Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilen lader ikke og batteriet tømmes i garasjen

Startet av Nicko, lørdag 09. mars 2019, klokken 00:06

« forrige - neste »

Nicko

Hjelp!

Hentet bilen idag. Men batteriet på bilen tømmes fort. Klarer heller ikke lade hjemme i garasjen på vanlig 230v stikk. Dette ser ikke optimalt ut. Noen gode ideer fra ekspertene?
Laderen lyser med et rødt lys, leser kun 2v ladespenning i bilen.
Kan det være noe som står på (varme etc.) som tømmer batteriet?


Audi etron 50
Tesla Model 3
Kia Soul 2015 (solgt)

chiller

Hvor fort lades den ut?
Har du prøvd å restarte bilen (holde inne de to knappene (hjulene) på rattet til den rebooter)?
Hvis det heller ikke funker ville jeg ringt tesla, de har et telefonnummer som er åpent 24/7 (Du treffer nok på en svenske eller en som snakker engelsk), de vil kunne logge seg inn på bilen remote og se om de ser noe rart.

fonberg

Sitat fra: Nicko på lørdag 09. mars 2019, klokken 00:06
Hjelp!

Hentet bilen idag. Men batteriet på bilen tømmes fort. Klarer heller ikke lade hjemme i garasjen på vanlig 230v stikk. Dette ser ikke optimalt ut. Noen gode ideer fra ekspertene?
Laderen lyser med et rødt lys, leser kun 2v ladespenning i bilen.
Kan det være noe som står på (varme etc.) som tømmer batteriet?

Varmeapparatet går så lenge ikke alle dører er helt lukket. Dette trekker typisk 3kW i vintertemperatur, som er ca 20 tkm i timen på 3-ern.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

daktari

Du har selvfølgelig sjekket at det er strøm i stikkontakten?
Og du har sjekket at ladekladden fungerer med bilen i en annen stikkontakt?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Toalmar

#4
Hva med lading fra ladestasjon?
Vet ikke hvor du bor, men i dag begynner det å bli mye elbiler og mange har egen ladestasjon, spør om du kan få prøve hos en nabo (om de har da selvsagt)
Uansett ville jeg selvsagt ringt Tesla først som du ble tipset om lenger oppe i tråden.

Lykke til, og hold oss informert da :)
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

ladov

Er du sikker på at du har låst bilen? Jeg har ikke helt fått til det med mobillåsing ennå siden avstand fra bilen til sofaen kun er 6-7 meter. Jeg tenker at bilen *burde* låse seg automatisk men siden mobilen som sagt er så nærme så vil muligens bilen fortsatt holdes åpen?


For min egen del løste jeg det ved å deaktivere blåtann på mobilen så den ikke lenger skulle ha direkte kobling til bilen, deretter låste jeg bilen fra appen. :)

Jeg må lese litt instruksjoner skjønner jeg for å få ting helt som jeg vil ha det. ;)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

olavxxx

Ville prøvd å skru ned amper på lading, i tilfelle ustabil strømkilde. Se også at smart precondition er slått av.

GOS

Sitat fra: ladov på lørdag 09. mars 2019, klokken 10:04
Er du sikker på at du har låst bilen? Jeg har ikke helt fått til det med mobillåsing ennå siden avstand fra bilen til sofaen kun er 6-7 meter. Jeg tenker at bilen *burde* låse seg automatisk men siden mobilen som sagt er så nærme så vil muligens bilen fortsatt holdes åpen?


For min egen del løste jeg det ved å deaktivere blåtann på mobilen så den ikke lenger skulle ha direkte kobling til bilen, deretter låste jeg bilen fra appen. :)

Jeg må lese litt instruksjoner skjønner jeg for å få ting helt som jeg vil ha det. ;)


Min låser seg om jeg går inn døra og bilen står 2 meter fra døra! Du er sikker på at den at står på Autolock?
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Nicko

Takk for gode tanker. Status er som følger.

Prøvde å lade på 3 forskjellige stikk i garasjen. Kun rød lampe og "error" i bilen. Source not detected.
Dette er en 16A kurs, som jeg har brukt i 4 år på Kia Soul uten problem.
Deretter prøvde jeg en Type 2 lader (16A). Denne virket med en gang. Puh! Med kun 50 km igjen på bilen.!
Håper at kanskje dette trigget noe, skal prøve supercharger ikveld, og prøver deretter vanlig stikk i bilen.

Angående tap av batteri så oppdaget jeg at en vindu var på gløtt. Muligens at bilen har drevet med vedlikeholdsvarming mens vinduet var oppe . Vet ikke. Men inatt tapte jeg kun 1 km på batteriet.

Takk. Bilen lader og er en drøm å kjøre!


Audi etron 50
Tesla Model 3
Kia Soul 2015 (solgt)

Toalmar

Sitat fra: Nicko på lørdag 09. mars 2019, klokken 13:30
Deretter prøvde jeg en Type 2 lader (16A). Denne virket med en gang. Puh! Med kun 50 km igjen på bilen.!
Hva med å få prøvd annen ladekladd med type 2 på, eller å prøve din ladekladd på en annen bil for å finne ut om det er bil eller lader.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

daktari

Utfra det du sier høres det ut som ladekladden du fikk er defekt.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ladov

Sitat fra: GOS på lørdag 09. mars 2019, klokken 11:56
Sitat fra: ladov på lørdag 09. mars 2019, klokken 10:04
Er du sikker på at du har låst bilen? Jeg har ikke helt fått til det med mobillåsing ennå siden avstand fra bilen til sofaen kun er 6-7 meter. Jeg tenker at bilen *burde* låse seg automatisk men siden mobilen som sagt er så nærme så vil muligens bilen fortsatt holdes åpen?


For min egen del løste jeg det ved å deaktivere blåtann på mobilen så den ikke lenger skulle ha direkte kobling til bilen, deretter låste jeg bilen fra appen. :)

Jeg må lese litt instruksjoner skjønner jeg for å få ting helt som jeg vil ha det. ;)
Stemmer det, autolock var ikke på. Fant forklart hvordan jeg slår det på i en annen tråd her, det er på nå og fungerer. ;)

Min låser seg om jeg går inn døra og bilen står 2 meter fra døra! Du er sikker på at den at står på Autolock?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA