Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpe e-Golf eller vente ett år på TM3?

Startet av Flanders93, mandag 11. mars 2019, klokken 18:43

« forrige - neste »

Flanders93

Hei.

Vi vurderer å kjøpe en e-Golf til sommeren. Tenker da en 2018/19 modell med maks 20K på telleren, men så har jeg fått TM3 på tankene. Tenker at om et års tid så kan det være mulig å få en brukt Long range til 300-350.

Ønsker gjerne å vite hva dere andre hadde gjort?
Vi kjører aldri langt, så rekkevidde er ikke tatt med i betraktning.

Takk på forhånd.


Panduck

Du kjører aldri langt, men om du bør bytte nå eller vente, avhengier litt av hvor MYE du kjører, og om du må bytte eller ikke. Kjører man ikke mye, kan det være greit å vente til priser går enda lengre ned.

Flanders93

Kjører hver dag frem og tilbake til jobb. Det utgjør kanskje 4 mil. Kanskje en tur/return til svigers som blir 8 mil. Så er det mye småkjøring til butikken osv.

Flanders93

Må også tilføye at kvalitetsproblemene og ventetid på service hos Tesla har skremt meg litt..

Løve

Hva med VW I.D.? Den kan jo bestilles mot slutten av året for levering sommeren 2020.

Magnus Hansen

Sitat fra: Flanders93 på mandag 11. mars 2019, klokken 18:43
Hei.

Vi vurderer å kjøpe en e-Golf til sommeren. Tenker da en 2018/19 modell med maks 20K på telleren, men så har jeg fått TM3 på tankene. Tenker at om et års tid så kan det være mulig å få en brukt Long range til 300-350.

Ønsker gjerne å vite hva dere andre hadde gjort?
Vi kjører aldri langt, så rekkevidde er ikke tatt med i betraktning.

Takk på forhånd.

Så stort prisfall på Model 3 tror jeg du kan glemme. Men du får jo en ny SR til den prisen etterhvert

Flanders93

Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 11. mars 2019, klokken 20:45
Sitat fra: Flanders93 på mandag 11. mars 2019, klokken 18:43
Hei.

Vi vurderer å kjøpe en e-Golf til sommeren. Tenker da en 2018/19 modell med maks 20K på telleren, men så har jeg fått TM3 på tankene. Tenker at om et års tid så kan det være mulig å få en brukt Long range til 300-350.

Ønsker gjerne å vite hva dere andre hadde gjort?
Vi kjører aldri langt, så rekkevidde er ikke tatt med i betraktning.

Takk på forhånd.

Så stort prisfall på Model 3 tror jeg du kan glemme. Men du får jo en ny SR til den prisen etterhvert

Skal ikke se bort ifra det. Så mange model 3 som kommer til å være på veien neste år så blir det også konkurranse om å få bilen solgt. En model 3 som har gått 50-70000km kan jeg nesten garantere har et verditap på 100k

Magnus Hansen

Sitat fra: Flanders93 på mandag 11. mars 2019, klokken 22:10
Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 11. mars 2019, klokken 20:45
Sitat fra: Flanders93 på mandag 11. mars 2019, klokken 18:43
Hei.

Vi vurderer å kjøpe en e-Golf til sommeren. Tenker da en 2018/19 modell med maks 20K på telleren, men så har jeg fått TM3 på tankene. Tenker at om et års tid så kan det være mulig å få en brukt Long range til 300-350.

Ønsker gjerne å vite hva dere andre hadde gjort?
Vi kjører aldri langt, så rekkevidde er ikke tatt med i betraktning.

Takk på forhånd.

Så stort prisfall på Model 3 tror jeg du kan glemme. Men du får jo en ny SR til den prisen etterhvert

Skal ikke se bort ifra det. Så mange model 3 som kommer til å være på veien neste år så blir det også konkurranse om å få bilen solgt. En model 3 som har gått 50-70000km kan jeg nesten garantere har et verditap på 100k

Hvis det viser seg å være korrekt så er det jo bare å anbefale å vente et år. Hvis du får en Model 3 ned i 300.000, så vil jo også egolfer og i3er falle tilsvarende kraftig i pris. De er en del av det samme bruktmarkedet. Model 3 vil kanskje være med å normalisere bruktmarkedet for elbiler i forhold til bensin/diesel. Men i så fall vil åpenbart ikke bare Model 3 oppleve et slikt prisfall

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA