Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Autovisker - intensitet

Startet av hovik, fredag 08. mars 2019, klokken 09:00

« forrige - neste »

hovik

Er det mulig å velge intensitet på viskerene når de står i auto modus?
2019 Tesla Model 3
2021 Volvo XC90

stranger1891

Nei, det synes jeg ikke så lenge det er auto modus.

zaltoz

Synes viskere og sensor fungerer fint på auto, men er det andre enn meg som opplever noe lyd fra viskerbladene?
Tesla Model 3 LR m/AP

stranger1891

Sitat fra: zaltoz på fredag 08. mars 2019, klokken 09:19
Synes viskere og sensor fungerer fint på auto, men er det andre enn meg som opplever noe lyd fra viskerbladene?

I går kjørte jeg ca. 1 time med auto viskere og ingen lyd la jeg merke til.

eadie

Autovisker er for treg mellom intervallene. Kjørte i Bergen i går, det regnet moderat, men samlet seg mye dråper på rute mellom hvert autovisk.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

hovik

Sitat fra: eadie på fredag 08. mars 2019, klokken 10:23
Autovisker er for treg mellom intervallene. Kjørte i Bergen i går, det regnet moderat, men samlet seg mye dråper på rute mellom hvert autovisk.

Stemmer med min erfaring. Spesielt like etter innkjøring i tunnel sliter den (overgang fra lyst til mørkere miljø).
2019 Tesla Model 3
2021 Volvo XC90

Saamodt

Autostilling på viskeren er i de fleste tilfeller mer eller mindre ubrukelig etter min mening. Ser ut som at det legger seg mye mindre og færre dråper høyt opp på ruta der sensoren/kameraet sitter enn lenger ned. Sannsynligvis pga aerodynamikk. Kunne kanskje vært kompensert med en innstilling for hvor sensitiv den skal være slik som alle andre biler med autofunksjon jeg har vært borti har. Står man i ro og det regner, visker den som bare det i auto, men om man kjører og hovedsakelig får vannspruten fra bilen foran er det omtrent umulig å se gjennom ruta før den sveiper.
Lørenskog:
- Model 3 Performance EAP, 25. Februar 2019.
- e-Golf med VP, 27. Januar 2015.

eadie

Sitat fra: Saamodt på fredag 08. mars 2019, klokken 11:29
Autostilling på viskeren er i de fleste tilfeller mer eller mindre ubrukelig etter min mening. Ser ut som at det legger seg mye mindre og færre dråper høyt opp på ruta der sensoren/kameraet sitter enn lenger ned. Sannsynligvis pga aerodynamikk. Kunne kanskje vært kompensert med en innstilling for hvor sensitiv den skal være slik som alle andre biler med autofunksjon jeg har vært borti har. Står man i ro og det regner, visker den som bare det i auto, men om man kjører og hovedsakelig får vannspruten fra bilen foran er det omtrent umulig å se gjennom ruta før den sveiper.

Langt på vei min erfaring også. Det er noe med kalibreringen her som ikke er god
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

ToWalkOrDrive

Ja, føler og den oftest visker for sakte. Men ser og at det er for stort gap i hastigheten mellom Trinn 2 og Trinn 3. Så gjerne derfor den på Auto ofte velger Trinn 2, siden Trinn 3 ville vært for rask igjen. Har forøvrig aldri hatt så lydløse viskere før. Virker som det bare kommer spylervæske ut av den høyre viskeren, men det er gjerne sånn det er designet?
Tesla Model Y                         2021-

Asarin

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 08. mars 2019, klokken 13:17
Ja, føler og den oftest visker for sakte. Men ser og at det er for stort gap i hastigheten mellom Trinn 2 og Trinn 3. Så gjerne derfor den på Auto ofte velger Trinn 2, siden Trinn 3 ville vært for rask igjen. Har forøvrig aldri hatt så lydløse viskere før. Virker som det bare kommer spylervæske ut av den høyre viskeren, men det er gjerne sånn det er designet?

Skal komme fra begge. Men kan være vanskelig å se da det går ganske fort. Er til og med et par youtube-videoer om det vist i slow motion.

Du ser det går slange langs begge viskerblad.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

GRS

#10
På min lå ikke slangen til spyleren riktig på førersiden. Så det veldig fort når man åpnet frunken. Da KAN de jo komme i klem.

Synes også den er irriterende treg på auto. Blir sittende å trykke på knappen på blinklysspaken hele tiden... :)
TM3P sort/sort

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA