Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fra "gratis" Autopilot til FSD Pris?

Startet av thorerik, tirsdag 12. mars 2019, klokken 16:34

« forrige - neste »

thorerik

Jeg har prøvd å få svar fra Tesla hva det vil koste å oppgradere til FSD for oss som har fått gratis AP som følge av prisjusteringen,(vi som bestilte uten AP/EAP opprinnelig) uten at noen har kunnet svare på det pr tlf.

Synes det er greit å få svar på dette før mandag, da det kan være veldig aktuelt hvis det også er på "tilbud".

Har noen fått svar på dette fra Tesla og eventuelt hvordan man bestiller når man ikke har mottatt bilen enda?

fnatiC

Var ikke prisen 41800 om man bestiller det med bilen, og 59k i ettertid?

thorerik

Mtp. halv pris tilbudet som er lansert og gjelder frem til mandag, så kan det være greit å undersøke.
Eventuelt hvis noen har mottatt bil før 01.03 uten AP kan logge seg inn og se på minside på tesla hvilken pris de får opp, så ville det vært til stor hjelp.

Noppo

Jeg har prøvd å få svar på det samme. Fikk beskjed om å gå inn på min side og bestille derfra. Men jeg finner ikke det valget.
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2012.

Neemaz

Sitat fra: Noppo på tirsdag 12. mars 2019, klokken 18:15
Jeg har prøvd å få svar på det samme. Fikk beskjed om å gå inn på min side og bestille derfra. Men jeg finner ikke det valget.

Jeg får heller ikke opp noe valg om å oppgradere noe på min side. Har en Model S også på samme konto, og der ligger det oppgraderingsmulighet. Har andre en knapp de kan oppgradere på via min side ?

runel

Fikk utlevert uten AP før 1.3. Har ikke funnet noen mulighet for å kjøpe dette via Min side

Neemaz

Sitat fra: runel på onsdag 13. mars 2019, klokken 10:29
Fikk utlevert uten AP før 1.3. Har ikke funnet noen mulighet for å kjøpe dette via Min side

Samme med "vår" og, uten AP. Levert 19.02.

thorerik

Da skal jeg sende mail til delivery og forespørre pris, legger ut så snart jeg hører noe tilbake.
(Forhåpentligvis før mandag).

thorerik

Da er svaret fra Tesla klart.
For oss som bestilte uten AP og har fått "gratis" oppgradering til AP og som ønsker FSD så kan det kjøpes for 41 800,-
Da blir bestillingen endret til EAP og alle med EAP på fakturaen og utlevert bil etter 01/03 blir oppgradert til FSD automatisk.

Det blir da samme pris som å bestille en ny bil med AP og FSD i dag.

Så i praksis får vi med model 3 ikke samme muligheten som nåværende S/X eiere, som er tilbudt det samme for 16 200,- på mytesla sidene..

Kakemoms

Hei,

Vurderer ny modell 3, men FSD er satt til 50000,- mens den ligger til 41800,- på model Y.

Noen som vet grunnen til at de har satt opp prisen?
Tesla MYLR, Midnight Cherry Red, 19", 2023 (Bestilt 23 Mars, Levering: J̶u̶l̶y̶-̶S̶e̶p̶t̶e̶m̶b̶e̶r̶,̶ ̶4̶ ̶J̶u̶l̶y̶-̶1̶3̶ ̶A̶u̶g̶u̶s̶t̶, ̶ ̶2̶2̶-̶3̶0̶ ̶J̶u̶n̶i̶,̶ ̶A̶u̶g̶u̶s̶t̶-̶S̶e̶p̶t̶e̶m̶b̶e̶r̶, 3̶-̶1̶8 ̶J̶u̶l̶y̶,
 Levert 29 Juni!)
KIA e-Niro 2020
VW E-Golf 2015

ladov

Sitat fra: Kakemoms på søndag 11. august 2019, klokken 06:56
...
Noen som vet grunnen til at de har satt opp prisen?
Fordi Elon har sagt det.. ;)

Tesla tror at FSD innen kort tid blir så fantastisk bra at bilene i praksis øker vesentlig i verdi. Det mener Tesla rettferdiggjør en prisøkning på FSD. Jo nærmere vi kommer tidspunktet der FSD når sin fantastiskhet, jo dyrere blir FSD. Jeg regner da med at når FSD endelig blir 'ferdig' vil det bli *dyrt*.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

RunarBT

Sitat fra: Kakemoms på søndag 11. august 2019, klokken 06:56
Hei,

Vurderer ny modell 3, men FSD er satt til 50000,- mens den ligger til 41800,- på model Y.

Noen som vet grunnen til at de har satt opp prisen?

Prisen blir satt opp ytterligere 16 august sies det. Da kjem det nye funksjonaliteter i FSD og prisen øker.
Skal få opp kvar 2-4 måned i snitt framover til all FSD er på plass. Er snakk om $1000/10.000 nok pr. prisøkning.

Bastian

Sitat fra: Kakemoms på søndag 11. august 2019, klokken 06:56
Hei,

Vurderer ny modell 3, men FSD er satt til 50000,- mens den ligger til 41800,- på model Y.

Noen som vet grunnen til at de har satt opp prisen?
På Y må man vel kjøpe enkel AP også, så prisen totalt blir 66.900 kr for AP+FSD.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA