Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

GPS Sporing skrur seg av...

Startet av Jarv!s, tirsdag 12. mars 2019, klokken 19:01

« forrige - neste »

Jarletu

Dette virker nå som det har løst seg hos meg...det vil si at det har fungert en hel uke nå 8)
Men pga problemer med nøkler og bil måtte den få ny software....og siden bilen nå var over 5 år måtte jeg betale for det....
Må si at jeg er glad for at det endelig fungerer, men....elendig kundebehandling av BMW og Bilia.

:-1:

blir ikke ny I3 når denne skal byttes ;)

Sitat fra: Jarletu på torsdag 08. august 2019, klokken 23:33
Sitat fra: Jarletu på torsdag 11. juli 2019, klokken 23:02
Har sjekket dette nå mange ganger og i bilen er alltid gps aktivert selv om det i appen/nettet og tibber står at det ikke er det.
Dette er vel sikkert en feil hos BMW....
Har sendt support en epost om det nå(spent på om de faktisk gidder å gjøre noe med det eller svarer noe BS).

Fikk følgende svar av BMW, har ikke fått testet det enda... mulig det virker :o

Takk for din henvendelse. Vi beklager sen tilbakemelding grunnet stor pågang.
Neden finner du forklaring på hvordan du kan oppdatere onlinetjensterne dine.
1) Naviger til "ConnectedDrive" -menyen på bilens skjermbilde/display.
2) Trykk på "Option" -knappen på iDrive-kontrollen. (manuell knapp)
3) Velg alternativet "Oppdatere BMW tjenester". - Kommer opp en splitscreenmeny.
4) Vent på statusmeldingen "Overfør data ..." for å bytte til "Dataoverføring fullført" (dette kan ta flere minutter), og trykk deretter på "OK"
Forhåpentligvis vil dette hjelpe.
Dersom problemet gjenstår, vennligst kom tilbake til oss slik at vi kan ta dette videre med våres tekniske avdeling.
Ønsker deg en fin dag videre.
Best regards / Med vennlig hilsen
Mirlinda 
2018 Tesla X 75D
2010 BMW X5 3,0D solgt høst 2018
20.08.2014 BMW I3 (Arravani Grey, Fully loaded)

Klykken

Etter at jeg fikk tibber og logget på bmw-kontoen via tibber har gps skrudd seg av daglig. Virker det som...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

F1-gubben

Sitat fra: Klykken på lørdag 21. desember 2019, klokken 00:23
Etter at jeg fikk tibber og logget på bmw-kontoen via tibber har gps skrudd seg av daglig. Virker det som...
Velkommen i klubben. Men den siste tiden har det faktisk fungert mye bedre for min del. Kun slått seg av to ganger den siste måneden.
2004 BMW 530i - "Black-sapphire Metallic"
2017 BMW i3 - Fully charged - "Protonic Blue"
(bestilt) 2022 BMW i4 M50 Supercharged - "Portimao Blau"

Klykken

Den vises som på ser det ut til, men uten registrering av posisjon. Teit.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

eirikjac

Hos meg vises GPS-status som på i bilen, men verken appen eller Tibber får noen posisjon. Er dets slik hos alle nå for tiden?
BMW i3 60ah
Polestar 2

Samco

Sjekka nå fungerer i appen hær ivertfall.

Burger

Da bila var på service så ble dette tatt opp da jeg leverte bilen.

Verkstedet oppdaterte all fw som kunne ha med kommunikasjon, men mekaniker trodde ikke ville hjelpe. Både han og servicemedarbeider hadde i3 og dette var noe de opplevde også. Regnet med det var noe på serverne til BMW, men enig at dess flere rapporter de fikk på dette så større sjanse på at BMW fikser.

De viste ikke om muligheten med smartlading via Tibber, men fant det interessant.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Sjeptisk

Sitat fra: Jarletu på torsdag 08. august 2019, klokken 23:33
Takk for din henvendelse. Vi beklager sen tilbakemelding grunnet stor pågang.
Neden finner du forklaring på hvordan du kan oppdatere onlinetjensterne dine.
1) Naviger til "ConnectedDrive" -menyen på bilens skjermbilde/display.
2) Trykk på "Option" -knappen på iDrive-kontrollen. (manuell knapp)
3) Velg alternativet "Oppdatere BMW tjenester". - Kommer opp en splitscreenmeny.

Jeg har ikke noe «Oppdater BMW tjenester» i CooectedDrive menyen. Jeg mener å huske det er en 2016-modell vi har. Er dette noe som har kommet på nyere modeller?

eirikjac

Sjeptisk, du må trykke på "Option"-knappen når du står i "ConnectedDrive"-menyen. Da ser du valget.

Jeg gjorde det nettopp på min i3, som er produsert i 2013, men jeg får fortsatt ikke noen lokasjon fra bilen i appen.
BMW i3 60ah
Polestar 2

eirikjac

Snakket med en mekaniker på det lokale BMW-verkstedet her om dagen. Han har i3 selv og opplever akkurat det samme som oss. Etter hans mening var det et serverproblem hos BMW i Tyskland som var årsaken.

Muligens var årsaken at de prøver å få kommunikasjonen til å falle tilbake på 2G for oss som har gammel bil med 3G, nå som 3G nettet skal slukkes. Er det noen her med 4G/LTE som har problemer med at appen ikke oppgir posisjonen?
BMW i3 60ah
Polestar 2

Samco

#40
Prøvde opgaterings prosedyren på min 60ah og appen viser bilens lokalisering.

tomsleik

Gammel post dette her. Men prøver å blåse litt liv i den igjen :)

Har en i3 fra 2014. Sliter med det samme som mange over, får ikke opp posisjon via Tibber appen (den er aldri hjemme)
I BMW appen får jeg posisjon, men altså ingen lokasjon i Tibber appen. Batteri status osv, fungerer helt smertefritt i Tibber appen. Så noe data får den fra BMW.
Noen som har opplevd lignende? Har forsøkt å utvide mine "hjemmekoordinater" betraktelig med hjelp av Tibber kundeservice, uten at dette hjalp.

eirikjac

Jeg opprettet en support case med kundesupport hos BMW i januar i år angående manglende rapportering av posisjon i Connected appen på Android. Det har vært litt sporadisk frem og tilbake, men saken er fortsatt ikke løst.

Det har virket før. Både i Connected appen og mot Tibber. Siste gang Tibber fikk posisjon fra bilen var i juni 2019.

Oppfordrer alle som har problemer om å henvende seg til no.kundesupport@bmwgroup.com
BMW i3 60ah
Polestar 2

eirikjac

Det tok BMW ett år med mye frem og tilbake for å finne en løsning på at jeg ikke fikk opp bilens posisjon i appen. Løsningen ble som følger:

Ta i bruk den nye "My BMW" appen OG slette alle personlige data fra bilen. (Uten å slette personlige data fikk jeg ikke posisjon i "My BMW" heller.)

Fiksen viker ikke for den gamle "Connected" appen, og heller ikke i Tibber. Det er litt synd, for det er Tibbers power up som er årsaken til at jeg ønsket posisjonen. Det kan virke som at jeg ved å slette personlige data har blitt flyttet over på at nytt API, men det er bare noe jeg gjetter på.

For å slette personlige data fra bilen: Gå til Innstillinger og trykke på Option-knappen, velg deretter Slette personlige data. Sørg for å aktivere GPS-posisjonering i bilen etterpå.

BMW i3 60ah
Polestar 2

JOW

Sitat fra: eirikjac på lørdag 02. januar 2021, klokken 20:37
Det tok BMW ett år med mye frem og tilbake for å finne en løsning på at jeg ikke fikk opp bilens posisjon i appen. Løsningen ble som følger:

Ta i bruk den nye "My BMW" appen OG slette alle personlige data fra bilen. (Uten å slette personlige data fikk jeg ikke posisjon i "My BMW" heller.)

Fiksen viker ikke for den gamle "Connected" appen, og heller ikke i Tibber. Det er litt synd, for det er Tibbers power up som er årsaken til at jeg ønsket posisjonen. Det kan virke som at jeg ved å slette personlige data har blitt flyttet over på at nytt API, men det er bare noe jeg gjetter på.

For å slette personlige data fra bilen: Gå til Innstillinger og trykke på Option-knappen, velg deretter Slette personlige data. Sørg for å aktivere GPS-posisjonering i bilen etterpå.

Här återupplivar jag en gammal tråd och är nyfiken på stabilt systemet har varit efter att ha genomfört slett alle data?
Jag gjorde detta för någon dag sedan men problemet med avaktiverad gps kommer tillbaka och Tibber hittar inte bilen.
e-tron 55 s-line sport : Bestilt
i3 60Ah 2016
Passat GTE 2020 "Folkabussen 2" : Solgt
Passat GTE 2018 "Folkabussen" : Solgt
e-Up! 2014 : Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA