Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.5.16 d9aba5e

Startet av georglu, tirsdag 12. mars 2019, klokken 11:04

« forrige - neste »

georglu

Denne versjonen dukket opp i bilen min i dag, men har ikke fått sjekket ut hva som er nytt ennå siden bilen står hjemme i garasjen (oppdatert via app). Oppdaterer senere i dag for hva som er nytt hvis ikke det er noen annet som vet hva som er nytt.

Tipper jeg i alle fall får Dog Mode siden jeg oppgraderer fra 2019.4.3, men hva ellers kan jeg forvente meg mon tro?

Jeg har en 2018 S75.

EDIT: Jepp, det var "bare" Dog Mode. Fullstendig ubrukelig for oss som ikke har hund. :/
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Snapcase

Fikk også denne i dag, Dog Mode.

men ingen Sentry Mode, noen som vet noe om når denne kommer?

georglu

Jeg venter spent på "Navigate on Autopilot" og lurer på når den skal komme til S/X. Den har jo kommet til Model 3?
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Motorwatt

Fikk 2019.5.15 f5def7e nå, og ser at endelig brukes samme versjonsnummer på S/X og Model 3. Men æ ha no itj hond!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emmern

Sentry mode er ikke for S/X noe sted i verden ennå, og S/X-eiere begynner å bli sinna.

Litt festlig at flaggskipet skal få oppdateringer sist. NoA skjønner jeg heller ikke hvorfor ikke er ute, når det er for Model 3. Trodde begge bilene hadde samme kamera, MCU og APE.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Motorwatt

Model 3 og S/X får nå den samme software-versjonen.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

georglu

Ganske tydelig at S/X blir nedprioritert for tiden og det hovedsakelig er 3 som gjelder. Ikke lett å ha fokus på alle modeller samtidig tydeligvis.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Motorwatt

Sitat fra: georglu på onsdag 13. mars 2019, klokken 09:04
Ganske tydelig at S/X blir nedprioritert for tiden og det hovedsakelig er 3 som gjelder. Ikke lett å ha fokus på alle modeller samtidig tydeligvis.
Er de faktisk nedprioritetert? De har samme versjon, så det skulle tilsi at det ikke er noen forskjell. Men det finnes forskjeller fra USA til Europa. EM uttalte ved sitt Norgesbesøk at vi ville være de første som fikk dette når det slippes for Europa, men det er vel ingen her som har fått det ennå?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emmern

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 13. mars 2019, klokken 09:43Er de faktisk nedprioritetert? De har samme versjon, så det skulle tilsi at det ikke er noen forskjell. Men det finnes forskjeller fra USA til Europa. EM uttalte ved sitt Norgesbesøk at vi ville være de første som fikk dette når det slippes for Europa, men det er vel ingen her som har fått det ennå?

Alle Model 3 i Norge med EAP har fått NoA... IKKE S/X.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

cra

Sitat fra: georglu på onsdag 13. mars 2019, klokken 09:04
Ganske tydelig at S/X blir nedprioritert for tiden og det hovedsakelig er 3 som gjelder. Ikke lett å ha fokus på alle modeller samtidig tydeligvis.

S og X blir utvilsomt stemoderlig behandlet (softwaremessig) for tiden, ja. Layout på GUI er det beste eksempelet på det. Funker bra på TM3, men langtifra like bra på S og X som har vertikal skjerm. Tenk om prompepute-utviklerne kunen fått jobbe med å tilpasse GUI i stedet?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

cra

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 13. mars 2019, klokken 09:43
De har samme versjon, så det skulle tilsi at det ikke er noen forskjell.

En del innstillinger styres nok av flagg/bryere/variabler selv om softwareversjon er lik. Bl.a. styring av takluke, farge, felger. Tipper det bare er snakk om et bit som slår mange av disse tingene av og på.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

TeslaModelX

Sitat fra: emmern på tirsdag 12. mars 2019, klokken 22:06
Sentry mode er ikke for S/X noe sted i verden ennå, og S/X-eiere begynner å bli sinna.

Litt festlig at flaggskipet skal få oppdateringer sist. NoA skjønner jeg heller ikke hvorfor ikke er ute, når det er for Model 3. Trodde begge bilene hadde samme kamera, MCU og APE.

Trodde bare det var jeg som følte at de gir mer pokker i S og X grunnet model 3  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA