Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla skal kun selges på nett, bort med show room?

Startet av Handyman, fredag 01. mars 2019, klokken 00:15

« forrige - neste »

olavxxx

Sitat fra: lars667 på tirsdag 05. mars 2019, klokken 14:07
Nei, det var rett og slett noen jeg møtte som hadde "forstått" det slik ut fra ymse nettsteders dekning av nyheten, så det var litt dårlig formulert av meg. Jeg antok at det var en misforståelse. Håper de vil utvide servicenettverket, jeg hadde kanskje heller lagt mer penger i det (og kvalitetskontroll) enn å redusere pris. Hvis de kan spare så mye som 30-40k per bil på å legge ned noen showroom, ville jeg tro det koster nesten tilsvarende å utvide kapasitet på verksted. Men hovedpoenget mitt var egentlig bare å få avkrefte det feilaktige inntrykk av at de skulle legge ned hele sentre.
Tesla doblet antall serviceansatte nylig, de har kommet i gang med mobile serviceflåter som kan komme til din bil og fikse den "der og da" (dette er noe de ønsker å videre bygge ut). De har også begynt å lage nye servicesentre flere steder i Norge.

lars667

Høres jo lovende ut det. Viktigere med godt utbygd servicenettverk enn at det er showrooms overalt. IMHO.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

dypen

"dypen" Elbilforening medlem. X75D

granskauen

@lars667 som oftest nesten ingen vits i å lese om Tesla på de fleste nettsteder da de sjelden gjør noen som helst research (gjelder spesielt nettaviser) eller virker snarere å vinkle det negativt eller for å generere klikk  ;)
Teslas egen pressemelding skrev ganske tydelig at servicesentrene skulle oppbemannes og opp i antall.

k1

#19
Nå snur Tesla på denne avgjørelsen (mer eller mindre):
https://www.theverge.com/2019/3/11/18259580/tesla-price-hike-stores-reversal

Burde kanskje gjort denne evalueringen FØR man gikk ut med forrige kunngjøring?!

MeTesla

Aia! Da  blir det vel et rush av bestillinger før prisene går opp med typ 6% igjen?

Ta kanskje jeg hiver meg på, men hva er smarteste kjøp tro? Tenker Model S mid range vs long range vs Performance.

Vet jo så klart at "det er ut ifra hva man har behov for" og da faller man kanskje ned på en Mid range. Men så har man jo LYST på en P og prisjusteringen var mest fordelaktig der...

Tror jeg ender med en Long range.

En slik informert prisstigning har vi ikke hatt siden valutaendringene, årevis siden sist!

Espen Hugaas Andersen

Er snakk om noe sånt som 3%, ikke 6%.

Tror Tesla har oppnådd det meste de ønsket å gjøre ved å avvikle provisjonslønn for selgerne i USA.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA