Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye priser på elbil-storselgeren, Ny Leaf med lang rekkevidde blir billigere!

Startet av Arthur Morgan, onsdag 13. mars 2019, klokken 02:03

« forrige - neste »

Desti

Obviously an error on the Norwegian web page. The batteries are exactly the same in every trim.

Hybrid-mannen

Sitat fra: navyelsen på onsdag 13. mars 2019, klokken 08:11
Så lenge Nissan gir 9% storkunderabatt sier det seg selv at fortjenesten er altfor høy.
Leaf 60 Tekna koster under 350.000 med nevnte rabatt, N-connecta knappe 325.000.

Hvis Nissan tjener penger på å selge til foreninger med slike rabatter, tar de seg utelukkende for godt betalt!
Synes denne type rabatter er en uting, og viser bare hvor grov fortjeneste forhandlerne egentlig har.
Hva med å heller kutte denne rabatten og gi alle kunder lavere pris?

Hos bondelaget står det 0 prosent rabatt på 60 kwt. Blir tydeligvis ikke samme tilbudet som på 40 kwt.

EV-FTW

Sitat fra: Speeder på onsdag 13. mars 2019, klokken 14:22
Sitat fra: Øysteinen på onsdag 13. mars 2019, klokken 14:12


Det eneste negative jeg da klarer å finne med N-Connecta er at den ikke kan hurtiglades med mer enn 50 KW, skal man ha 100KW må man velge Tekna.

For meg som kjører mye er hurtiglading viktig, og når batteriet er større, er det viktig å kunne lade dette fortest mulig.

Finnes det noe serlig med Chademo ladere over 50kW ?

Nei, ikke mange, men noen. I utgangspunktet er det tull at Nissan kjører Chademo.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Joltus

Godt du fant det samme som meg Øysteinen. Ble litt stressa mens eg scroller nedover.

Eg brukte bare konfiguratoren til Nissan og fikk inn på full oversikt over funksjoner.

Mistenker som han over her at det er bug som fulgte med over fra 40kw mtp ladehastighet.

navyelsen

Sitat fra: Øysteinen på onsdag 13. mars 2019, klokken 14:12
Rett skal være rett.

Etter å ha lest nøye på Nissan sine sider, har N-Connecta ikke ProPilot, men den har ACC.
Så da er det ikke så viktig for meg, da ACC er viktigste, ProPilot klarer jeg meg uten. Samme med lydanlegg og skinn.

Det eneste negative jeg da klarer å finne med N-Connecta er at den ikke kan hurtiglades med mer enn 50 KW, skal man ha 100KW må man velge Tekna.

For meg som kjører mye er hurtiglading viktig, og når batteriet er større, er det viktig å kunne lade dette fortest mulig.

Dette er ikke det som kommer frem i konfiguratoren. Så her er en av informasjonssidene feil, enten sammsnligning eller konfigurator. Bare Nissan vet svaret...

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Desti

In Germany, Austria, Switzerland, e+ N-Connecta has ProPilot included. In France, e+ N-Connecta has ProPilot as 1000 € option.  ??? :blank:

Joltus

Det var da veldig vanskelig dette skulle være da.

Her er funksjonene listet opp for en e+ n connecta, og den viser, ikke overraskende, at det er akkurat likt som på 40kW 2.0 n connecta kommer med acc.

Propilot er ikke eneste måte å få acc på. Dette har blitt diskutert i det vide og breie på 40kw når den ble lansert også. Det eneste man får i tillegg når man får propilot, på tekna, er at den styrer litt selv på gode veier. Så er spørsmålet om stop & go kun er på propilot. Det var ikke kun tekna som hadde stop & go på 40kwh. Merkelig hvis de har endret dette. Er nok mer en måte å prøve å selge tekna på.

Det bildet du viser navyelsen sier bare at med propilot avansert får man acc. Det sier ikke at man ikke får det på c connecta..... Og det er propilot avansert som er forskjellen på tekna kontra c connecta. Trykk deg videre til oppsummering på det oppsettet du har der, og se under komfort, der står intelligent cruise.



Joen

Alle har acc.




Joltus

Og her er et sitat fra en. Med acenta 40kw og ACC som virker med stop and go.... Så det er helt samme Acc som tekna har.

Misvisende det med stop and go kun merket under pro pilot.

Sitat fra: Dag_Erik på tirsdag 27. februar 2018, klokken 07:28
Bare kort innpå her, jeg har en acenta, og ACC virker helt til stillestående. Om bilen blir stående stille mer enn et par sekunder, så skrur ACC seg av. Har brukt den flere ganger i saktegående kø, fungerer utmerket.
Til orientering til de som måtte tro at den f.eks kuttet under 30 km/t.


thomasez

Bilene har stop, men ingen har i praksis "Go".

Nissan har gjort en kjempejobb med websidene sine slik at mange hastet med å kjøpe LE med ProPilot for å få ACC uten Bose (Jeg holdt på å gå på den, forsto at det ikke var helt slik men endte opp med LE alikevel).

Tråden her viser at de klarte å forvirre enda en gang.

Zuexi



Sitat fra: thomasez på torsdag 14. mars 2019, klokken 19:25
Bilene har stop, men ingen har i praksis "Go".

Nissan har gjort en kjempejobb med websidene sine slik at mange hastet med å kjøpe LE med ProPilot for å få ACC uten Bose (Jeg holdt på å gå på den, forsto at det ikke var helt slik men endte opp med LE alikevel).

Tråden her viser at de klarte å forvirre enda en gang.

Når Nissan lanserte Launch Edition visste man jo ikke om noe annet. Når de åpnet for andre modeller kunne man ikke lenger bestille Launch Edition, så blir feil å sammenligne modellene kun basert på ACC/ProPilot.

Joltus

Rar påstand. Eg kjøpte Le fordi den kom før de andre. Det var absolutt ingen informasjon om tekna, n connecta eller Acc og slike ting på disse når eg kjøpte Le. Kun at det nok kom noen lignende modeller slik som på første generasjon.

Og eg var fornøyd med at propilot fulgte med den. Hadde ikke ventet for å få n connecta til mer penger uten pro pilot hverfall. Det ville vært tabben ja.

Det som det derimot var diskusjon rundt var vedr forskjellen på n connecta og tekna den gangen også. Siden de presenterte det på nøyaktig samme måte.

Problemet denne gangen er jo at folk ikke leser hva som følger med. Det står jo tydelig (bortsett fra stop & go)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA