Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 må virkelig forbedre støynivå i bilen, bilen støyer mer en vw e-crafter.

Startet av Arthur Morgan, lørdag 09. mars 2019, klokken 19:54

« forrige - neste »

olavxxx

Sitat fra: pekle på lørdag 27. april 2019, klokken 11:00
Fikk bytta nå i dag, 18R3Aero til 18PS4Aero, kjørte samme rute til og fra Vianor. Høyst subjektivt, men oppfatter at sommerdekkene har mye større variasjon i støynivå avhengig av asfalttype/slitasje. Stillere på fin asfalt, bråker mer på grov asfalt. Tok meg selv i å søke utenfor hjulsporene med sommerdekkene. Litt skjev sammenligning da temperaturen nå selvsagt er alt for høy for R3.
Hvilket dekktrykk har du? (bytt til PSI-visning) og hvor mange KM har du kjørt?
Høy utetemp? (4S er ikke laget for lav temperatur).

I worst case kan du alltids få lyddempet bilen hvis du synes det er for mye støy, evt prøve å gå ned til 19" med litt mer profil (40). Vær obs på at ikke alle 19" går på Performance pga store bremser og en "leppe".

pekle

Sjekka ikke trykket på sommer, bare var glad for at bilen ikke meldte "for lavt trykk" :) R3 har ca 4000km. PS4 kun 50km så langt. Var vel ca 14-15 grader i dag. Neppe noe problem i praksis da jeg også liker å bruke anlegget og venter på nye Rammstein-plata ;) - men får se når tempertur stiger ytterligere og dekkene er innkjørt.

Pallesnekkern

Tok en lengre tur på gode svenske landeveier i går.  Når asfalten er fin og dekkene får litt varme i seg, så reduseres dekkstøyen kraftig. Positiv opplevelse. Dette er en fin bil å kjøre på langtur i Europa med. Det er veier ødelagt av piggdekk som er problemet

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA