Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!

Startet av EV-FTW, fredag 01. mars 2019, klokken 12:33

« forrige - neste »

Løve

Det er fremdeles en grov overpris. Fullspekket Leaf bør ikke gå over 350K.

leafnor

Sitat fra: Løve på torsdag 07. mars 2019, klokken 17:00
Det er fremdeles en grov overpris. Fullspekket Leaf bør ikke gå over 350K.
Du har sikkert rett, men markedet må først "trenge" seg gjennom "Early Adaptor". Ingen går rett på Majority med nyheter, det er regelrett tap.
Når Adaptors er gjort unna blir det priser som ikke oppleves som overpriset når en står å betrakter fra et område hvor "majority" holder til.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

STAO

Go aften....

Er ikke ofte jeg er innom å kommenterer her, men jeg er en flittig bruker av forumet allikevel. Det jeg ser går igjen hver gang på dette forumet når det kommer en ny biltype/modell, så er det en standard regle: Prisen for høy, utstyret for dårlig, jeg skal aldri ha den bilen og alt sammenlignes opp mot Tesla S, X og M3. Biler som i topputgaven koster nærmere eller over en million kroner, unntatt M3 da, men den får en heftig pris i topputgave den også. Men det er tydeligvis at Tesla ikke er dyrt og at det er godt med penger hos det allmenne forummedlemmet her. Dessverre stiller ikke jeg i den klassen....

Jeg stiller i klassen med de som hadde råd til nye Leaf'n som kom i fjor. En 2018 LE som snart har gått 30000 km. Og jeg er storfornøyd med bilen! Selvfølgelig er det småting ved den jeg synes det hadde vært topp og ha, men til mitt og familiens bruk er den midt i blinken. Jeg er 190 på strømpelesten og sitter faktisk utrolig godt i den bilen. Den tar meg uten problemer til og fra jobb og jeg kan slappe av når jeg kjører. Servicen jeg har fått fra min Nissan forhandler har vært suveren, den beste jeg hittils har opplevd fra en forhandler noengang. Faktisk så bra at jeg nå har "latt meg lure" av salgssjefen til å bestille den nye oppgraderte utgaven, til en svært god pris med innbytte av den gamle, ja du leste riktig, så dum har jeg vært. Men vet du hva? Jeg gleder meg som en unge i godteributikken til jeg får den! Får jeg fortsatt være medlem på forumet? ;)

Vi nordmenn er mestere i å synse og klage på det meste. Flybillettene til Bali skal helst være billigere en turen med flytoget til Gardermoen, Bilen du har skal ha alt av utstyr, men aller helst koste under 300k osv. Er det slik at du ikke skal ha den nye Leaf'n, Kona'n eller i3'n så lar du bare vær å kjøpe den, så enkelt er det. Til info så står det over 165 Teslaer på et industriområde på Hurum, lagrede biler tenker du? Joda, i opplag i påvente av service de ikke får.

Så gå for Tesla istedenfor og nyt den til den dagen du skal på service, for da finner du ut hvor dyr og flott bil du faktisk har kjøpt deg ;)

Ønsker en god kveld!

STAO
Stolt eier av en 2018 Leaf LE som byttes inn i e+
Reservasjon på Byton M-Byte

rlnd

Nå setter de ned prisen litt, fant ikke noen ny prisliste på nissan.no

Sitat
Større Leaf-utvalg
I januar åpnet Nissan for bestilling av Leaf med stor batteripakke (62 kWt) og kraftigere motor, men da kun i en Limited Edition med en prislapp på kr 373.000. Fra i dag kan du også bestille de rimeligere utstyrsnivåene, og dermed reduseres innstegsprisen med nesten 30.000 kroner. 
08-03-2019 // 10:47

fra http://bilnorge.no/notiser.php
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

creal

Nissan kjører nå kampanjerente til 0.25% - sannsynligvis et bedre trekk enn prisreduksjon.

navyelsen

#35
Og der var det offisiellt!
Startpris på Nissan leaf e+ N-Connecta med stort batteri: 356.700 kr

Og med storkunderabatt (f.eks. Agrol) får du vel 9% rabatt på Leaf?
Da er prisen nede på rundt 325.000,-  :)
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Surrehue

Sitat fra: navyelsen på fredag 08. mars 2019, klokken 14:50
Og der var det offisiellt!
Startpris på Nissan leaf e+ N-Connecta med stort batteri: 356.700 kr

Og med storkunderabatt (f.eks. Agrol) får du vel 9% rabatt på Leaf?
Da er prisen nede på rundt 325.000,-  :)
Kanskje på tide å melde seg inn i Bondelaget da....
Har jeg forstått det riktig, må man være medlem i 1 år før man kan bruke avtalen. Kanskje har prisen gått ned enda mer i løpet av det neste året....

Goggen123

Sitat fra: creal på fredag 08. mars 2019, klokken 14:22
Nissan kjører nå kampanjerente til 0.25% - sannsynligvis et bedre trekk enn prisreduksjon.

Den gjelder bare 40kwh-bilen 

Løve

Regner med prisen stuper i desember når en kan begynne å bestille I.D.

leafnor

Sitat fra: leafnor på torsdag 07. mars 2019, klokken 18:25
Sitat fra: Løve på torsdag 07. mars 2019, klokken 17:00
Det er fremdeles en grov overpris. Fullspekket Leaf bør ikke gå over 350K.
Du har sikkert rett, men markedet må først "trenge" seg gjennom "Early Adaptor". Ingen går rett på Majority med nyheter, det er regelrett tap.
Når Adaptors er gjort unna blir det priser som ikke oppleves som overpriset når en står å betrakter fra et område hvor "majority" holder til.

https://www.tek.no/artikler/nissan-apner-opp-for-full-bestilling-av-leaf-med-stort-batteri/459935

Vips, de havnet i "early majority" etter at 5000 biler er levert til Adaptors, og er ikke "overpriset" lengre. 
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

batterimannen

Sitat fra: leafnor på fredag 08. mars 2019, klokken 17:49
Sitat fra: leafnor på torsdag 07. mars 2019, klokken 18:25
Sitat fra: Løve på torsdag 07. mars 2019, klokken 17:00
Det er fremdeles en grov overpris. Fullspekket Leaf bør ikke gå over 350K.
Du har sikkert rett, men markedet må først "trenge" seg gjennom "Early Adaptor". Ingen går rett på Majority med nyheter, det er regelrett tap.
Når Adaptors er gjort unna blir det priser som ikke oppleves som overpriset når en står å betrakter fra et område hvor "majority" holder til.

https://www.tek.no/artikler/nissan-apner-opp-for-full-bestilling-av-leaf-med-stort-batteri/459935

Vips, de havnet i "early majority" etter at 5000 biler er levert til Adaptors, og er ikke "overpriset" lengre.

Den er fortsatt overpriset.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Roar Nicolaisen

Synes det er rart at så mange mener at Leaf er overpriset når den selges i store mengder. Vi er vel alle bekymret for verdifall og prisnedgang når vi har en ny bil i garasjen. Jeg tror Nissan vet veldig godt hva de gjør vedr. prissetting, de driver vel med business og ikke dugnad.. Vi har vel fri konkurranse og vi husker vel alle tilbud- og etterspørselkurven fra skolen?

daggad

Jo Nissan har gjort en glimrende jobb med å levere, finne rett prisnivå og tjene penger. Vi skal være glade for at de gjør akkurat det.
Men jeg mener fortsatt at Leaf i dagens marked og tegnene fremover er overpriset. Derfor ville JEG aldri kjøpt en nå. Men at andre ser det på en annen måte har jeg full forståelse for :)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA