Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019 og 2020 modell av I-Pace

Startet av bjotings, lørdag 09. mars 2019, klokken 12:13

« forrige - neste »

bjotings

Var innom brukermanualen til I-Pace på nettet, der man kan velge 2019 eller 2020 modellen. Fant ingen åpenbare forskjeller på modellene - men denne videoen sier noe annet:

https://m.youtube.com/watch?time_continue=307&v=4uBftpHhf3U

Hvilken av modellene får jeg dersom jeg bestiller i dag, og eventuelt er det mulig å oppgradere (før bestillingen går i produksjon)?

mvh
BT
I-Pace HSE, Santorini Black MY2020

Tellus

Dessverre ingen kilder og videoen er anonym. Fester ingen lit til slikt. Nå er det vel uansett en stud til 2020 modellen kommer. At det muligens kommer raskere lading mot 125-150 kW området er ikke umulig også for vi som allerede her biler. 

Ingeniøren

Det sies vel at modellen langsere mot slutten av året og først i UK og Kina....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Sarepta

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 09. mars 2019, klokken 13:23
Det sies vel at modellen langsere mot slutten av året og først i UK og Kina....

Jeg får 2020-modellen. Den produseres neste uke. Har ikke hørt noe om store endringer fra 2019-modellen.

Vannkraft


HelectriC

Sorry, men det er jo helt galt når 2020 begynner å produseres når 2019 nettop begynt. Har tidligere begynt etter sommerferien med ny årsmodell. Om det skal fortsette slikt så er vi vel straks inne på +2 årsmodeller når man bestiller, dvs bestill i f.eks. Desember 2020 og få modell 2022 ::)
ioniq 5

bjotings

Er det ikke vanlig at neste års modell blir levert på sommeren/høsten inneværende år? Da er det logisk at 2020 modellen kan bestilles nå og blir levert i.la. sommeren.

Stemmer teksten i filmen (se tidligere) blir det en mindre forbedring i rekkevidde på mellom 2 og 3% på 2020 modellen k.f.r I-Pace UK forumet. Om dette primært skyldes forbedringer i Software som alle, også tidligere kjøpere kan dra nytte aver uklart - men forhåpentlig vis positivt.

BT
I-Pace HSE, Santorini Black MY2020

daktari

Det er tull å selge 2020 før halve 2019 er ferdig. Men dette gjør produsentene for å presse frem nye salg fra eksisterende og nye kunder. Det er ikke sikkert det er noen tekniske endringer overhodet, men at disse kommer suksessivt uansett i et modellår. Å få kunder til å tro det er endringer er nok viktigere.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Chimp

Sitat fra: bjotings på lørdag 09. mars 2019, klokken 21:36
Er det ikke vanlig at neste års modell blir levert på sommeren/høsten inneværende år? Da er det logisk at 2020 modellen kan bestilles nå og blir levert i.la. sommeren.

Stemmer teksten i filmen (se tidligere) blir det en mindre forbedring i rekkevidde på mellom 2 og 3% på 2020 modellen k.f.r I-Pace UK forumet. Om dette primært skyldes forbedringer i Software som alle, også tidligere kjøpere kan dra nytte aver uklart - men forhåpentlig vis positivt.

BT

Vil gå så langt som å si at det er piss. Eneste endringen er climate pack har blitt standard, samt at luftfjæringen nå ikke inkluderer automatisk senking av bil i fart over 105km.
(sikkert fordi ingen vet om det faktisk skjer, så nå selger de ikke lenger en løgn)

At batteriet er større eller bedre ville fremkommet i konfigurator.
Heller ikke 3fas lading som noen har spekulert i. Ting går svært tregt hos jaguar og de klarer ikke gjøre forbedringer så raskt

Ingeniøren

#9
Sitat fra: Sarepta på lørdag 09. mars 2019, klokken 16:39
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 09. mars 2019, klokken 13:23
Det sies vel at modellen langsere mot slutten av året og først i UK og Kina....

Jeg får 2020-modellen. Den produseres neste uke. Har ikke hørt noe om store endringer fra 2019-modellen.

Supert - jeg får min i juni, når bestilte du ?

Kan jo hende at de har gjort en del endringer slik at de velger å gi den ny modellbetegnelse slik at de lett kan skilles. Kanskje nødvendig for å få opp lade hastigheten til det de har lovet og ikke klart til nå  :). Dog å komme med 2020 modell nå er veldig tidlig og virker litt forvirrende, men jeg sier takk  :+1:

PS Climate pack hadde jeg ikke bestilt, men får det kanskje allikevel da  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

xyzzy

Sitat fra: Sarepta på lørdag 09. mars 2019, klokken 16:39
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 09. mars 2019, klokken 13:23
Det sies vel at modellen langsere mot slutten av året og først i UK og Kina....

Jeg får 2020-modellen. Den produseres neste uke. Har ikke hørt noe om store endringer fra 2019-modellen.

De produserte 2019-modell denne uken.

bjotings

#11
små endringer i konfiguratoren UK:
- Cold climate pack er standard i HSE og tatt vekk som alternativ
- Fjernet tak i svart kontrastfarge - kan vel ikke være noen som har valgt det?
- Lagt til ny farge Rød (Ikke metallic) Photon Red, samme rødfarge som i First Edition
- Lagt til Tilhenger feste i konfiguratoren (£ 1685)
- Lagt til diverse ekstra stash som hundestige til bagasjerom

Kan selvfølgelig også være landspesifikke endringer.
I-Pace HSE, Santorini Black MY2020

Sarepta


[/quote]

De produserte 2019-modell denne uken.
[/quote]

Det må ha vært de siste 2019-modellene.

xyzzy

Sitat fra: Sarepta på mandag 11. mars 2019, klokken 09:46


De produserte 2019-modell denne uken.
[/quote]

Det må ha vært de siste 2019-modellene.
[/quote]

En first edition bestilt helgen før FE forsvant og prisene gikk opp, så det stemmer nok.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA