermed mulig å lese debatter om elbiler 12 år tilbake.

I dag har elbilforumet 22.394 registrerte brukere, som har lagt inn 758.948 inlegg. Den brukeren som har lagt inn flest inlegg er Elektrolux, som på lørdag passerte 13.000 inlegg på forumet. Elektrolux registrerte seg som bruker på forumet samme dag som forumet ble startet i 2005.

Jeg fortsetter å kommentere på forumet som privatperson, men stiller opp for Magne og Elbilforeningen ved behov og beholder derfor brukeren moderator 2 inntil videre.

Elektrisk hilsen fra
Lars C. Krogenæs
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

hELgenen

Lykke til videre Lars og velkommen til Magne - nettsiden har vært - og vil forhåpentligvis - fortsette å være #1 på informasjon om alt som rører seg mhp. elbiler fremover.

jkirkebo

Sitat fra: moderator 2 på onsdag 13. mars 2019, klokken 11:08
I dag har elbilforumet 22.394 registrerte brukere, som har lagt inn 758.948 inlegg. Den brukeren som har lagt inn flest inlegg er Elektrolux, som på lørdag passerte 13.000 inlegg på forumet. Elektrolux registrerte seg som bruker på forumet samme dag som forumet ble startet i 2005.

Pokker, nå må jeg skjerpe meg. Er kun oppe i 12.834 ;)

(riktignok siden midten av 2010 da)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cra

Takk for jobben så langt, og lykke til videre! Velkommen og lykke til til Magne også!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Maximus

Takk for et godt forum Krogenæs, det er en flott plass å henge rundt på. Forumet skal også ha en aldri så liten del av æren for den omstillingen fra brennstoff til strøm innenfor privatbilsektoren vi ser i Norge akkurat nå. Mange har fått hjelp og inspirasjon til å våge seg på et elbilkjøp her inne.

For min egen del vekket forumet en sovende (ny)bilinteresse. Moderne bensin og dieselbiler appellerte nesten ikke i det hele tatt, bilnyheter ble skummet i gjennom med ett gjesp. Det var entusiastiske mennesker her på forumet som gjorde meg oppmerksom på den raske elbilutviklingen som nå er i ferd med å snu opp ned på en erkekonservativ bilbransje. Henger alt for mye her inne, mitt prokrastineringsnettsted nr 1, og det er din skyld  :laugh:

Litt ekstra skryt, selv om man noen ganger kan være uenig, har stort sett alltid de verste usaklighetene blitt ryddet vekk. En moderatoregenskap som man ikke finner alle steder.

elektrolux

#5
Sitat fra: moderator 2 på onsdag 13. mars 2019, klokken 11:08
Elektrolux registrerte seg som bruker på forumet samme dag som forumet ble startet i 2005.

Dette var interessant historikk. Var nok helt tilfeldig at Forumet ble lansert samme dag som jeg registrerte meg. Den gang trodde jeg forumet hadde eksistert lenge.

Husker det ble litt gnissning mellom meg og Sigmund Eriksen i Enviro som importerte P106 på elbilforum nr 1.

Jeg kom fra Lancia Delta Forumet i England og la merke til at ræseren på det forumet var helt åpen om hvordan man fikset bilene. Syntes dette var rart da han da gav fra seg "forretningshemmeligheter" til alle. Sigmund Eriksen hadde motsatt innstilling og holdt sin viten for seg selv. Samtidig hadde jeg allerede bestemt meg for at ble det problemer med min Lancia Delta Integrale Spesial Edition Verde York nr 323, skulle jeg ta den til London for fix. ( solgt for 200 000 grunnet bommene, og nå observert til 1,5 mill div steder : Min gamle: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=9721231 og en til 1,5 mill: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=138875924 )

Altså, spesialisten i London var egentlig veldig smart. Kundene som fikk hjelp kjøpte helt sikkert delene han trengte der han fikk gratis tips, og ville uansett funnet ut av problemet sitt etterhvert. Samtidig bygget spesialisten merkenavn, og kundemasse langt utenfor landegrensene.

Etterhvert som jeg avslørte de små triksene på P106, og Think la jeg altså dette ut på forumet til ergrelse for Sigmund som følte han mistet kunder, som f.eks kunne stramme til en skrue på dør stopperen i stedet for å levere bilen fra seg når det hørtes ut som døren hadde alvorlige problemer.

Senere har forumet vært en viktig kilde for informasjonsutveksling, samhold og dialog. Forum-moderator har vært nådeløs på missbruk og personangrep, og jeg mener han overlater et av verdens beste forum til neste moderator. :+1:   



Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Carl Anton Stenling

Takk for god admininnsats Lars C. Krogenæs og velkommen til Magne Storebø!

Elbilforumet er det beste elbilforumet i verden :-)
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Elmo

Sitat fra: moderator 2 på onsdag 13. mars 2019, klokken 11:08
Elektrolux registrerte seg som bruker på forumet samme dag som forumet ble startet i 2005.
I følge statistikken på profilen hans var registreringsdatoen Tirsdag 26. Desember 2006, klokken 22:49
Men, såvidt jeg husker måtte "vi" starte på nytt på ett tidspunkt pga en hacker som klarte å slette alt innhold ??
I følge min profil registrete jeg meg (for andre gang) - Søndag 21. Januar 2007, klokken 22:17

Takk for jobben du har gjort i alle disse årene Lars.
Ikke minst å holde dette formuet i live da Elbisforeningen forsøkte seg på å legge det ned i nåværende form til fordel for ett annet rammeverk som ikke gav mulighet for å ta med historikken.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Silkefot

Takk for innsatsen Lars, det står stor respekt av arbeidet du har lagt ned  :+1:
Bosted Fetsund
Eier:
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Eide:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: Elmo på søndag 17. mars 2019, klokken 23:41
Sitat fra: moderator 2 på onsdag 13. mars 2019, klokken 11:08
Elektrolux registrerte seg som bruker på forumet samme dag som forumet ble startet i 2005.
I følge statistikken på profilen hans var registreringsdatoen Tirsdag 26. Desember 2006, klokken 22:49
Men, såvidt jeg husker måtte "vi" starte på nytt på ett tidspunkt pga en hacker som klarte å slette alt innhold ??
I følge min profil registrete jeg meg (for andre gang) - Søndag 21. Januar 2007, klokken 22:17

Takk for jobben du har gjort i alle disse årene Lars.
Ikke minst å holde dette formuet i live da Elbisforeningen forsøkte seg på å legge det ned i nåværende form til fordel for ett annet rammeverk som ikke gav mulighet for å ta med historikken.

Forumet kom på plass sammen med nye nettsider 1. februar 2005. Allerede 4. februar hadde vi 15 registrerte brukere og 21 innlegg. https://web.archive.org/web/20050216035426/http://www.elbil.no/modules.php?name=Forums
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

65lars

Ja, ditto hva de sa - du startet jo "et lite monster her", Lars!   :+1:
Og du ser alt for ung ut til å bare "pensjonere deg" på denne måten.
Uansett, takk skal du ha - uten dette forumet ville jeg ikke ha kjøpt el-bil!
:-)
Mvh,
(nok en) Lars
Trilling, bestilt KIA

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA