Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvem leverer best hjemmelader i Stavangerområdet?

Startet av zullpilen, torsdag 07. mars 2019, klokken 16:55

« forrige - neste »

zullpilen

Har akkurat kjøpt eGolf og trenger hjemmelader. Hvem er det som leverer best tilbud/funksjonalitet på hjemmelader i Stavangerområdet? (bor på Tau)

Har forstått at det vil lønne seg med en smart lader?

Møller vil har tilbudt meg en veggboks via DEFA. Pris inkludert montering og moms er 15 000. Men denne ser ikke ut til å være smart?

Lyse har smartlader (Schneider EVLink Smart Wallbox) inkl. montasje til 16 884 (https://www.lyse.no/elbil/hjemmelader). Dette er kanskje den samme som elbilforeningen har til 15.950?

Zappi eco Smart 7,4 kW hos Etech leveres ferdig montert til 14900 (https://etech.as/el-bil/)

Blir veldig glad for tips! Hilsen blodfersk elbileier som er ganske nOOb :D

geear

Sier ikke smartlader er feil, men det virker litt som du vil ha det bare for å ha det? Hva skal den løse for deg? Sliter du med kapasiteten på inntaket ditt? Eller har du timesavregnede priser på strøm, feks med Tibber?

e-Golfen kan styres rett fra Tibber selv på en helt dum ladeboks, via mobilstyringen. Tibber kan dermed lade den når strømmen er billigst.

Zappi ser veldig bra ut, med ett unntak, og det er at den kun er 1-fas. For meg er det en så stor mangel at den er helt uaktuell.

zullpilen

Takk for svar!

Er som sagt helt grønn. Poenget med smartlader var vel å kunne lade når det er billigst strøm. Jeg har heller ikke filla peiling på elektro, så 1-fas etc. sier meg fint lite. Så får vel ta bilde av sikringsskapet og håpe at leverandør kan holde meg i hånda og fortelle at dette trenger du og dette trenger du ikke :)

Bor i et hus fra 2013, så opplegget burde være ganske moderne.

zullpilen

Etter litt googling og en titt i strømskapet, så har jeg nok 230 V IT-nett 3-fas. Man vil ikke ha 1-fas pga. sikkerhet eller kapasitet?

jkirkebo

Sitat fra: zullpilen på fredag 08. mars 2019, klokken 11:58
Etter litt googling og en titt i strømskapet, så har jeg nok 230 V IT-nett 3-fas. Man vil ikke ha 1-fas pga. sikkerhet eller kapasitet?

Til eGolf ville jeg lagt opp 3-fase 32A (om du har stor nok hovedsikring). Da kan du lade med inntil 7,4kW, uten at du får slik skjevbelastning av strømnettet som du vil få med samme effekt på 1-fase.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Sitat fra: gr på fredag 08. mars 2019, klokken 00:29
Zappi ser veldig bra ut, med ett unntak, og det er at den kun er 1-fas. For meg er det en så stor mangel at den er helt uaktuell.

Nå er det de ferreste som har kombinasjonen 400V TN 3 fase strømnett og en bil som kan utnytte det, men selv da har vi om kort tid en Zappi som kan gi alle fordelene med Eco dynamisk smart lading:

https://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/ladestasjoner/3d-zappi-forhandsreservering

Har en enten kun 230V IT nett 1 eller 3 fase, eller bil som kun lader på 1 fase uansett vil nåværende Zappi som er på lager for umiddelbar levering både rimelig og genial.

https://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/74-kw-zappi-ladestasjon-med-5m-ladekabel-t2?tm=
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på lørdag 09. mars 2019, klokken 11:21
Sitat fra: gr på fredag 08. mars 2019, klokken 00:29
Zappi ser veldig bra ut, med ett unntak, og det er at den kun er 1-fas. For meg er det en så stor mangel at den er helt uaktuell.

Nå er det de ferreste som har kombinasjonen 400V TN 3 fase strømnett og en bil som kan utnytte det, men selv da har vi om kort tid en Zappi som kan gi alle fordelene med Eco dynamisk smart lading:

https://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/ladestasjoner/3d-zappi-forhandsreservering

Har en enten kun 230V IT nett 1 eller 3 fase, eller bil som kun lader på 1 fase uansett vil nåværende Zappi som er på lager for umiddelbar levering både rimelig og genial.

https://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/74-kw-zappi-ladestasjon-med-5m-ladekabel-t2?tm=

Nå e det ganske mange biler som kan utnytte 400V 3-fase da. Tesla, nyere eGolf, Zoe, i3, MB B-klasse, e-tron m.fl. Og flere av disse kan også utnytte 3-fase på 230V, enten helt eller delvis.

Siden Tesla nå støtter 230V 3-fase fullt ut på Model 3 ville jeg ikke lagt opp en 1-fase kurs selv om dagens elbil bare støtter 1-fase. Greit å tenke litt fremover synes jeg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA