Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!

Startet av S4e, torsdag 07. mars 2019, klokken 22:22

« forrige - neste »

erikaak

#330
Da ble det Easee på 230v 3-fase her. Fungerte som bare det på første forsøk!  :+1:

Du kan ikke vise dette vedlegget.
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

Erik Ola Ulvestad

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

tesel

Hei!

Jeg har akkurat fått meg en Tesla Wall Charger for min Model 3. Jeg har 230 V IT-nett og elektriker har lagt opp 3-fase med en 32 A sikring. De tre fasene går inn på L1, L2 og N i ladeboksen. Dip-switches 1 og 2 satt til "on". Strøm-hjulet er satt i posisjon 8, det vil si 32 A.

Alt ser riktig ut. Allikevel får jeg bare 19 A med 7 kW effekt på bilen. What gives? Hvorfor får OP 28 A med 11 kW?

ruslebiff

Sitat fra: tesel på onsdag 06. mai 2020, klokken 15:59
Hei!

Jeg har akkurat fått meg en Tesla Wall Charger for min Model 3. Jeg har 230 V IT-nett og elektriker har lagt opp 3-fase med en 32 A sikring. De tre fasene går inn på L1, L2 og N i ladeboksen. Dip-switches 1 og 2 satt til "on". Strøm-hjulet er satt i posisjon 8, det vil si 32 A.

Alt ser riktig ut. Allikevel får jeg bare 19 A med 7 kW effekt på bilen. What gives? Hvorfor får OP 28 A med 11 kW?

Bug med TWC såvidt jeg har skjønt. Tror ikke det finnes noen løsning for å få 11kW på den

Erik Ola Ulvestad

Sitat fra: tesel på onsdag 06. mai 2020, klokken 15:59
Hei!

Jeg har akkurat fått meg en Tesla Wall Charger for min Model 3. Jeg har 230 V IT-nett og elektriker har lagt opp 3-fase med en 32 A sikring. De tre fasene går inn på L1, L2 og N i ladeboksen. Dip-switches 1 og 2 satt til "on". Strøm-hjulet er satt i posisjon 8, det vil si 32 A.

Alt ser riktig ut. Allikevel får jeg bare 19 A med 7 kW effekt på bilen. What gives? Hvorfor får OP 28 A med 11 kW?
Har du prøvd med dip2 NED?
Post #245, etc.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

TøddiVedder

Har model 3. Har TWC med 3 fas 230v 20a. På model 3 viser 12a og får ca 5kw. Hadde loaner s75d som så it til å lade 14kw, men bare 24kmt. Hva er greien lissom?


z4rd

#337
Model S lader her på 1-fas 230V/20A. Dvs du får ca 4,5kW.

Samme greia hos meg. Har TWC på 230V, men på 25A.

Slik var det på min lader:

Model X på ca. 28km/t. Viser 25A. Viste effekt feil på 18kW.

Model 3 på ca. 35km/t. Viser 14A. Viser effekt korrekt på 6kW.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

TøddiVedder


sjokomelk

Kopi fra tidligere innlegg fra meg: https://elbilforum.no/index.php?topic=27718.msg856699#msg856699

SitatTWC i 230V 32A 3-fas gir beskjed til bilen at den maks kan trekke 18.5A på L1 og L2, for da blir summen på L3 32A. Men Model 3 kan lade med fullverdig 3-fas. Så den tolker signalet som "Jeg kan trekke 18.5A på L1, L2 og L3", og lader da med 230 x 18.5 x sqrt(3) = 7,4kW.

Vi håper og venter på oppdatering fra Tesla som vil gjøre at Model 3 trekker 3x32A fra TWC og da 230 x 28 x sqrt(3) = 11kW (som er maks for laderen).
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Radial

- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

knegg

Har i det siste bare fått ladet med 230v 3-fase 16A (6kw) på bilen. Laderen står stilt inn på 32A, men bilen bruker bare 16amp til tider.
Noen som har tips?
2020 Model 3

jlan

Sjekk de to tallene for ladestrøm. Det første tallet angir typisk hva laderen (og kabelen) kan levere,  det andre hva bilen er satt til å ta imot. Det skal stå (3)28/28 slik du ser øverst på siden her.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

knegg

Vet ikke hva som foregår. Laderen er satt opp til 32A, men Tesla lader bare med 16/16.
2020 Model 3

hemi

prøvd trykke pil opp på amperstyrken i bilen?

og kabelen din støtter 32A 3 fas?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA