Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering i Kristiansand

Startet av Handyman, søndag 10. mars 2019, klokken 12:11

« forrige - neste »

Handyman

Jeg venter på levering i KRS, og det ser ut til at de leverer ut få biler sammenliknet med andre steder.
Har kjørt innom noen ganger men er stort sett de samme bilene på parkeringsplassen utenfor.

Ut fra infoen på Teslastats ser det ut til at KRS benyttet skiltserien 483xx og 484xx fra 20/2 til 1/3 på til sammen 39 TM3.
Fra 4/3 ser det ut til at de har tatt i bruk serien 523xx og frem til 8/3 er det kun registrert 14 TM3.
Mulig jeg har oversett noe?

Jeg lurer derfor på om det noen her som har fått bil utlevert i KRS?
Hvilke erfaringer har dere?
Bedre, som forventet, eller dårligere enn forventet?
Annen info?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

plande

Jeg skal hente min i Sørlandsparken torsdag 14 mars klokka 13!

Har du fått bekreftet dato på din?

Handyman

Ja, 15/3 10:00, kunne fått 14. men det passet ikke for meg.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

o_l

Setter stor pris på erfaring og tips fra dere som har hentet ut eller har time i nærmeste fremtid om hvordan det gikk. Har selv fått 18.03 som dato.

Elgulf

Tok levering i Kristiansand 20/2. Hele seansen var over på maks 15 min.  Rask gjennomgang av bilen. Ble ikke bedt om å gå over bilen selv, og spurte helle ikke om å gjøre det. Bare signere på bil mottatt og tut å kjør. Fikk med en startpakke fra el-bil foreningen. Har heldigvis ikke oppdaget noe som burde vært meldt fra om ved utlevering.

Det er mange biler som skal utleveres, så jeg tror ikke du skal forvente deg en stor opplevelse og at det satt av mye tid til deg. Det er mitt inntrykk!

skysurfer

Venter også på levering i Kristiansand. Har fått VIN med kun estimert levering siste halvdel av mars.
Har også observert at mange av de samme bilene har stått der i flere uker...
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Elgulf

Står en del model 3 ved carshine. Om dette er nye biler for klargjøring vet jeg ikke.


Sent from my iPhone using Tapatalk

skysurfer

Så en liten samling TM3 uten kjennemerke utenfor Carshine. De fleste så nypolerte ut så mulig de har leid inn kapasitet der. Ingen andre enn Elgulf her inne som har fått bil i krsand?
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Handyman

Sitat fra: meiniac på mandag 11. mars 2019, klokken 19:48
Så en liten samling TM3 uten kjennemerke utenfor Carshine. De fleste så nypolerte ut så mulig de har leid inn kapasitet der. Ingen andre enn Elgulf her inne som har fått bil i krsand?
Kan bekrefte at Carshine har klargjøring for Tesla i KRS.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

Tesla har nå fått egne lokaler for utlevering litt lenger opp i Avenyen nærmere ToyRus.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

skysurfer

Nå må det da være noen flere som har fått bil i Kristiansand. Del dine erfaringer.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

o_l

Hentet ut torsdag. Ble møtt av en kar med en gang vi kom inn døren. Fikk umiddelbart en kort innføring i bilen, oppsett av mobil som nøkkel og vist hva som følger med av kabler og hvor det låg. Fikk noen minutter å gå over bilen og påpekte to mindre striper som ble notert. Så var det bare tut og kjør. Dagen etter la jeg meg ned og såg under bilen i dagslys med lykt og fant noen striper til. Sendte mail med oppsamling av alt til tesla i KRS og fått time til utbedring om et par uker. Dessverre ikke "fagfolk" som leverer ut bilen og begrenset med kunnskap. Helt grei innføring. Dessverre som en del påpeker er flere biler ikke strøkne. Skal du sjekke dette 100% er du nødt til å ha god tid og gå grundig til verks med god lykt i lokalet. Evt. melde inn i etterkant. Var ikke noe kritisk for vår del, men nok til å gi tilbakemelding for utbedring. Har ikke hatt Tesla før og det irriterer litt at et ny bil ikke er strøken. De har de andre bilene vært. Ordner de greit opp er jeg greit fornøyd så langt. Selvfølgelig en morro bil å kjøre når en er vant med bensin bil  :)

skysurfer

Sitat fra: o_l på søndag 17. mars 2019, klokken 11:15
Hentet ut torsdag. Ble møtt av en kar med en gang vi kom inn døren. Fikk umiddelbart en kort innføring i bilen, oppsett av mobil som nøkkel og vist hva som følger med av kabler og hvor det låg. Fikk noen minutter å gå over bilen og påpekte to mindre striper som ble notert. Så var det bare tut og kjør. Dagen etter la jeg meg ned og såg under bilen i dagslys med lykt og fant noen striper til. Sendte mail med oppsamling av alt til tesla i KRS og fått time til utbedring om et par uker. Dessverre ikke "fagfolk" som leverer ut bilen og begrenset med kunnskap. Helt grei innføring. Dessverre som en del påpeker er flere biler ikke strøkne. Skal du sjekke dette 100% er du nødt til å ha god tid og gå grundig til verks med god lykt i lokalet. Evt. melde inn i etterkant. Var ikke noe kritisk for vår del, men nok til å gi tilbakemelding for utbedring. Har ikke hatt Tesla før og det irriterer litt at et ny bil ikke er strøken. De har de andre bilene vært. Ordner de greit opp er jeg greit fornøyd så langt. Selvfølgelig en morro bil å kjøre når en er vant med bensin bil  :)

Hvor lang tid i forveien fikk du utleveringstidspunktet?
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Handyman

#13
Jeg hentet min bil fredag 15/3 10:00 :-) happy times!
Hadde opprinnelig 18/3 fra epost, ringte og endret til 14., men måtte ringe igjen og endre til 15. pga møte på jobb.
Fikk SMS onsdag morgen fra Tesla om at SVV manglet noen opplysninger fra forsikringsselskapet før bilen kunne registreres. Ringte forsikringen, og de ordnet det. Svarte SMSen om at det var ordnet, like etter var den registrert.
Torsdag ca. 1430 ringte "deillivery duden" og sa at bilen var klar til henting, men det passet jo ikke.
Fredag møtte jeg opp, og var omtrent alene i de store lokalene. Koblet til telefonen. Gikk gjennom alt av tilbehør ol.
Fikk tiden jeg trengte til å sjekke bilen.
Hyggelig fyr som noterte ned noen "støvkorn" og en liten "transportskrape" i laken på et skjema.
Fikk epost på lørdagen med beklagelse og time 8/4 til utbedring og lånebil mens bilen er inne.
Skrev under på overtakelseskjema, fikk elbilforeningens startpakke, vognkort...og kjørte ut døra :-)
Spurte om fri superlading, og det var ikke registrert (selv om jeg har sendt epost med kode til referral team).
De skulle gjerne ordnet det lokalt, men har dessverre ikke tillatelse.
Rett på fjellet i skikkelig snøvær.....for en bil!!!
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

o_l

Fikk en dato på FI og en annen på sms noen uker i forkant. Ringte delivery da disse datoene var ulike og den på sms ikke passet. Herremannen på tlf visste ikke hvordan han kunne løse dette. Tok turen opp til Tesla KRS og snakket med lokal delivery. De var svært behjelpelige og ordnet opp med ny dato, men kunne ikke skjønne noen av de andre datoene da de ikke hadde utlevering da. En liten uke før avtalt utlevering ringte Tesla KRS og sa bilen kunne hentes noen dager tidligere da den var klar.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA