Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Detailing og vasketråden!

Startet av TRM, tirsdag 12. mars 2019, klokken 12:36

« forrige - neste »

Klykken

Sitat fra: Randeboy på onsdag 27. mars 2019, klokken 13:04
Lag deg en bruker på detailersclub. Der får du hjelp til alt hva du måtte lure på. Er flere av landets og et par av de beste i Europa på detailing som er aktive der.
Og en del nybegynner-guider. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Randeboy

Sitat fra: Klykken på onsdag 27. mars 2019, klokken 13:22
Sitat fra: Randeboy på onsdag 27. mars 2019, klokken 13:04
Lag deg en bruker på detailersclub. Der får du hjelp til alt hva du måtte lure på. Er flere av landets og et par av de beste i Europa på detailing som er aktive der.
Og en del nybegynner-guider. :)

Ja selvfølgelig!  :+1:

afo

Og rydd plass i boden til masse produkter/utstyr, samt forbered deg på at en bilvask fremover kommer til å ta 2 timer i stedet for 10 min :)

Klykken

Det finnes ytterpunkter, og det finnes mange på midten. En god halvtime med selve vasken kan påregnes hvis man vil gjøre en grei jobb.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

olavxxx

Hydro2 kan jeg også anbefale til bruk på vask innimellom, se video under produkt på bilpleiekongen.no

Norse Machine Service

Sitat fra: RuneW på onsdag 13. mars 2019, klokken 21:39
Jeg bestilt Ditec-behandling hos https://www.bossofgloss.no/ i Sarpsborg.

Det jeg lurer på er dette:

De sa at de skulle spandere på meg innvendig vask og "impregnering" av setene. Jeg aner ikke hva dette betyr og er usikker på om dette er noe som man skal være forsiktig med på vegan-skinnet til Tesla. Noen som aner noe om dette?

Har du hatt bilen til behandling enda? Fornøyd? Jeg vurderer også Ditec behandlingen der.
2023 Model X Plaid
Made in USA, Fremont - California🇺🇸
Utlevert 27. Desember 2022

2019 Model 3 Performance
Made in USA, Fremont - California🇺🇸
Utlevert 22. Mars 2019

ganton

Samme her, stikker innom en tur imorgen, var noen varianter å ta stilling til. Virket som om han anbefalte Ditec plus og komme innom en gang i året for behandling vs to-komponent som muligens ikke trenger samme oppfølging?. Men det er kanskje bedre å ha en fast årlig inntekt på 1000 kr på kunde i mange år, ikke vet jeg hva som er best. Ønsker en hard coating som kan beskytte best mulig, oppdaget noen "skrubberiper" på siden av støtfanger etter leveringen. Lakken bør tåle å komme borti med en jakke/bukseben.
Kan poste hva resultatet ble.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

rogersen

Dersom jeg har tenk å gjøre det unevnelige, nemlig å kjøre full vask med børster og greier i maskinvask, hvordan gjør en det for ikke å få knekt ladeluke osv? Sette den i drive og holde nede bremsen? Da vil den vel ikke åpne seg? Og kanskje skru av lufteanlegget også?

Må en låse dørene også for å unngå at disse muligens blir utløst også?!

RuneW

Sitat fra: 3P -19 på onsdag 27. mars 2019, klokken 20:59
Sitat fra: RuneW på onsdag 13. mars 2019, klokken 21:39
Jeg bestilt Ditec-behandling hos https://www.bossofgloss.no/ i Sarpsborg.

Det jeg lurer på er dette:

De sa at de skulle spandere på meg innvendig vask og "impregnering" av setene. Jeg aner ikke hva dette betyr og er usikker på om dette er noe som man skal være forsiktig med på vegan-skinnet til Tesla. Noen som aner noe om dette?

Har du hatt bilen til behandling enda? Fornøyd? Jeg vurderer også Ditec behandlingen der.

Hadde den til behandling for en uke siden. Keramisk behandling (eller hva det heter).

Men det er ikke noe magi. Bilen blir ikke som polert om du bare spyler over den (eller vasker kjapt over den for å si det sånn).

Jeg skal innom en tur til "første vask" (som de forøvrig tar 300,- for) der jeg skal "lære å vaske bilen". Tipper de skal prakke på meg vaskemidler som er "nødvendig" for en god vask av Ditec-behandlede biler også...  ::)

Jeg er ingen guru på bilvask, så dette tar jeg som nyttig voksenopplæring.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Klykken

Kan være lurt å lese seg opp på dette med vask hvis du vil gjøre minst mulig ugagn. Nå vet jeg ikke hvordan Ditec "underviser" i dette, men i all hovedsak handler det om forvasken og kjemi. Få unna alt av partikler på lakken slik at du stort sett står igjen med trafikkfilm som må vaskes bort for hånd.
Start her: https://www.detailersclub.no/forums/forum/19-guider/
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Karma

Hvordan er det å bruke høytrykksspyler under bilen? Går det greit mtp batteriet?

Handyman

Sitat fra: Karma på onsdag 03. april 2019, klokken 07:03
Hvordan er det å bruke høytrykksspyler under bilen? Går det greit mtp batteriet?
Enkelt svar: ja.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Toalmar

Sitat fra: Toalmar på tirsdag 26. mars 2019, klokken 22:31
Sitat fra: Handyman på tirsdag 26. mars 2019, klokken 22:12
Frunken må trykkes ned. Jo saktere jo mindre kraft må man bruke.
Har syntes frunk har vært utrolig vanskelig. Skal teste med å gjøre det saktere.
og med å trykke på hver side av logoen....
Det var faktisk lettere når man trykket saktere ned ja.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

J.Lafton

Jeg vil anbefale alle å lese inne på detailersclub.
Å da særlig angående behandlinger som Ditec, drop off og lignende.

Skal man ha en skikkerlig detailing og bra behandling kontakter man en detailer og ikke de store kjedene.
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA