Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prisene for Autopilot og FSD tilbakestilles 18/3

Startet av AndreasRingdal, tirsdag 12. mars 2019, klokken 08:05

« forrige - neste »

AndreasRingdal

Prisene skal tilbake til det de var fra før.

https://electrek.co/2019/03/12/tesla-autopilot-prices-back-to-normal-elon-musk/


Ser at på min TMX (desember 2018) koster det akkurat nå  16.700,- for å oppgradere til FSD.
Noen som husker hva prisen var før forrige runde med endringer?

TMX 75D (MCU2/HW3/FSD)
Leaf 24 fra 2016 til 2018 (50000km)

k1

Herregud for et virrvarr dette er... og alt via ikke helt tydelige twittermeldinger...

Rett før prisendring var det 25100,- for meg med EAP fra før.

Motorwatt

Sitat fra: AndreasRingdal på tirsdag 12. mars 2019, klokken 08:05
Prisene skal tilbake til det de var fra før.

https://electrek.co/2019/03/12/tesla-autopilot-prices-back-to-normal-elon-musk/


Ser at på min TMX (desember 2018) koster det akkurat nå  16.700,- for å oppgradere til FSD.
Noen som husker hva prisen var før forrige runde med endringer?

Skynd deg og kjøp før 18. mars!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

AndreasRingdal

Den dagen de kommer med støtte for rundkjøringer skal jeg nok vurdre FSD. Det er knapt lyskryss her på Haugalandet men vi har rundkjøringer over alt. Enda verre om vi kjører ned til Stavanger der de maler kumlokk midt i ene kjørebanen hvite og kaller det rundkjøring.

TMX 75D (MCU2/HW3/FSD)
Leaf 24 fra 2016 til 2018 (50000km)

KennethR

Det er ikke så veldig mange dagene siden FSD kostet over 50k på MyTesla til min 2018 TMS, og nå er det nede i 16k. Det er helt klart fristende, men jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for å vente til en eller flere funksjoner faktisk var på plass i Norge. Det jeg virkelig savner er gjenkjenning av skilt, og da spesielt fartsgrense linket opp mot AP. Jeg går ut i fra at dette er noe som vil bli en del av EAP? Dagens løsning med Google Maps baserte fartsgrenser fungerer langt i fra godt nok  :)

pers1

2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

DagfinnN

Sitat fra: KennethR på tirsdag 12. mars 2019, klokken 09:00
Det er ikke så veldig mange dagene siden FSD kostet over 50k på MyTesla til min 2018 TMS, og nå er det nede i 16k. Det er helt klart fristende,
Har du pengene så kjøp i vei. Kanskje blir det verdt det - kanskje ikke. Men om det blir verdt det angrer du når prisen igjen er 50k.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

mthoring

Sitat fra: AndreasRingdal på tirsdag 12. mars 2019, klokken 08:05
Prisene skal tilbake til det de var fra før.

https://electrek.co/2019/03/12/tesla-autopilot-prices-back-to-normal-elon-musk/


Ser at på min TMX (desember 2018) koster det akkurat nå  16.700,- for å oppgradere til FSD.
Noen som husker hva prisen var før forrige runde med endringer?

25k ved kjøp. Vanligvis 40k etter kjøp(?), deretter nedjustert til 25k nylig, nå 16k.

Lurer på om jeg ikke slår til på tilbudet nå. Kommer ellers til å bli litt surt når første FSD-only funksjonen kommer senere og prisen for oppgraderingen er vesentlig høyere enn i dag.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

k1

Spørsmålet blir jo hva reverseres prisene tilbake til?
For meg med EAP som kan kjøpe FSD(C) nå for 16700,- vil det være rart om det skal koste 40-50000,- etter 18/3 for de 3 siste funksjonene EAP ikke dekker: NoA, trafikklys+stoppskilt og automatisk bytte kjørebane/fil.

Går det fra 16700,- til 25100,- er det vel sånn sett ingen krise og jeg vurderer det som kanskje bedre å vente og se om det noen gang kommer til Norge det jeg da skal betale for.

Snapcase

Da ble det kjøp av Autopilot, overkommelig pris nå.

geear

Er det 25k det går tilbake til? Eller 51k, som det har vært mesteparten av tiden jeg har hatt bilen? Helt i starten var det 41k, og før utlevering var det 25k.

Så ikke noe poeng i det til 25k da jeg bestilte bilen, men det hjelper med de 8k i avslag.

Spørsmålet er hvor lenge en skal ha bilen...

mthoring

Tror jeg skal ha bilen en stund, veldig glad i "formfaktoren" på S. Så hvis jeg skulle byttet så ville det nok blitt en ny S, og da blir det fort så dyrt at det ikke gir mening. Var rimelig lån (10år), gratis SuC og premium connectivity, samt lav pris på S75D (med de specs jeg ønsket) når jeg kjøpte.

Lurer på om jeg ikke går på en smell og casher ut FSD...
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

haavars

Dere som har kjøpt FSD på «salget», fikk dere noen bekreftelse på aktivering i bilen og hvor lang tid tok det eventuelt før det ble aktivert i bilen?

dragmore

Fikk det i bilen idag.. Ellers ser jeg ingenting i UIet at jeg har har dette enablet... (må vel ha HW3)
Tesla Model S75D -2017  - HW3.0+MCU2.0 oppgradert, nå med nye HW3.0 kameraer!

geear

#14
Sitat fra: haavars på tirsdag 12. mars 2019, klokken 19:10
Dere som har kjøpt FSD på «salget», fikk dere noen bekreftelse på aktivering i bilen og hvor lang tid tok det eventuelt før det ble aktivert i bilen?
Fikk bekreftelse på mail og så kom det opp en popup på MCUen i bilen. Bestilte ca. 09:30, og popupen var i bilen da jeg gikk hjem fra jobb noen timer senere. I beste fall er det vel bare en utstyrskode i bilen som er enablet, er ingen andre forskjeller foreløpig... ingen ekstra valg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA