Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ingen 4G

Startet av Tom, fredag 29. mars 2019, klokken 17:08

« forrige - neste »

TRM

Sitat fra: TRM på lørdag 04. mai 2019, klokken 15:18
Sitat fra: Lach på lørdag 04. mai 2019, klokken 14:23
@geirci2
Takk for tipset, du har reddet dagen/ferien!
Satt bil i «power off» mode, tok så av batteripolen (minus) ventet noen minutter. Satt på batteri igjen. 4G virket fortsatt ikke.
På andre forsøk, trykket jeg på bremsepedal etter at batteri var koblet av, ventet 5 min før jeg satt på batteriet.
Resultat: suksess!!
Forelskelsen er tilbake.
Ser du mista 3G samme dagen som jeg fikk utlevert min. Uten 4G.
Har hatt den på Tesla Rud, men de fant ikke ut av det. Jeg sa de måtte prøve å koble av batteriet, men det hjalp dessverre ikke.
Skal prøve batteritrikset selv med etterfølgende bremsetrykk etterpå.
Nope, gikk ikke. Har heldigvis time hos Tesla på fredag, så får håpe den blir fiksa da.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

enesjoran

Sitat fra: TRM på fredag 03. mai 2019, klokken 22:09
Sitat fra: enesjoran på fredag 29. mars 2019, klokken 18:28
Min bil har aldri hatt 4g:) merket det selfølgelig når eg var på vei hjem fra delivery...
var innom å hørte med de virket som de måtte ha den inn til time og det kunne ta en god stund, men skal overleve,
fantastisk bil uten 4g og:D
Fikk du ordnet 4G?
Ja fikk ordna det, tok den er inn en uke etter eg ringte å klagde, måtte vist bytte Main Computer virka det som på invoicen eg fikk i etterkant.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk


mikaelf

#32
Sitat fra: TRM på lørdag 04. mai 2019, klokken 18:06
Sitat fra: TRM på lørdag 04. mai 2019, klokken 15:18
Sitat fra: Lach på lørdag 04. mai 2019, klokken 14:23
@geirci2
Takk for tipset, du har reddet dagen/ferien!
Satt bil i «power off» mode, tok så av batteripolen (minus) ventet noen minutter. Satt på batteri igjen. 4G virket fortsatt ikke.
På andre forsøk, trykket jeg på bremsepedal etter at batteri var koblet av, ventet 5 min før jeg satt på batteriet.
Resultat: suksess!!
Forelskelsen er tilbake.
Ser du mista 3G samme dagen som jeg fikk utlevert min. Uten 4G.
Har hatt den på Tesla Rud, men de fant ikke ut av det. Jeg sa de måtte prøve å koble av batteriet, men det hjalp dessverre ikke.
Skal prøve batteritrikset selv med etterfølgende bremsetrykk etterpå.
Nope, gikk ikke. Har heldigvis time hos Tesla på fredag, så får håpe den blir fiksa da.

Jeg sliter også med fravær av mobil 4G kommunikasjon i bilen og har servicetime hos Tesla på Rud om en uke.

@TRM: Ser du skulle har vært hos Rud også med det samme sak, fikk de ordnet opp i det?

Forsøkte trikset med å koble av 12V batteriet + bremsepedal trykk uten suksess  :-\
Det som undrer meg er at mens bilens 12V batteri var frakoblet og trykket jeg på bremsepedalen, da våknet skjermen som normalt. Går ikke skjerm og hele data som styrer dette fra 12V??? Noe som kan forklare det, vær så snill?  :)
TMY - LR AWD (2022 HW3)

TRM

Sitat fra: mikaelf på søndag 12. mai 2019, klokken 22:21
Sitat fra: TRM på lørdag 04. mai 2019, klokken 18:06
Sitat fra: TRM på lørdag 04. mai 2019, klokken 15:18
Sitat fra: Lach på lørdag 04. mai 2019, klokken 14:23
@geirci2
Takk for tipset, du har reddet dagen/ferien!
Satt bil i «power off» mode, tok så av batteripolen (minus) ventet noen minutter. Satt på batteri igjen. 4G virket fortsatt ikke.
På andre forsøk, trykket jeg på bremsepedal etter at batteri var koblet av, ventet 5 min før jeg satt på batteriet.
Resultat: suksess!!
Forelskelsen er tilbake.
Ser du mista 3G samme dagen som jeg fikk utlevert min. Uten 4G.
Har hatt den på Tesla Rud, men de fant ikke ut av det. Jeg sa de måtte prøve å koble av batteriet, men det hjalp dessverre ikke.
Skal prøve batteritrikset selv med etterfølgende bremsetrykk etterpå.
Nope, gikk ikke. Har heldigvis time hos Tesla på fredag, så får håpe den blir fiksa da.

Jeg sliter også med fravær av mobil 4G kommunikasjon i bilen og har servicetime hos Tesla på Rud om en uke.

@TRM: Ser du skulle har vært hos Rud også med det samme sak, fikk de ordnet opp i det?

Forsøkte trikset med å koble av 12V batteriet + bremsepedal trykk uten suksess  :-\
Det som undrer meg er at mens bilens 12V batteri var frakoblet og trykket jeg på bremsepedalen, da våknet skjermen som normalt. Går ikke skjerm og hele data som styrer dette fra 12V??? Noe som kan forklare det, vær så snill?  :)
Har ikke fått bilen tilbake. De fikser samtidig diverse riper i lakken "made by the incompetent delivery guy @ Tesla"... Som så mange andre ble utsatt for.

Bilen ble levert inn mandag. Får ta en tlf imorgen for å høre hvordan det står til.

Forøvrig opplevde jeg også at bilen fungerte tilsynelatende som normalt uten 12V da jeg prøvde på "selvfix".
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

mikaelf

@TRM : Håper du fikk tilbake bilen med en fungerende mobil kommunikasjon samt strøken tilstand av karosseriet  :)

Hører gjerne erfaringen din. Jeg skal ha min M3 på service i Rud på førstkommende onsdag og er spent på hvor lang tid vil de bruke på å fikse problemet med manglende mobilnett tilkobling.
TMY - LR AWD (2022 HW3)

TRM

Sitat fra: mikaelf på mandag 20. mai 2019, klokken 12:24
@TRM : Håper du fikk tilbake bilen med en fungerende mobil kommunikasjon samt strøken tilstand av karosseriet  :)

Hører gjerne erfaringen din. Jeg skal ha min M3 på service i Rud på førstkommende onsdag og er spent på hvor lang tid vil de bruke på å fikse problemet med manglende mobilnett tilkobling.
Bilen er nå flyttet fra Autoin på Bjørndal til Tesla Rud. De har ikke begynt på 4G-problemet enda, men oppdaterer her når jeg får den igjen.
Forøvrig har makkeren min nettopp mista 4G på sin LR. Prøvde å koble av 12V på hans nå, men fungerer fortsatt ikke. Han må nok også inn for fix.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

TRM

Sitat fra: TRM på tirsdag 21. mai 2019, klokken 20:33
Sitat fra: mikaelf på mandag 20. mai 2019, klokken 12:24
@TRM : Håper du fikk tilbake bilen med en fungerende mobil kommunikasjon samt strøken tilstand av karosseriet  :)

Hører gjerne erfaringen din. Jeg skal ha min M3 på service i Rud på førstkommende onsdag og er spent på hvor lang tid vil de bruke på å fikse problemet med manglende mobilnett tilkobling.
Bilen er nå flyttet fra Autoin på Bjørndal til Tesla Rud. De har ikke begynt på 4G-problemet enda, men oppdaterer her når jeg får den igjen.
Forøvrig har makkeren min nettopp mista 4G på sin LR. Prøvde å koble av 12V på hans nå, men fungerer fortsatt ikke. Han må nok også inn for fix.
Bilen tilbake, og 4G er fikset. Ifølge Tesla er feilen softwarebasert, og skal være ordnet slik at det ikke skjer flere.

For de som allerede har problemet er løsningen en reset av bilen. Det inkluderer også en "high voltage"-reset, i tillegg til 12V.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

mikaelf

Så bra, da har jeg håp for en kort service tid uten å rusle rundt på helgen i Mondeoen .

Ville tro at high voltage reset kan kun utføres av Tesla?
Takk for oppdateringen TRM.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

TMY - LR AWD (2022 HW3)

TRM

Sitat fra: mikaelf på torsdag 23. mai 2019, klokken 09:23
Så bra, da har jeg håp for en kort service tid uten å rusle rundt på helgen i Mondeoen .

Ville tro at high voltage reset kan kun utføres av Tesla?
Takk for oppdateringen TRM.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Bare hyggelig.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA