Skrevet av Emne: Ting jeg lurer på.  (Lest 524816 ganger)

Vind

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1035
    • Vis profil
Sv: Ting jeg lurer på.
« Svar #3330 på: torsdag 28. november 2019, klokken 22:58 »
Jeg har hatt alle versjonene av i3, både 60, 94, og nå 120.  Nå har jeg også i3s, og jeg må si at denne bilen er den klart mest lekne og beste av dem alle.  Jeg prøvekjørte også vanlig i3 120, og jeg greide ikke å merke noen stor forskjell, men noe er det, og jeg antok at det lå i oppsettet av kjøreprogrammet..

Så jeg tror det ligger mere i at kjøreprogrammet er satt litt mere passivt i Comfort, men så er det veldig lekent i Sport på i3s.

For meg betyr 120 batteriet ikke så mye daglig, men det at den kommer frem til hytten, eller noen andre langturer uten å måtte hurtiglade er behagelig.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

BjørnSH

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 6
    • Vis profil
Sv: Ting jeg lurer på.
« Svar #3331 på: fredag 29. november 2019, klokken 00:22 »
Jeg nettopp kjøpt meg en 94ah, Marathon edition, 2018 (reg: 28.11.2018). Prøvekjørte den på dagen i går og slo til i dag. MEN, jeg glemte å sjekke om det var LED-lys. Det står ingenting om LED-lys i annonsen.... Jeg antar at dette følger med i denne pakken? Går vel som en Fully charged? Noen som kan bekrefte / avkrefte?

koltor

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 59
    • Vis profil
Sv: Ting jeg lurer på.
« Svar #3332 på: fredag 29. november 2019, klokken 08:45 »
Jeg nettopp kjøpt meg en 94ah, Marathon edition, 2018 (reg: 28.11.2018). Prøvekjørte den på dagen i går og slo til i dag. MEN, jeg glemte å sjekke om det var LED-lys. Det står ingenting om LED-lys i annonsen.... Jeg antar at dette følger med i denne pakken? Går vel som en Fully charged? Noen som kan bekrefte / avkrefte?

2017 Maraton var Fully Charged, så det er ikke urimelig å anta at 2018 er det også.
- iX3 reservert
- 2017 i3 Fully Charged (Maraton Edition)
- 2014 F20 116d (ex)

Ingeniøren

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2545
    • Vis profil
Sv: Ting jeg lurer på.
« Svar #3333 på: fredag 29. november 2019, klokken 08:57 »
Jeg får krype til korset. Hadde en 94ah som byttebil for min 120ah et par dager. Bedre bil på alle måter, untatt rekkevidde. Friskere bil, mer lettkjørt, og med lavere forbruk på tilsvarende kjøring. For meg understreker det at kjørelengde får for stort fokus. De få turene jeg langkjører, kunne jeg klart meg utmerket med den mindre versjonen. Men, tydelig at "hjernevaskingen" virker. Rekkevidde, rekkevidde blir liksom mantraet det måles etter. Når økt rekkevidde betyr økning i vekt, så burde vekt gis langt større betydning. Tydelig at BMW i3 har krysset en grense med sin vektøkning...
Ser det samme på el-mini diskusjonen. "Håpløs gammeldags" menes det. P.g.a. 94Ah batteriet. Men, kanskje mini nettopp prioriterer kjøreegenskaper og lavere vekt for å oppnå det?

Enig. Som nevnt noen ganger var jeg slett ikke fornøyd med hvordan 120 Ah'n kjørte, så da ble det ingen ny i3 på meg, men en annen bil. Kan jo ikke nedgradere kjøreegenskapen for å få litt lenge rekkevidde. Mulig en S hadde kjørt slik jeg ville men den hadde de ikke inne og prisen var en helt annen.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Electric cars in Norway

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Helt elektrisk
    • Vis profil
    • Min YouTube kanal
Sv: Ting jeg lurer på.
« Svar #3334 på: lørdag 30. november 2019, klokken 14:39 »
BjørnSH :+1: :+1: Et godt bilvalg.