Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mobilen som nøkkel: Husk å krysse av for «walk away door lock»

Startet av Slettet profil, lørdag 09. mars 2019, klokken 10:15

« forrige - neste »

Slettet profil

Det er veldig praktisk med mobilen som nøkkel, og oppsettet var super-enkelt. Den fungerer akkurat som fob'en på S og X, og man kan nøkkelkortet ligge hjemme.

Jeg la imidlertid merke til at bilen ikke låste seg når jeg gikk fra den. Det viste seg at jeg måtte huke av for «walk away door lock» i «keys»-menyen på bilen. Scroll nedover, for dette valget ligger nederst.

ladov

Sitat fra: Teslamats på lørdag 09. mars 2019, klokken 10:15
Det er veldig praktisk med mobilen som nøkkel, og oppsettet var super-enkelt. Den fungerer akkurat som fob'en på S og X, og man kan nøkkelkortet ligge hjemme.

Jeg la imidlertid merke til at bilen ikke låste seg når jeg gikk fra den. Det viste seg at jeg måtte huke av for «walk away door lock» i «keys»-menyen på bilen. Scroll nedover, for dette valget ligger nederst.
Takker, jeg la merke til at bilen ikke uten videre låste seg og lurte på hvordan jeg skulle ordne det. :)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Gibblay

Kjempetakk fra meg også. Var på nippet til å starte en tråd om dette. Tungvindt å måtte låse via appen.

For en bil da dere.. Aldri prøvd noe lignende, og er sååå fornøyd.

Tom

Legge nøkkelkortet hjemme er jo ikke særlig lurt da.. Legg det heller sammen med bankkortet..

afagerholt


Toalmar

Sitat fra: Tom på lørdag 09. mars 2019, klokken 12:01
Legge nøkkelkortet hjemme er jo ikke særlig lurt da.. Legg det heller sammen med bankkortet..
Tenkte jeg også. Skal i hvert fall ligge i lommeboken min.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

eadie

Bør aktivere "pin to drive" når man har mobilen som nøkkel.
Hvis noen stjeler mobilen din og vet hvilken bil du har kan de kjøre med den direkte, dersom de kommer seg inn.
Derfor er "pin to drive" en ekstra sikkerhet.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

eadie

Sitat fra: eadie på lørdag 09. mars 2019, klokken 15:26
Bør aktivere "pin to drive" når man har mobilen som nøkkel.
Hvis noen stjeler mobilen din og vet hvilken bil du har kan de kjøre med den direkte, dersom de kommer seg inn.
Derfor er "pin to drive" en ekstra sikkerhet.

Det samme gjelder forsåvidt hvis noen stjeler nøkkelkortet ditt, eventuelt at det ligger i lommeboken og du mister/får stjelt lommeboken din.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Tom

Sitat fra: eadie på lørdag 09. mars 2019, klokken 15:27
Sitat fra: eadie på lørdag 09. mars 2019, klokken 15:26
Bør aktivere "pin to drive" når man har mobilen som nøkkel.
Hvis noen stjeler mobilen din og vet hvilken bil du har kan de kjøre med den direkte, dersom de kommer seg inn.
Derfor er "pin to drive" en ekstra sikkerhet.

Det samme gjelder forsåvidt hvis noen stjeler nøkkelkortet ditt, eventuelt at det ligger i lommeboken og du mister/får stjelt lommeboken din.
Eller noen stjeler bilnøkkelen til hvilken som helst bil..

TøddiVedder

Hvis noen stjeler mobilen, kan man slette den i bilen. Dette kan man ikke med en vanlig bilnøkkel. Pin to drive, blir litt pes..

stefse

eh, hvis noen stjeler mobilen OG bilen, blir det kanskje pes å slette noe fra bilen da. Vi er da over på positiv ID, dvs du må melde bilen stjålet, ta med pass og anmeldelse til Tesla få bilen sperret osv.

Det positive her er at ingen gidder å stjele bilen for å eksportere den, men en dust kan selvsagt bruke bilen din en periode til du får meldt tyveriet.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Øyvind Hakkebo

Har aktivert mobilen som nøkkel. Det jeg ikke tenkte over er at jeg parkerer inntil huset rett utenfor soverommet. Da vil bilen låses opp når jeg er på soverommet. Testa med å gå ut og åpne bilen mens telefonen lå igjen inne. Er det mulig å stille på avstanden, eller går den på standard Bluetooth-rekkevidde? Andre forslag på løsninger? Slår nå av bluetooth når jeg er inne, men det er ikke så praktisk å måtte huske og slå den av/på hele tiden.


Sent from my iPhone using Tapatalk

TøddiVedder

Har du aktivert walk away lock doors i menyen? Trodde man måtte være veldig nær for å låse opp med mobilen.

Øyvind Hakkebo

Ja, har aktivert walk away. Hvor mange meter er det snakk om før den låser opp? Står veldig vagt i manualen, at det kommer an på type mobil, hvor mye batteri etc.. Noen som vet?


Sent from my iPhone using Tapatalk

xderia

Må være nærme bilen. Selv om det står phone key connected og man er litt unna bilen er bilen låst for andre. Husk at walk away lock må settes på alle driver profiles som ønsker denne funksjonen. Alt dette burde vært forklart når vi hentet ut bilene....
70D Deep Blue

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA