Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!  (Lest 115815 ganger)

hemi

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2737
    • Vis profil
Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
« Svar #390 på: Onsdag 06. Januar 2021, klokken 20:39 »
Ansatte med kunnskap og interesse for egen jobb er dessverre sjeldent om dagen.

Wabby

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 145
    • Vis profil
Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
« Svar #391 på: Fredag 15. Januar 2021, klokken 09:50 »
Nå begrenser det seg hva jeg får sett på min Eease boks siden den er via Ohmnia. Men jeg satt min nye TM3P til lading i går med den medfulgte type2 kabelen og bilen viste 32/32A , 234V i ladefart.
TM3P 2021 - Oslo

jlan

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2466
    • Vis profil
Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
« Svar #392 på: Fredag 15. Januar 2021, klokken 13:39 »
Da er det trolig 1-fase (med mindre du ser et lite 3-tall der). Ved 1-fase 32A er to av de tre 16A laderene koblet i parallell, og du bør få 7.4KW. 

Jeg tror du kan se på laderen med easee app. , selv om den er styrt av en annen løsning. Ihvertfall går det med Tibber.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Kim-

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1128
    • Vis profil
Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
« Svar #393 på: Fredag 15. Januar 2021, klokken 18:43 »
Ja. Easee bruker api så flere systemer ka snakke med laderen. Sjekk http://easee.cloud
202x Tesla Model Y LR (I bestilling)
2021 Tesla Model 3 LR
2018 Tesla X75D - solgt

Wabby

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 145
    • Vis profil
Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
« Svar #394 på: Tirsdag 19. Januar 2021, klokken 08:44 »
Ja. Easee bruker api så flere systemer ka snakke med laderen. Sjekk http://easee.cloud

Takk! Men litt usikker hvor jeg finner PIN. Boksen er satt opp av Ohmia og jeg fikk ikke slik informasjon.
TM3P 2021 - Oslo

DeepFu

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 519
    • Vis profil
Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
« Svar #395 på: Tirsdag 19. Januar 2021, klokken 10:10 »
Ja. Easee bruker api så flere systemer ka snakke med laderen. Sjekk http://easee.cloud

Takk! Men litt usikker hvor jeg finner PIN. Boksen er satt opp av Ohmia og jeg fikk ikke slik informasjon.
Mener det fulgte med en klistrelapp med pin og serienummer til laderen, men du må nok av med lokket, de bør ha satt den der.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Counterpointer

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 10313
    • Vis profil
TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
« Svar #396 på: Tirsdag 19. Januar 2021, klokken 12:11 »
Ja. Easee bruker api så flere systemer ka snakke med laderen. Sjekk http://easee.cloud

Takk! Men litt usikker hvor jeg finner PIN. Boksen er satt opp av Ohmia og jeg fikk ikke slik informasjon.
Mener det fulgte med en klistrelapp med pin og serienummer til laderen, men du må nok av med lokket, de bør ha satt den der.
Det er anbefalt av Easee å flytte lappen til bruksanvisningen som har en egen side for denne.

Jeg har latt mine stå på boksen. Eletrikker lot dem være der. (Boksene er i låst garasje)

Står boksen tilgjengelig for uvedkommende så er det viktig å ta den vekk.

Wabby

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 145
    • Vis profil
Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
« Svar #397 på: Tirsdag 19. Januar 2021, klokken 13:28 »
Ja. Easee bruker api så flere systemer ka snakke med laderen. Sjekk http://easee.cloud

Takk! Men litt usikker hvor jeg finner PIN. Boksen er satt opp av Ohmia og jeg fikk ikke slik informasjon.
Mener det fulgte med en klistrelapp med pin og serienummer til laderen, men du må nok av med lokket, de bør ha satt den der.
Det er anbefalt av Easee å flytte lappen til bruksanvisningen som har en egen side for denne.

Jeg har latt mine stå på boksen. Eletrikker lot dem være der. (Boksene er i låst garasje)

Står boksen tilgjengelig for uvedkommende så er det viktig å ta den vekk.

Den står i felles garasje, så mulig jeg bare må ringe Ohmia...
TM3P 2021 - Oslo

Haggish

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 410
    • Vis profil
Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
« Svar #398 på: Torsdag 21. Januar 2021, klokken 13:26 »
TMY i bestilling
21 mod. Tm3 LR blå/sort   Solgt juli 22

jkirkebo

  • Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 14887
    • Vis profil
    • Ladespesialisten
Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
« Svar #399 på: Torsdag 21. Januar 2021, klokken 13:38 »
Noen som har erfaring med wallbox fra Elkjøp. Skal ta trefas 230v sies det.
https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/elmateriell/elbillader/180700/wallbox-pulsar-plus-elbillader-5-m-type-2-sort

Sikkert bra, men ganske dyr?

Du kan jo evt. ta en titt på Viridian SimplEV som vi selger, 5450,- med type 2 uttak og integrert DC-RCM. Går på både 1-fase, 3-fase 230V og 3-fase 400V opp til 32A.

https://www.ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Haggish

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 410
    • Vis profil
Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
« Svar #400 på: Torsdag 21. Januar 2021, klokken 13:42 »
Den blir vel på nesten det samme om du må kjøpe kabel?
TMY i bestilling
21 mod. Tm3 LR blå/sort   Solgt juli 22

Wabby

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 145
    • Vis profil
Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
« Svar #401 på: ſøndag 31. Januar 2021, klokken 23:34 »
Hyggelig ladefart hjemme



TM3P 2021 - Oslo

« Siste redigering: Mandag 01. Februar 2021, klokken 08:43 av Wabby »
TM3P 2021 - Oslo

Handyman

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 5672
  • Noe løst som er fast, eller noe fast som er løst.
    • Vis profil
Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
« Svar #402 på: Mandag 01. Februar 2021, klokken 08:38 »
Hyggelig ladefart hjemme
Ser ut til at du bor nærme nettstasjonen ;) Høy spenning hjelper godt.
« Siste redigering: Mandag 01. Februar 2021, klokken 10:44 av Handyman »
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Wabby

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 145
    • Vis profil
Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
« Svar #403 på: Mandag 01. Februar 2021, klokken 09:49 »

Ser ut til at du bor nærme nettstasjonen ;) Høy spenning hjelper godt.

Kan se slik ut, skal ikke klage på det :-) Plassen min er også nærmest hovedinntaket på bygget
TM3P 2021 - Oslo

mabahj

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 8
    • Vis profil
Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
« Svar #404 på: Onsdag 10. Februar 2021, klokken 21:38 »

I dag skjedde det noe her! Før begrenset bilen/laderen meg til 19A, rundt 44 km/t ladefart. Tesla har sagt det "er en kjent bug de jobber med". Men i dag kan jeg plutselig velge opp til 28A!

Jeg har ikke ladet på et par dager, men da jeg plugget inn i ettermiddag fikk jeg til stadighet melding i appen om at ladingen var avbrutt. Det viste seg at den nå prøvde plutselig å lade på 28A, men avbrøt og viste i bilen feilmeldingen "Ladeutstyret er ikke klart. Se laderens instruksjoner for å starte lading".

  • 3-fase, IT-nett, 230V, Tesla sin lader. Model 3. Jeg mener elektrikeren satt dreiebryteren inni laderen 8 (dvs 32A)
  • Den lader nå fint på 20A, men ikke for eksempel 24A. Jeg har ikke prøvd flere nivåer.
  • Jeg har ikke fått noen oppdatering til bilen i det siste heller. De må nesten ha oppdatert noe, ladestasjonen(?), uten å gi beskjed?
  • Hele anlegget er lagt opp av "Tesla-godkjent" elektriker for å lade på 30A eller noe rundt det.

Er det noen andre med lignende oppsett og problem som har merket en endring i det siste?

Jeg skal snakke med Tesla og/eller elektrikeren ved neste anledning for å se om dette problemet nå faktisk er fikset. (Håper det ikke er en tilfeldighet at det er en viss progresjon her.)