Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

eCall emergency call system needs service

Startet av Elstril, lørdag 09. mars 2019, klokken 18:35

« forrige - neste »

Autowinder

Den forsvant hos meg med sw oppdatering 2019.5.25. Det virker som om nye oppdateringer ikke virker straks de er nedlastet, men over natten/ved omstart.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

kc

Meldingen forsvant etter poweroff på min, men mulig enkel omstart med scrollehjul + bremsepedal fungerer også. Evt bare gjøre begge deler :)

Toalmar

Da fikk også jeg denne feilmeldingen etter software oppdateringen som kom i går.
Jeg fulgte samme prosedyre som ecu gjorde. Har vært ute ett par korte turer etterpå uten at feilen er kommet tilbake  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

ladov

Hvordan restarter man bilen? Jeg forsøkte å holde knappene på rattet inne samtidig som jeg holdt inne bremsepedalen. Skjermen ble svart og kom tilbake igjen i løpet av 10 sekunder. Er ikke det litt kjapt for en restart?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Toalmar

Da kom feilmeldingen tilbake igjen. Restartet med scroll og bremsepedal.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

TøddiVedder

Får esos feil og svart ryggekamera. Hva gjør jeg?
Sw 2019.20.2.1

Torry Tanua

Har også hatt denne feilmeldingen i dag.
Forsøkte å restarte software (Trykke inn begge scroll-julen på rattet).
Fungerte ikke.
Deretter forsøkte jeg en hard restart (scroll-julene + bremsepedal).
Fungerte ikke.
Ringte custom service som gjorde ett forsøk via fjernfeilsøking.
Fungerte ikke.
Gikk ut av bilen og låste den.
Fungerte greit.
Kom tilbake til bilen for å forsøke igjen.
Alt fungerte.

Konklusjon: Vet ikke hva som skjedde, men å gjøre ingenting fungerte vist best....
2019 Model 3 LR AWD
2015 E-golf - solgt!

Bjorn55

Jeg la merke til denne meldingen da jeg skulle kjøre på jobb i dag. Jeg har aldri sett den før. Jeg la også merke til at bilen ikke var på nett. Etter å ha kjørt en stund kom nettet tilbake, og da forsvant meldingen. Så jeg regner med meldingen skyldes at bilen ikke kontakt med Teslas servere.

mikaelf

Jeg fikk samme feilmelding før sommeren og kontaktet Tesla support, etter flere mislykket forsøk med restart etc. fikk jeg service time. Løsningen var at de var nødt til å bytte ut et eller annet enhet. Anbefaler å ikke nøle med å ringe dem eller booke ev service avtale.
TMY - LR AWD (2022 HW3)

Elgolferen

Jeg fikk den meldingen selv, jeg bestilte time via appen og skrev hva problemet gjaldt, etter 15 min var timen avbestilt og fikk en mail/sms om fremgangsmåte fra tesla. (de avbestiller timen når de ser hva henvendelsen gjelder.) :+1:

Dag_Erik

Da var det min tur til å få denne. Gps er statisk, ryggekamera er svart. Cruisekontroll/autopilot virker ikke. Hjalp ikke med support. Booket servicetime.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2018 Nissan Leaf 40Kwh

Kim-

Hadde samme i forrige uke. Alt var ok etter bilen var parkert noen timer
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Daniel_0007

Hadde denne feilen sjøl, fikk tesla til å se på det i forbindelse med service. Ingen ting ble gjort, de sjekket ledningen for brudd og fant ingen ting, de sa det er normalt at bilen prøver å nå ecal 3 ganger under oppstart så hvis mobil dekningen er dårlig så kan man få varsel.
Model 3 2019 LR Rwd

teslaforum123

Hadde samme problem på lørdag. Restartet systemet og kjørte av gårde, etter ca. 20 min løste det seg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA