Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Detailing og vasketråden!

Startet av TRM, tirsdag 12. mars 2019, klokken 12:36

« forrige - neste »

lintho

Så har høytrykkspyler gått til helvette i vinter. Trenger ny. Tenkte maks 4k. Trenger også ny skumkanon. Tips? Vurderte ava p60 til 3500.
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

N0ya

Ava P60 er fin, men jeg hadde nok strukket meg til P80 for høyere trykk og 100 liter mer vann i timen.
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

sjefen79

Jeg kjøpte en AVA 70 Master+ med masse ekstrautstyr, inkl skumkanon, på kampanje hos Komplett.no.

Har ikke fått testet selve kanonen, men selve maskinen virker bra. Den har fått meget gode skussmål på uavhengige tester.

https://www.komplett.no/product/1121716/hjem-fritid/hage/hoeytrykkspylere/ava-hoeytrykkspyler-p70-master#
i3 FC -17
S75D -18

Tafsern

Sitat fra: N0ya på fredag 22. mars 2019, klokken 08:58
Ava P60 er fin, men jeg hadde nok strukket meg til P80 for høyere trykk og 100 liter mer vann i timen.

Jeg tviler på at de 0,02777777778 literne i sekundet er så hinsides merkbart for en vanlig bruker, men trykket kan jo være positivt :)

Jejl

Sitat fra: lintho på fredag 22. mars 2019, klokken 08:54
Så har høytrykkspyler gått til helvette i vinter. Trenger ny. Tenkte maks 4k. Trenger også ny skumkanon. Tips? Vurderte ava p60 til 3500.
De har halv pris på "Hamron" høytrykksspyler på Jula til 495,-. Selvsagt ikke den beste, men jeg kjøpte en for noen dager siden, og for meg fungerer den utmerket.

lintho

Sitat fra: sjefen79 på fredag 22. mars 2019, klokken 09:03
Jeg kjøpte en AVA 70 Master+ med masse ekstrautstyr, inkl skumkanon, på kampanje hos Komplett.no.

Har ikke fått testet selve kanonen, men selve maskinen virker bra. Den har fått meget gode skussmål på uavhengige tester.

https://www.komplett.no/product/1121716/hjem-fritid/hage/hoeytrykkspylere/ava-hoeytrykkspyler-p70-master#

Ah, er den skumkanonen bra?
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

N0ya

Sitat fra: Tafsern på fredag 22. mars 2019, klokken 09:14
Sitat fra: N0ya på fredag 22. mars 2019, klokken 08:58
Ava P60 er fin, men jeg hadde nok strukket meg til P80 for høyere trykk og 100 liter mer vann i timen.

Jeg tviler på at de 0,02777777778 literne i sekundet er så hinsides merkbart for en vanlig bruker, men trykket kan jo være positivt :)

Vannmendgen er nok viktigere enn du tror/forstår. En økning på over 30% utgjør absolutt en merkbar forskjell.
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

Klykken

Sitat fra: N0ya på fredag 22. mars 2019, klokken 09:39
Sitat fra: Tafsern på fredag 22. mars 2019, klokken 09:14
Sitat fra: N0ya på fredag 22. mars 2019, klokken 08:58
Ava P60 er fin, men jeg hadde nok strukket meg til P80 for høyere trykk og 100 liter mer vann i timen.

Jeg tviler på at de 0,02777777778 literne i sekundet er så hinsides merkbart for en vanlig bruker, men trykket kan jo være positivt :)

Vannmendgen er nok viktigere enn du tror/forstår. En økning på over 30% utgjør absolutt en merkbar forskjell.
This.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

lintho

Jeg gikk for p70 med tilbehøret, så da er ikke forskjellen i bar og liter så stor til p80
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

Toalmar

Sitat fra: N0ya på fredag 22. mars 2019, klokken 09:39
Vannmendgen er nok viktigere enn du tror/forstår. En økning på over 30% utgjør absolutt en merkbar forskjell.
Mengde er helt klart viktigere enn trykk ja.  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Torair

Noen som av egen erfaring kan anbefale noen som driver med utvendig vasking av bil i Sandnes området?  :)

olavxxx

Jeg har Karcher K7 med mye utstyr, men hadde nok valgt AVA P80 i dagens marked tror jeg.
Er fornøyd med Karcheren da. Ellers fins det også en "proff serie" til karcher, den ene typen ligner på K7 men er ofte mye billigere rundt om, men ikke alt utstyr er kompatibelt.

Det jeg liker med K7 er kabelsnellen på slangen, digitalt display og "3 i ett" lanse.
Jeg har også da skumpistol til den og div annet.

NoAmericano

Hei,

Har en noen dager gammel Model 3 hvor det la seg pollenstøv (evt. annet støv) på panseret av bilen. Jeg skulle vise en venn noe som var på panseret og ble derfor nødt til å fjerne litt av dette støvet. Børstet det rolig vekk med en myk genser. Jeg la da merke til at det kom veldig mange småriper. Disse ripene synes kun i enkelte vinkler. Er dette noe som vil gå vekk ved polering ++ av bilen? Eller er det en reell fare for at disse ripene vil bli værende på panseret?
Følte jeg var utrolig forsiktig, så synes det er rart om det skal være nok til å lage permanente riper i bilen.

ElbilJohn

Sitat fra: NoAmericano på tirsdag 26. mars 2019, klokken 21:12
Hei,

Har en noen dager gammel Model 3 hvor det la seg pollenstøv (evt. annet støv) på panseret av bilen. Jeg skulle vise en venn noe som var på panseret og ble derfor nødt til å fjerne litt av dette støvet. Børstet det rolig vekk med en myk genser. Jeg la da merke til at det kom veldig mange småriper. Disse ripene synes kun i enkelte vinkler. Er dette noe som vil gå vekk ved polering ++ av bilen? Eller er det en reell fare for at disse ripene vil bli værende på panseret?
Følte jeg var utrolig forsiktig, så synes det er rart om det skal være nok til å lage permanente riper i bilen.

Skal være enkelt for en som kan maskinpolering å få bort dette. Men det er lurt å aldri ta på lakken mer enn nødvendig, og «aldri» når bilen er skitten.
Hvilken farge er det snakk om?
Tesla Model 3, 2019, LR, AWD, AP, red multi-coat, 18 Aero

NoAmericano

Sitat fra: Mulig elbilkjøper på tirsdag 26. mars 2019, klokken 21:17
Sitat fra: NoAmericano på tirsdag 26. mars 2019, klokken 21:12
Hei,

Har en noen dager gammel Model 3 hvor det la seg pollenstøv (evt. annet støv) på panseret av bilen. Jeg skulle vise en venn noe som var på panseret og ble derfor nødt til å fjerne litt av dette støvet. Børstet det rolig vekk med en myk genser. Jeg la da merke til at det kom veldig mange småriper. Disse ripene synes kun i enkelte vinkler. Er dette noe som vil gå vekk ved polering ++ av bilen? Eller er det en reell fare for at disse ripene vil bli værende på panseret?
Følte jeg var utrolig forsiktig, så synes det er rart om det skal være nok til å lage permanente riper i bilen.

Skal være enkelt for en som kan maskinpolering å få bort dette. Men det er lurt å aldri ta på lakken mer enn nødvendig, og «aldri» når bilen er skitten.
Hvilken farge er det snakk om?

Takk for svar. Har anskaffet en blå performance!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA