Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Feil og mangler på modell 3  (Lest 230286 ganger)

Løytnanten

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: Feil og mangler på modell 3
« Svar #1485 på: ſøndag 10. Oktober 2021, klokken 14:32 »
Postet dette som eget innlegg, men ser nå at det skulle vært postet her. Er ikke Junior-medlem for ikke noe.

Vår TM3-2019 kjørt 70k ble levert på sin første service i Oslo i går. Bilen har vært problemfri siden overleveringen på Lillestrøm for vel to år siden. Dette ble en utelukkende positiv erfaring.

Vi fikk tilbud om dekket Uber-transport og/eller lånebil. Ferdig i dag (før estimert tid). Alle bemerkninger vi hadde ble utbedret kostnadsfritt og uten diskusjon. Knirk fra h. side i forstillingen - Upper Control Arm begge sider ble skiftet. Liten sprekk i det bakre panoramataket - taket skiftet. Sensor Parking Distance skiftet.

Verkstedet oppdaget også noe vi ikke hadde anelse om. "Damage to the liftgate and bumper trim due to maladjustment". Innkalling til frittstående lakkeringsverksted følger om kort tid.

Totalt beløp (NOK) - kr 0.00

Eksemplarisk!
VW ID.4 GTX bestilt 21.05.2021
Tesla Model 3, 2019 - lånebil inntil videre
BMW 2-serie hybrid (solgt 17.09.21)
Jaguar I-Pace solgt før levering
Blå TM3 levert 27.03.2019 - solgt 07.05.2019
Polestar 2 res. 13.10.19 avbestilt etter prøvesitting

alagerqv

• Hero Member
    • Vis profil
Feil og mangler på modell 3
« Svar #1486 på: ſøndag 10. Oktober 2021, klokken 17:18 »
De fleste Model 3 har tydeligvis problem med at bakluken treffer fangeren. Samt dørlister som riper opp dørstolper.

Sent from my iPad using Tapatalk

Løytnanten

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #1487 på: ſøndag 10. Oktober 2021, klokken 21:30 »
De fleste Model 3 har tydeligvis problem med at bakluken treffer fangeren. Samt dørlister som riper opp dørstolper.

No problem når leverandøren takler det så elegant som dette!
VW ID.4 GTX bestilt 21.05.2021
Tesla Model 3, 2019 - lånebil inntil videre
BMW 2-serie hybrid (solgt 17.09.21)
Jaguar I-Pace solgt før levering
Blå TM3 levert 27.03.2019 - solgt 07.05.2019
Polestar 2 res. 13.10.19 avbestilt etter prøvesitting

alagerqv

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #1488 på: ſøndag 10. Oktober 2021, klokken 21:50 »
Tja, 6 mnd for å fixe bakluke og fanger synes jeg er i overkant. Og designfeilen i dørene «hadde de aldri hørt om før» og skyldte på feil bruk…

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kim-

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #1489 på: ſøndag 10. Oktober 2021, klokken 22:29 »
Jeg hadde min inne for fix på bakluken. Fikk kun beskjed om at jeg skulle bli kontaktet av lakkerer. Ser ingen steder at bakluken har blitt justert ???
2021 Tesla Model 3 LR (819)
2018 Hyundai Ioniq
2018 Tesla X75D - solgt

GreenEyez

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #1490 på: Mandag 25. Oktober 2021, klokken 08:12 »
Klagde bl.a. på at bass ble borte på Spotify. Jeg måtte restarte for å få bass tilbake når den ble borte. Fikk den fra service Rud i dag. De sa det med dårlig bass var et problem som flere TM3 hadde og at de ikke greide å rette dette. Bassen virker tynn/svak synes jeg, men blir ikke borte nå enn så lenge. De skulle gi meg beskjed når de hadde en løsning. Noen som her inne som også har problem med bassen på sin TM3? Har jeg krav på å få hevet kjøpet og få en ny TM3 der bass virker bra-》meninger?

Kjip feil. Musikkanlegget i min LR er meget bra. Jeg kom fra premium anlegget i Model S, som jeg også syntes var meget bra, men jeg kan ikke si at TM3 har vesentlig dårligere lyd. Bittelitt, kanskje, men iallefall ikke på bassen.
Har testet mange låter med mye bass i, og høytalerne formidler denne veldig bra.

Generelt er anlegget bra på all slags musikk. Veldig detaljert på akustisk musikk også.
Lånebilen når den min TM3 var på service var en model s. Merket at bass/lyd var noen hakk bedre i den s'en. Kjipt ja.
Jeg har også kjørt S noen dager, og det er kart mer bass i S, men til gjengjeld bare garut. Gleder mer til å kjøre TM3 igjen da lyden i denne er klarere og har mer Punch.
Har opplevd at suben har kuttet 3 ganger men etter reset (mens jeg kjørte) kom den tilbake.
Toppers med tilbakemeldinger. Tesla har konstatert feil med lyden og sier nå at de skal prøve å gi bedre tilbakemelding innen 14. dg. For meg er det vanskelig å vite hva optimal lyd og bass er osv. Mulig jeg må finne en annen TM3 slik at jeg kan sammenligne bedre...
For første gang siden mars 2019 opplever jeg nå at lyden svikter. Det kommer en spinkel lyd kun fra en liten høyttaler bak skjermen høres det ut som. Må resette med knappene for å få tilbake lyden (og da hører du hvor god lyd det egentlig er).

Jeg tror dette begynte å komme etter at bilen var på SC for bytte av ledningsnett til bagasjelokket.

Andre som har dette? Og hvordan fikk dere løst dette?
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

Talas

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #1491 på: Mandag 15. November 2021, klokken 14:43 »
Er det flere som sliter med å sette tidspunkt for avgang under "Tidsplan" i Tesla-appen?

Uansett hvilket klokkeslett som velges blir tiden satt til standardtiden 18:00.

Får samme problem uansett om tiden settes via drop down menyen og via tastaturet.

Elmo

• Medlem i Elbilforeningen siden 2013
  • Gold Member
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
« Svar #1492 på: Mandag 15. November 2021, klokken 19:45 »
Er det flere som sliter med å sette tidspunkt for avgang under "Tidsplan" i Tesla-appen?
Får samme problem uansett om tiden settes via drop down menyen og via tastaturet.

Ingen problem her
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 - HW2.5 - FW: 2020.36.11   og Seat Mii 2020. 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

snakkesalig

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #1493 på: Mandag 15. November 2021, klokken 22:59 »

https://elbilforum.no/index.php?topic=57994.msg1013008#msg1013008

Du må bare fikle litt med bryterne, både på avgang og lading...

GreenEyez

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #1494 på: Tirsdag 16. November 2021, klokken 17:45 »
Klagde bl.a. på at bass ble borte på Spotify. Jeg måtte restarte for å få bass tilbake når den ble borte. Fikk den fra service Rud i dag. De sa det med dårlig bass var et problem som flere TM3 hadde og at de ikke greide å rette dette. Bassen virker tynn/svak synes jeg, men blir ikke borte nå enn så lenge. De skulle gi meg beskjed når de hadde en løsning. Noen som her inne som også har problem med bassen på sin TM3? Har jeg krav på å få hevet kjøpet og få en ny TM3 der bass virker bra-》meninger?

Kjip feil. Musikkanlegget i min LR er meget bra. Jeg kom fra premium anlegget i Model S, som jeg også syntes var meget bra, men jeg kan ikke si at TM3 har vesentlig dårligere lyd. Bittelitt, kanskje, men iallefall ikke på bassen.
Har testet mange låter med mye bass i, og høytalerne formidler denne veldig bra.

Generelt er anlegget bra på all slags musikk. Veldig detaljert på akustisk musikk også.
Lånebilen når den min TM3 var på service var en model s. Merket at bass/lyd var noen hakk bedre i den s'en. Kjipt ja.
Jeg har også kjørt S noen dager, og det er kart mer bass i S, men til gjengjeld bare garut. Gleder mer til å kjøre TM3 igjen da lyden i denne er klarere og har mer Punch.
Har opplevd at suben har kuttet 3 ganger men etter reset (mens jeg kjørte) kom den tilbake.
Toppers med tilbakemeldinger. Tesla har konstatert feil med lyden og sier nå at de skal prøve å gi bedre tilbakemelding innen 14. dg. For meg er det vanskelig å vite hva optimal lyd og bass er osv. Mulig jeg må finne en annen TM3 slik at jeg kan sammenligne bedre...
For første gang siden mars 2019 opplever jeg nå at lyden svikter. Det kommer en spinkel lyd kun fra en liten høyttaler bak skjermen høres det ut som. Må resette med knappene for å få tilbake lyden (og da hører du hvor god lyd det egentlig er).

Jeg tror dette begynte å komme etter at bilen var på SC for bytte av ledningsnett til bagasjelokket.

Andre som har dette? Og hvordan fikk dere løst dette?
Dette fikset seg med neste SW-oppdatering t.o.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo