Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!

Startet av S4e, torsdag 07. mars 2019, klokken 22:22

« forrige - neste »

ganton

Sitat fra: tolapet på søndag 08. desember 2019, klokken 10:43
Kunne bare ABSOLUTT ALLE andre EL-bilprodusenter gjort som Tesla angående
bilens ombordlader; at alle de av oss som har 230V IT-anlegg kunne ha utnyttet
alle 3 fasene til lading............sukk..... :o
Og kunne de støttet dette (11kW) i sin egen TWC lader også så hadde det vært fint.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

TøddiVedder

Ja. Det hadde vært noe. Jeg får 4,7kw når jeg har 25A trefas 230v. Men 28km/t holder jo ...

Atle3

Sitat fra: TøddiVedder på mandag 09. desember 2019, klokken 20:21
Ja. Det hadde vært noe. Jeg får 4,7kw når jeg har 25A trefas 230v. Men 28km/t holder jo ...

Still opp hjulet og sett dip switch 2 ned, så kan du få 8kw/48km/t :)

TøddiVedder

Satser på at Tesla plutselig en dag har fikset den med oppdatering. 28km/t holder jo.

plvr

Er det noen mulighet å få til 230V 3-fas 32A med en saltoboks fra 2015? Er det 11kW eller 12,8kW man vil kunne oppnå?
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Handyman

Sitat fra: plvr på lørdag 21. desember 2019, klokken 14:43
Er det noen mulighet å få til 230V 3-fas 32A med en saltoboks fra 2015? Er det 11kW eller 12,8kW man vil kunne oppnå?
TM3 har maksimal ladeeffekt på 11kW
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

jkirkebo

Sitat fra: plvr på lørdag 21. desember 2019, klokken 14:43
Er det noen mulighet å få til 230V 3-fas 32A med en saltoboks fra 2015? Er det 11kW eller 12,8kW man vil kunne oppnå?

Hvis boksen støtter 3-fase vil jeg tro det går.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

plvr

Takk, jkirkebo
Hva tror du når du ser dette produktarket?de skriver 400V 3-fas og 230V 1-fas.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

jkirkebo

Sitat fra: plvr på lørdag 21. desember 2019, klokken 19:37
Takk, jkirkebo
Hva tror du når du ser dette produktarket?de skriver 400V 3-fas og 230V 1-fas.

Da vil jeg gå ut fra at det fungerer. De aller fleste "dumme" ladere for 400V 3-fase fungerer også helt fint med 230V 3-fase. Kun de som har div. sensorer for strøm i fasene og "smart" styring kan slite med dette. Det tror jeg ikke denne har.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Nedland

Eg ladar 10 kW på IT nett,  235 v
Ny kabel med 25 A sikring til Easee med Tibber abb.

plvr

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 21. desember 2019, klokken 20:05

Da vil jeg gå ut fra at det fungerer. De aller fleste "dumme" ladere for 400V 3-fase fungerer også helt fint med 230V 3-fase. Kun de som har div. sensorer for strøm i fasene og "smart" styring kan slite med dette. Det tror jeg ikke denne har.

Hadde vært flott. Men jeg får bare 7,4 kW nå. Skal jeg spørre elektriker om noe må kobles om evt da?
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

plvr

For å svare på spørsmålet selv, det går fint å fikse dette også med saltoboksene. Takk for svar.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Dagon

Jeg har en ABL emh1-ladeboks hjemme. Den har fungert utmerket med andre biler og funker også nå. Jeg hentet tm3 på lørdag og har ikke ladet hjemme før nå i kveld. Ser nå at den ikke leverer mer enn 4-5kw, noe jeg stusset litt på. Er det noen innstillinger eller noe i boksen jeg bør gjøre så den leverer mer enn 4-5 kw?

Tips mottas med takk. Er fryktlig noob på alt slikt som dette.

TøddiVedder


Radial

Sitat fra: Dagon på onsdag 25. mars 2020, klokken 19:43
Jeg har en ABL emh1-ladeboks hjemme. Den har fungert utmerket med andre biler og funker også nå. Jeg hentet tm3 på lørdag og har ikke ladet hjemme før nå i kveld. Ser nå at den ikke leverer mer enn 4-5kw, noe jeg stusset litt på. Er det noen innstillinger eller noe i boksen jeg bør gjøre så den leverer mer enn 4-5 kw?

Tips mottas med takk. Er fryktlig noob på alt slikt som dette.

Har du 3-fase sikring til denne kursen?
Du lader 1-fas 230v 20A...som er 4kw.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA