Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrive Kontrakt

Startet av Milk, mandag 11. mars 2019, klokken 22:18

« forrige - neste »

Milk

Skuffende mail fra DS Automobiles med frist for å skrive kontrakt innen 30. april. Med ca 1500 foran i køen anser jeg det som høyst usikkert når jeg kan forvente å få bil.
I utgangspunktet syntes jeg det er en spennende bil som er greit priset i dagens marked, men alt tyder på  at det kommer flere spennende modeller på markedet, med lengre rekkevidde og kortere leveringstid innen jeg kunne fått levert E-Tense. Tar nok ikke sjansen på å binde meg over et år i forveien på en bil jeg ikke får prøvd, og fra en leverandør som ikke har bevist at de klarer å levere elbiler :(

geear

Ja, det er Kona og Ampera om igjen. Mye bedre slik det gjøres med Tesla og faktisk nå også e-Niro. Merkelig at ikke BOS klarer å fortsette den trenden.

Men tror mange hopper av DS3. Kan selv få bil i høst, men det går nok mot kansellering.

TB

Enig..
Var innom og kikket på DS3 på lørdag. Selger var svært ivrig med å informere om at kontrakt måtte skrives innen utløpet av april.

Minner mye om måten Hyundai "løste" det for KONA electric sommeren 2018. En måtte signere kontrakt innen utløpet av juli for å beholde plassen. Fristen for når en måtte signere kontrakt ble flyttet flere ganger. Kontrakten henger her her den, men noen bil har ikke kommet... Har ikke hørt noe mer fra selger heller.

Kia sin metode for e-Niro er bedre, var også innom selger på lørdag. Ingen spørsmål om kontrakt før bilen er "like om hjørnet" slik jeg forstod. En står på venteliste helt til det er "din tur".
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Daniel_0007

Ja er rart og eneste de vet er at de får 100 identiske biler i år men ikke når vanlig utrulling starter, iløpet av første halvår 2020 er det de vet, virker likt som med kona en bil de helst ikke ønsker å selge men må.
Model 3 2019 LR Rwd

Milk

Skal man tro på DS-sjef Yves Bonnefont, så skal DS i motsettning til andre produsentene ikke ha problemer med å levere nok biler for å unngå ventelister... Så da ser jeg ikke noen grunn til å binde meg nå, når man skal kunne bestille bil senere med kort leveringstid. :o

TB

Kontaktet pr telefon idag ang. kontrakt. Sa eg ville avvente, selger som ringte virket som mer forventet det, kan virke som det ikkje er mange som faktisk vil signere kontrakt her? Alle som stod på liste skal få bil innen 1 år mente selger.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

arthur

Fikk også telefon i går og med kønummer 800 eller noe sånt så mente forhandler at jeg ville få bil i mars/april og alle som stod på listen ville få bil før 30.juni neste år. Å skrive forpliktende kontrakt innen utgangen av april og få en bil et år senere er helt uaktuelt for min del med tanke på alt som skjer med elbiler for tiden. Han nevnte også at de skulle begynne å produsere bilene i januar. Tar alt jeg hører fra forhandlere for tiden med en hel bøtte med salt.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

hELgenen

Å binde seg for mer en 3 måneder var noe en måtte gjøre før - ikke nå lenger
Send en klar beskjed til forhandler/importør - nå er det andre konkurransevilkår som gjelder

ID4

Sitat fra: hELgenen på fredag 22. mars 2019, klokken 07:15
Å binde seg for mer en 3 måneder var noe en måtte gjøre før - ikke nå lenger
Send en klar beskjed til forhandler/importør - nå er det andre konkurransevilkår som gjelder

Siden jeg sitter fast i en Kona- kontrakt. Tegnet for snart et år siden (med kønr som burde gi bil nå, og totalt fraværende forhandler), erfarer jeg at jeg vil anbefale alle å tenke seg om mer enn 2 ganger før en tegner en slik kontrakt uten mulighet for oppsigelse uten store kostnader.

Victorious

Jeg fikk en telefon idag fra selger som estimerer levering medio mai 2020. De holder på at kontrakt er bindende og skal man holde plassen må det gjøres innen 30 april i år. Min spådom er at mange vil takke nei. Det finnes alternativer. Jeg tror jeg hopper av og kjøper noe annet. Å binde meg for over et år er ikke så attraktivt.

Daniel_0007

Største problemet er at man ikke kommer seg ut av kontrakten selv om det er flere måneder til de lager bilen f.eks hvis man bestemmer seg for model 3 på slutten av året.
Ser ikke helt ut som ds vet når de skal lage elbilen heller unntatt de 100 første som rett slett er en test model alla founders series hos tesla
Model 3 2019 LR Rwd

elKona

Jeg har kønummer 1xx og har ikke blitt kontaktet. Jeg ser dog ingen grunn til å binde meg til noe kontrakt på den bilen. Hvorfor skulle denne bilen ha laaaang vente tid? Imponerer hverken på pris, utstyr eller rekkevidde.

Jeg tipper at man nærmest kan få den levert på dagen, om den omsider blir sluppet ordentlig til markedet.

Daniel_0007

Ser ut som man ikke får prøvekjørt før 30 april alikevel som de sa i mailen, spurte bos økern rett påske ang prøvekjøring men de hadde ikke noen ny info, jeg har uansett trukket reservasjonen og bestilt meg model 3 heller, trenger bil helst i år, ds3 blir nok en fin bil men el versjonen har en del mangler som man får med ice versjonen som jeg ikke skjønner.
Model 3 2019 LR Rwd

Electric cars in Norway

#13
Sikkert vanskelig for mange å bestemme seg for om man skal ta ut denne bilen

EV-FTW

For dyr, for kort rekkevidde i forhold til andre biler i samme prisklasse, for lang leveringstid, for lite informasjon, for upraktisk i baksetet, ikke utsyn for barn.

Nei, jeg tror dette blir en flopp i forhold til hva det kunne blitt  DS er for sent ute, det har tatt for lang tid fra lansering til bil faktisk er tilgjengelig.
Model 3 har ødelagt markedet for disse bilene!

Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA