Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye priser på elbil-storselgeren, Ny Leaf med lang rekkevidde blir billigere!

Startet av Arthur Morgan, onsdag 13. mars 2019, klokken 02:03

« forrige - neste »

Arthur Morgan

Nye leaf med lang rekkevide blir 30-40 tusen biligere.
Det måtte komme, da prisen før var altfor dyr, i henhold til min og mange andre sin mening.

Det store spørsmålet nå er om folk som allerede har bestilt ny leaf før Nissan bestemte seg for og senke prisene blir kompensert for dette i form av rabatt eller lignende? Dere som allerede har bestilt, har dere hørt med Nissan?
Hva står i kontakten deres om akkurat dette?

https://www.dinside.no/motor/ny-leaf-med-lang-rekkevidde-blir-billigere/70858511

Zuexi

Kompensere for hva da?
Det folk har bestilt til nå er Limted Edition. Den kan ikke bestilles lenger.
Nå har de åpnet opp for at man kan spec'e sin egen bil og utstyrsgruppe. Derav enten billigere eller dyrere bil - uansett mener jeg bilen er priset noe for høyt i forhold til sine konkurrenter - forskjellen er at Nissan har vist vilje til å levere biler innen rimelighetens tid.

Arthur Morgan

Sitat fra: Zuexi på onsdag 13. mars 2019, klokken 02:16
Kompensere for hva da?
Det folk har bestilt til nå er Limted Edition. Den kan ikke bestilles lenger.
Nå har de åpnet opp for at man kan spec'e sin egen bil og utstyrsgruppe. Derav enten billigere eller dyrere bil - uansett mener jeg bilen er priset noe for høyt i forhold til sine konkurrenter - forskjellen er at Nissan har vist vilje til å levere biler innen rimelighetens tid.


Ok. Det visste jeg ikke, vet du om man får mere utsyr på bilen sin nå rimeligere en før? Jeg hadde den «gamle» utsyrlista på nye leaf 60 lagret på PDF, men ser ut til og ha slettet den,


EV-FTW

N-Connecta er billigst, men den mangler noe vesentlig utstyr, og putter man på det, ender man opp med å måtte velge Tekna, og prisen blir bra høy.

Så nei, bilen er fortsatt overpriset.

Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

navyelsen

Så lenge Nissan gir 9% storkunderabatt sier det seg selv at fortjenesten er altfor høy.
Leaf 60 Tekna koster under 350.000 med nevnte rabatt, N-connecta knappe 325.000.

Hvis Nissan tjener penger på å selge til foreninger med slike rabatter, tar de seg utelukkende for godt betalt!
Synes denne type rabatter er en uting, og viser bare hvor grov fortjeneste forhandlerne egentlig har.
Hva med å heller kutte denne rabatten og gi alle kunder lavere pris?
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Joltus

Sitat fra: Øysteinen på onsdag 13. mars 2019, klokken 07:09
N-Connecta er billigst, men den mangler noe vesentlig utstyr, og putter man på det, ender man opp med å måtte velge Tekna, og prisen blir bra høy.

Så nei, bilen er fortsatt overpriset.
Hva vesentlig utstyr mangler n connecta helt spesifikt?

EV-FTW

Sitat fra: Joltus på onsdag 13. mars 2019, klokken 09:09
Sitat fra: Øysteinen på onsdag 13. mars 2019, klokken 07:09
N-Connecta er billigst, men den mangler noe vesentlig utstyr, og putter man på det, ender man opp med å måtte velge Tekna, og prisen blir bra høy.

Så nei, bilen er fortsatt overpriset.

Hva vesentlig utstyr mangler n connecta helt spesifikt?

1. Den har ikke mulighet for mer enn 50 KW hurtiglader, skal du ha 100 KW må du på Tekna

2. Den har ikke ProPilot, og dermed ikke ACC.

Det er de to hovedtingene. Lydsystem er ikke så viktig ei heller skinn. Men personlig synes jeg de to tingene jeg nevnte er viktige. At de har fjernet mulighet for 100 KW lading er latterlig!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Joltus

Tidligere n connecta hadde Acc uten pro pilot?

Edit:
Sjekker du påstandene dine?

N connecta: Intelligent cruisekontroll (holder distansen til bilen foran)

Mulig dette er uten stop and go. Det står det ikke noe om.

Ladehastighet kan jo bli en alvorlig drawback for mange. Og er utrolig sært å fjerne. Men skulle eg hatt denne bilen hadde eg nesten aldri hurtigladet. Samt bose klarer eg meg uten, skinnseter vil eg ikke ha, og pro pilot styringen er artig den, men hvis den ikke er bedre så kan det faktisk bare være.

navyelsen

Sitat fra: Joltus på onsdag 13. mars 2019, klokken 10:29
N connecta: Intelligent cruisekontroll (holder distansen til bilen foran)

Vet ikke hvor du får opplysningene dine fra, men når jeg bruker konfiguratoren på Nissan.no får jeg følgende for N-Connecta:

DRIVER ASSIST PACK (inkludert):

  • Around View Monitor (360° oversiktsmonitor)
  • Parkeringssensorer foran og bak
  • Intelligent førervarsling
  • Bevegelsesdetektor

PROPILOT AVANSERT FØRERASSISTANSE (krever oppgradering til Tekna):

  • Intelligent cruisekontroll (holder distansen til bilen foran)
  • Elektronisk parkeringsbrems
  • Køassistanse med Stop & Go funksjon
  • Intelligent aktiv filholder
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

EV-FTW

Sitat fra: navyelsen på onsdag 13. mars 2019, klokken 10:47
Sitat fra: Joltus på onsdag 13. mars 2019, klokken 10:29
N connecta: Intelligent cruisekontroll (holder distansen til bilen foran)

Vet ikke hvor du får opplysningene dine fra, men når jeg bruker konfiguratoren på Nissan.no får jeg følgende for N-Connecta:

DRIVER ASSIST PACK (inkludert):

  • Around View Monitor (360° oversiktsmonitor)
  • Parkeringssensorer foran og bak
  • Intelligent førervarsling
  • Bevegelsesdetektor

PROPILOT AVANSERT FØRERASSISTANSE (krever oppgradering til Tekna):

  • Intelligent cruisekontroll (holder distansen til bilen foran)
  • Elektronisk parkeringsbrems
  • Køassistanse med Stop & Go funksjon
  • Intelligent aktiv filholder


Pro Pilot krever oppdatering til Tekna. Driver Assist Pack, innholder ikke ACC, bare 360 kamera, parkeringssensor og litt til. Men ikke noe som holder avstand til bil foran osv.

Og det med 50 KW hurtiglading står på nettsiden til Nissan.


Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

blackleaf1

Har i dag Accenta, og den har ACC. Funker helt greit, klarer meg lenge uten Pro Pilot.
Atle
Lindås

EV-FTW

Sitat fra: blackleaf1 på onsdag 13. mars 2019, klokken 13:58
Har i dag Accenta, og den har ACC. Funker helt greit, klarer meg lenge uten Pro Pilot.

Enig at propilot ikke er nødvendig, så lenge bilen har ACC, og kan stoppe helt opp og kjøre ved køkjøring.



Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

EV-FTW

Rett skal være rett.

Etter å ha lest nøye på Nissan sine sider, har N-Connecta ikke ProPilot, men den har ACC.
Så da er det ikke så viktig for meg, da ACC er viktigste, ProPilot klarer jeg meg uten. Samme med lydanlegg og skinn.

Det eneste negative jeg da klarer å finne med N-Connecta er at den ikke kan hurtiglades med mer enn 50 KW, skal man ha 100KW må man velge Tekna.

For meg som kjører mye er hurtiglading viktig, og når batteriet er større, er det viktig å kunne lade dette fortest mulig.

Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Speeder

Sitat fra: Øysteinen på onsdag 13. mars 2019, klokken 14:12


Det eneste negative jeg da klarer å finne med N-Connecta er at den ikke kan hurtiglades med mer enn 50 KW, skal man ha 100KW må man velge Tekna.

For meg som kjører mye er hurtiglading viktig, og når batteriet er større, er det viktig å kunne lade dette fortest mulig.

Finnes det noe serlig med Chademo ladere over 50kW ?
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA