Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Korsryggstøtten sluttet å fungere?

Startet av geirci2, tirsdag 28. mai 2019, klokken 21:35

« forrige - neste »

geirci2

Er det andre enn meg som har opplevd at korsryggstøtten i Tesla Model 3 (på førersetet) har sluttet å fungere?

"Sluttet å fungere" betyr at ingenting skjer med/i setet ved å trykke på korsryggstøtte-knappen (det runde hjulet - se norsk manual på side 24).

Har vært inne på Tesla Servicesenter i Trondheim (med bekreftelse på at jeg har rett), og fikk beskjed om at dette var helt nytt for dem ?

Har lest på flere amerikanske fora at flere har hatt/fått samme problem som jeg (med min Tesla Model 3).

Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

espenfjo

Sitat fra: geirci2 på tirsdag 28. mai 2019, klokken 21:35
Er det andre enn meg som har opplevd at korsryggstøtten i Tesla Model 3 (på førersetet) har sluttet å fungere?

"Sluttet å fungere" betyr at ingenting skjer med/i setet ved å trykke på korsryggstøtte-knappen (det runde hjulet - se norsk manual på side 24).

Har vært inne på Tesla Servicesenter i Trondheim (med bekreftelse på at jeg har rett), og fikk beskjed om at dette var helt nytt for dem ?

Har lest på flere amerikanske fora at flere har hatt/fått samme problem som jeg (med min Tesla Model 3).

Ingen av kontrollene på passasjersiden fungerte på M3P jeg prøvekjørte med hos Oslo North. Så det skjer tydeligvis fra tid til annen.

JumboTour

Samme på min bil. Den virket før siste software oppgradering. Det kan være software feil eller en svakhet i setet. Interessant å høre om flere har opplevd det samme etter siste oppgradering 2019.16.2

geirci2

Jeg oppdaget denne manglende funksjonen rett etter forrige softwareoppdateringen - til 2019.8.5.
Oppgradert til 2019.16.2 - fortsatt mangler styring av korsryggstøtten på førersetet.
Opplyser forøvrig at korsryggstøtten fungerer utmerket på passasjersetet.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Elmo

#4
Min funker både før og etter oppgradering til 2019.12.1.2 (ikke "kommet" lenger enda).
Men jeg har inntrykk av at korsrygginnstillingen ikke lagres. Har ikke forsket mye på det, så kanskje det er innbilling.
Men jeg får iallefall ikke "tilbud" om lagring når jeg endrer den. Så jeg rører såvidt rygg innstilling for å (forsøke å) lagre.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

RuneW

Sitat fra: Elmo på onsdag 29. mai 2019, klokken 11:07
Min funker både før og etter oppgradering til 2019.12.1.2 (ikke "kommet" lenger enda).
Men jeg har inntrykk av at korsrygginnstillingen ikke lagres. Har ikke forsket mye på det, så kanskje det er innbilling.
Men jeg får iallefall ikke "tilbud" om lagring når jeg endrer den. Så jeg rører såvidt rygg innstilling for å lagre.

Jeg har lest flere steder at dette ikke lagres. En merkelig avgjørelse spør du meg. Håper det er mulig å få til i fremtiden.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA